Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cięcie

Potwierdzam. Działa jak normalny immobilizmem w zwykłym kluczyku. Też do działania nie potrzebuje baterii (zasilania) - to jako analogię.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

Kolega przypomni sobie regulamin forum i zasady cytowania ;)-Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tylko dodam od siebie, że miałem podobny problem tj raz działało raz nie zamykanie samochodu przy użyciu guzika w klamkach, ostatecznie padły wszystkie i pozostało tylko zamykanie ze znaczka w tylnej klapie. Kupiłem nowe mikroswitche w ASO 15 zł za 4 szt wymieniłem i działa elegancko. Dzięki za porady.

 

Dodano: 13 lip 2014 - 13:21

chyba zbyt wcześnie się ucieszyłem, podziałało wszystko tydzień i padło. Na obecną chwile nie działa mi szyba, otwieranie i zamykanie z hands free, macie jakieś sugestie co może być przyczyną ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu zainteresowałem się tematem Hands Free, bo od zakupu mnie to nurtowało. Sytuacja u mnie wygląda zupełnie inaczej niż jest opisywane na wszystkich stronach tego wątku (wszystkie przeczytałem :) ).

Do rzeczy. Uprzedzając pytania, napewno posiadam HF, kartę mam z 3 przyciskami, nie muszę wkładać karty przy odpalaniu.

 

Zamykanie:

Wszystkie drzwi zamykają się z przycisku na karcie.

Przyciski na klamkach LP i LT działają i zamykają wszystkie drzwi. Przyciski na klamkach PP i PT nie działają.

Po odłączeniu kostki drzwi PP, zaczyna działać PT. Kostka ma jeden zaśniedziały pin, który dziś przeczyściłem, ale po podłączeniu kostki PP, nadal cała strona nie działa. Jutro będę miał switche i wymienię w klamce PP, bo nie słychać kliknięcia. Myślę, że to powinno naprawić zamykanie.

 

Otwieranie:

Z otwieraniem problem jest grubszy.

Wszystkie drzwi i bagażnik mogę otworzyć przyciskiem na karcie.

Bagażnik mogę otworzyć przyciskiem do otwierania (nad rejestracją, nie ten w znaczku Renault).

Po włożeniu ręki za klamkę LP, LT, PP i PT brak reakcji centralnego zamka.

Po pociągnięciu za klamki LP, LT, PP i PT brak reakcji centralnego zamka.

Dzisiaj przy pomocy kleju na gorąco dokleiłem małe odbłyśniki z denka puszki aluminiowej na wewnętrzne strony klamek, bo był tylko stary pomarszczony klej.

 

Czy nie działające otwieranie HF może mieć coś wspólnego z niedziałającym switchem w klamce PP?

Dlaczego nie mogę otworzyć drzwi poprzez pociągnięcie za klamkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbebeszysz klamkę do wymiany switcha to zapewne zauważysz, że brak tam jakichkolwiek styków, które zwalniają blokadę zamków przy podciąganiu klamki.

Będziesz tam miał 4 przewody- 2 do switcha i 2 do anteny HF.

Moim zdaniem za wszystko jest odpowiedzialny moduł podczerwieni pod klamkami. Skoro on nie działa poprawnie, (może jest odłączony przez UCH skoro nie działa) to i z zadziałaniem przez pociągnięcie może być problem.

Zdejmij tapicerkę i posprawdzaj wtyczki przy elementach klamki we wnętrzu drzwi.

Objawy przy zamykaniu z przycisku są jak najbardziej możliwe jak na switchu jest awaria.

UCH zazwyczaj odcina daną stronę auta.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że z jednej jego strony jest sensor podczerwieni, a z drugiej jakiś przycisk na który działa jakiś popychacz w momencie pociągnięcia klamki.

Sprawdzę miernikiem czy jest w porządku.

Czy możliwe jest żeby samo otwieranie HF było wyłączone, np. w serwisie przy jakiejś naprawie?

Czy przy awarii jednego sensora dłoni komputer odłącza wszystkie pozostałe? Ma ktoś może taki przypadek, że nie działa mu otwieranie HF w jednych/dwóch/trzech drzwiach?

 

Czyli ten element:

thumb_hosting_zdjec_1405527058__megane_2_sensor.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie obecnie nie działa tylko w jednych drzwiach od pasażera, (otwieranie, zamykanie HF i sterowanie szybą) nie wiem czy jest to jakoś ze sobą powiązane ? w pozostałych drzwiach wszystko działa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj dobrałem się do switcha w klamce PP drzwi. Po wymianie działa zamykanie guziczkiem na klamce w drzwiach PP i PT.

Dodatkowo naprawiło się otwieranie po włożeniu ręki za klamkę i/lub pociągnięciu za klamkę w drzwiach PP i PT.

Dzisiaj rozbebeszę lewe drzwi i zobaczę dlaczego nie działa otwieranie w drzwiach LP i LT. Rokowania są dobre :)

 

Dodano: 23 lip