Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy pedał gazu to 6 przewodów to są po prostu dwa potencjometry u mnie też- a ogranicznik działa czyli że to w środku musi być jakiś przełączniczek-stycznik.

 

p.s Poszedłem do samochodu odkręciłem pedał bo naklejka jest od tyłu i mam nr. 8200153268 czyli powinno być bez ogranicznika z tego co podano wcześniej a u mnie działa tylko muszę mocno wcisnąć i sekundę przytrzymać

 

 

p.s Przy okazji wyjęcia pedału zauważyłem że pedał ma ogranicznik (blacha) podgiąłem go trochę i teraz okazało się że już nie muszę tak mocno wciskać pedału wystarczy że nacisnę do końca i samochód od razu przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej ogranicznik też mi działał ale musiałem mocno wciskać pedał a teraz naciskam po prostu do dechy i odrazu przyspiesza

Ogranicznik do czasu jak szybkość nie spadnie poniżej ustawione jest w stanie zawieszenia a kontrolka pulsuję

 

Nie wiem czy dobrze na zdjęciu widać jest tam jeszcze taki biały plastik który okazało się że można zdjąć może to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dobicia pozwala przekroczyć ustawioną prędkość, nie ważne czy ograniczoną przez ogranicznik, czy utrzymywaną przez tempomat. Wciskając gaz "do dechy" ogran./tempom. deaktywuje się do momentu zwolnienia do wcześniej ustawionej prędkości, kiedy to następuje ponowna, automatyczna aktywacja tempomatu lub ogranicznika (w zal. co było załączone). Automatyczna aktywacja nie nastąpi, jeśli przy zwalnianiu zmieniony zostanie bieg (wciśnięcie sprzęgła) lub gdy użyty zostanie hamulec nożny. W takim wypadku tempom./ogran. deaktywuje się tak samo jak w każdej takiej sytuacji, czy tak jak po wciśnięciu "O" (na kierownicy, czy gdzie to się ma zamontowane).

 

"Czujnik dobicia" to system bezpieczeństwa. Jedziesz przez skrzyżowanie i widzisz pędzącą z boku ciężarówę. Nie ważne czy masz tylko ogranicznik, czy komp sam utrzymuje stałą V, wciśnięcie gazu do oporu powoduje przyspieszenie auta, deaktywację "kagańców" i odzyskanie przez kierowcę pełnej kontroli nad autem.

 

Może dodam jeszcze, ze jak tempomat prowadzi autem, to wciśnięcie gazu mniej niż "na dobicie" nie powoduje przecież przyspieszenia, dokładnie tak jak wtedy, gdy załączony jest ogranicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak ze na ograniczniku to nie dziala a przy tempomacie jade załóżmy 100 -dotykam gaz (nie musze go depnac do dechy) i samochod zaczyna przyspieszac poza ustalona predkosc (ikona tempomatu na desce mruga) po czym po puszczeniu gazu wraca do ustalonej wsczesniej predkosci i ja utzrymuje bez problemu... sam juz nie wiem jak to jest - niby ten sam element a dziala tylko w tempomacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra zszedłem sprawdzić bo nie dawało mi spokoju - po zdjęciu gumki (pozniejszym podgięciu blaszki) okazało się że wszystko jest ok - na załączonym ograniczniku, po maksymalnym dobiciu samochód jednak przyspiesza <ok> i kontrolka mruga na pomarańczowo :-P

 

Reasumując jest git :mrgreen:

 

Pozostaje jednak pytanie czym różni sie pedał 82 ... 68 od 82 ... 70??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie athlon 64x4

 

Tempomat:

włączam przełącznik zapala się zielona kontrolka po przekroczeniu 30 przy pomocy + lub- ustawiam szybkość i mogę już puścić pedał gazu

Przyciskami + lub - mogę sobie tę szybkość regulować samochód sam zwiększa lub zmniejsza szybkość bez dotykania gazu

Jeżeli potrzebuję przyspieszyć np. o 10 km naciskam gaz samochód zaczyna przyspieszać kontrolka natomiast mruga do czasu do kiedy nie puszczę gazu i szybkość nie powróci do ustawionej.

Każde naciśnięcie sprzęgła lub hamulca "zawiesza" tempomat i żeby go ponownie przywrócić muszę nacisnąć R

Najczęściej używany przycisk to R

Ogranicznik :

włączam przełącznik zapala się pomarańczowa kontrolka po przekroczeniu 30 przy pomocy + lub- ustawiam szybkość do jakiej mogę się normalnie poruszać (używam jej w mieście)

Mogę zmieniać biegi ,hamować . stawać - funkcja jest zawsze aktywna

Jeżeli potrzebuję nagle przyspieszyć to wciskam pedał do oporu samochód przyspiesza kontrolka zaczyna mrugać - puszczenie gazu i zwolnienie do ustalonego ograniczenia przywraca funkcję

Nie ma potrzeby używać przycisków

 

O przycisku O nie trzeba chyba pisać "po prostu zawiesza funkcje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awaryjne przyspieszanie jest opisane w instrukcji. Ja dziś sprawdzałem pedał i przy dobiciu do końca przyśpiesza autko ponad limit, choć momencik to trwa:). Dodam że sam kładłem instalacje pod tempo więc pedał mam zapewne z końcówką "68".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odegnij trochę ogranicznik z blachy lub zdejmij ten plastik to zadziała ci od razu też tak miałem przed odgięciem że musiałem mocno nacisnąć i przytrzymać

Widocznie ten stycznik jest poniżej "dna pedału"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!