Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to dobry trop ale podobnie było w sceniolu II syna z prawymi przednimi drzwiami.

Tam jednak była sytuacja odwrotna, drzwi się nie ryglowały.

Po zdemontowaniu i rozebraniu zamka na czynniki pierwsze okazało się, że jest wyłamane kilka ząbków w przekładni od ryglowania.

Zakupił w allegro używany, kompletny zamek razem z linką do klamki wewnętrznej i podmienił.

Koszt kilkanaście złotych i problem już nie istnieje..

Przy zakupie zwróć uwagę czy kostka przyłączeniowa ma mieć 4 czy 6 pinów.

Zazwyczaj 6 pinowe są z anglików i nie są współzamienne choć ich koszt oscyluje w granicach 10zł/szt.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam problem z kartą i centralnym zamkiem. Nie mogę otworzyć auta korzystając z karty. Posiadam 3-przyciskową i nie otwiera się auto ani bagażnik natomiast mogę normalnie go zamknąć. Problem mam również z systemem HF, mogę otworzyć używając czujników we wszystkich drzwiach ale zamknąć mogę tylko używając guzika w jednych drzwiach kierowcy. Miałem niedawno odłączony akumulator i po tym mam problem z przyciskami w drzwiach. Z kartą problem jest od początku jak go kupiłem.

Wertowałem forum ale mam informacje cząstkowe. Proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak zachowuje sie na drugiej karcie ?

Widzę u Ciebie dwie usterki

To że nie działa Ci otwieranie to najprawdopodobniej uszkodzenie na karcie, polutować i będzie działać.

Zamykanie z guzików w klamkach to temat rzeka. Do wymiany masz mikroswitche w klamkach. Koszt znikomy. Polecam kupić w ASO bo są po kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się pod temat hf. Czy mógłbym prosić o dane( parametry, zdjęcie) tych mikroswichy w klamkach? Chciałbym je wymienić (podobno można kupić w sklepach elektronicznych) a nie chce wyciągać i jechać bez zamka.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnośnie tego jak u was działa HF.. czy klapka wlewu jest u was cały czas zamknięta? Ja muszę wyjąć karte i otworzyć przyciskiem aby dostać się do wlewu.

 

Przykład - podjeżdzam na stacje (mam wlaczone automatyczne ryglowanie zamków w czasie jazdy), gasze silnik, otwieram drzwi (zamki sie odblokowuja) a wlew i tak jest zamkniety. Dopiero po wyjeciu karty z kieszeni i wcisnieciu przycisku moge sie do niego dostać... Tak ma być, czy coś nie gra?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa jak powinno. Zamyka wszystko, a otwarcie drzwi odblokowuje tylko ich zamki.

czy mógłbym prosić o dane(parametry,zdjecie) tych mikroswichy w klamkach

fotka oryginałów

http://fotka.megane.com.pl/?v=1807201240.jpg

Przeczytaj też post #337 kol. Radzio668 na 23 stronie tego tematu.

Wkleił tam link do mikrowłączników innego typu, jakie zastosował w swoich klamkach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę o moich doświadczeniach, przemyśleniach dotyczących wymiany tych mikrostyków - nie każdy musi się z tym zgadzać.

Kiedyś kilka lat temu wymieniłem wszystkie cztery klamki za jednym razem. Na mikrostyki z ASO.

Działały dobre kilka lat (ponad 5) bez problemów.

W tym czasie co chwile ktoś tu pisał, że jemu wytrzymują po 2-3 tygodnie i znów musi wymieniać. Nie chciałem w to wierzyć - bo ja mam tyle la spokój.

Ale nadszedł czas, że i mi znów się zużyły. Równocześnie mój dobry kumpel kupił scenica i narzekał, że mu tylko jedna klamka już działa.

Więc umówiliśmy się na spotkanie pod garażem i wymieniłem u siebie i u niego. Przy okazji pokazałem "nowemu" jak się do nich dostać.

Miło spędziliśmy czas, mikrostyki wymienione, zasilikowane i... każdy ucieszony.

Ale minęły dwa tygodnie (soc!) i nagle jedna klamka u mnie przestała działać. Nie mogłem w to uwierzyć... ale czasowo olałem temat. Potem przypadkowo spotykam kumpla i mówi, że jemu już dwie klamki nie działają. Oooo zaczeło mnie to zastanawiać. Umówiliśmy się znów na garażu znów wymiana.

Nie uwierzycie - a może tak. Po około dwóch-trzech tygodniach znów siadły mikrostyki.

Zacząłem coraz bardziej o tym myśleć i co mnie zaciekawiło. Każda usterka mikrostyku polegała na tym, że przestał "klikać" jakby się przykleił w środku. Mikrostyki po osadzeniu w tym plastikowym kółko - silikonowałem styki z tyłu - coś na wzór tych fabrycznych.

I doszedłem do wniosku - NIE ŚMIAĆ SIĘ - iż w trakcie twardnienia silikonu, następuje odparowanie rozpuszczalnika, który osiada na blaszkac hmikrostyku i je skleja hihihi

tym bardziej, że jak wspomnę pierwszą wymianę - to po silikowaniu klamki poskładałem następnego dni - jak już wszystko wyschło. A teraz wymiana zajmowała mi 15-20 na klamkę - taka wprawa.

Podzieliłem się tym z moim kumplem i przy następnej wymianie W OGÓLE nie silikonowałem tych styków: po pierwsze by się nie posklejały wg mojej teorii, po drugie - by jak znów je naprawiać nie trzeba było wydłubywać silikonu.

I teraz - może to zbieg okoliczności, może moja teoria się sprawdziła.

Ale - po tej naprawie klamki działają do teraz. W moim scenicu prawie rok - aż do sprzedaży w V 2015, a u kumpla do dzisiaj (przed chwilą go pytałem). Czyli ponad półtorej roku.

Nie wiem - co o mojej teorii myśleć - może to tylko zwykły zbieg okoliczności.

Ale ten silikon nic tam nie daje - możecie tak spróbować. Najwyżej jak Wam znowu padną - mniej wydłubywania tych mikrostyków.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś w tym silikonie jest.....

Ja u siebie (jak na razie jedna klamka) wymieniałem na fabryczne dokładnie 21 lipca 2012 roku, co jest odnotowane w moim temacie.

Do klejenia od tyłu nie stosowałem silikonu, a klej na ciepło z pistoletu.

Od strony kulki jednak dokładnie wszystko zapaćkałem smarem silikonowym.

I ta klamka działa do dziś bez problemu.

O dziwo, pozostałe niewymieniane, także nie sprawiają problemu, choć są w klamkach od 2007 roku, kiedy to auto opuściło fabrykę. (z zakupionego kompletu 2 szt. mikrowłączników, nadal jeszcze jeden jest w zapasie)

Oczywiście lewa strona auta, czyli jeden fabryczny w przednich drzwiach i ten wymieniany w tylnych, jest zdecydowanie częściej używana jak prawa.

W ubiegłym roku, jak zmieniałem tapicerkę i robiłem podświetlenie klamek, to sprawdziłem jaki jest stan tego wymienianego włącznika. Nadal jest na szczelinie wokół kulki nałożony tam 3 lata temu smar silikonowy.

Identycznie zrobiłem przy wszystkich klamkach w pewnej megance II, forumowego kolegi z okolicy i do dziś nie było jeszcze reklamacji, a to też już chyba z 2 lata minęło.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego smar silikonowy zastosowałem do uszczelnienia ruchomej kulki w obudowie włącznika, tam gdzie może dostać się wilgoć.

Silikon o jakim pisze kol. Optima został użyty od drugiej strony, tam gdzie fabrycznie była masa żywiczna, a ja zastosowałem klej na ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowałem nie tylko z tyłu, ale z przodu też - tak jak fabryczne

Moje fabryczne, z przodu są bez jakiegokolwiek uszczelnienia, zarówno ten który przestał działać i został wymieniony jak i pozostałe 3 jeszcze działające..

Te, które wymieniałem w megance też nie były niczym z przodu uszczelnione.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien

Napisz jak zdemontować czarną plastykową część wewnętrzną klamki (drzwi tylne lewe). A boję się robić to na siłę by coś nie pourywać. Czy trzeba zdemontować cały boczny zamek w drzwiach? Ściągnąłem boczną tapicerkę, zwijak do osłony tylnych bocznych szyb, odpiąłem kostki z klamki wewnętrznej, chyba też ściągnąłem linkę od zamka (chyba, bo robiłem to trochę temu i już chyba wszystko było wyciągnięte) i stanąłem, bo nie chciałem robić nic na siłę. Czarny plastik ani drgnie. Czy ma jakieś zaczepy? Jak konstrukcyjnie to jest przymocowane do drzwi? Czytałem wcześniejsze posty, ale tam nic na ten temat nie pisze, albo nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tego elementu nie wyciągałem ale z tego co gdzieś tu jest napisane, to nie ma z tym większego problemu, są tam tylko niewielkie ząbki trzymające plastik na swoim miejscu.

Trzeba jednak zdemontować klamkę zewnętrzną. To jej zaślepka wszystko trzyma na swoim miejscu. No i dodatkowo odłączyć krótką linkę pomiędzy zamkiem i wewnętrznymi elementami klamki.

A opisane to jest chyba w okolicach 18 strony tego tematu, gdzie jest mowa o czujnikach podczerwieni pod klamkami..

Z tego co pamiętam jest jeszcze jeden temat o czyszczeniu i smarowaniu metalowych bolców w ruchomych elementach wewnętrznej części klamki zewnętrznej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!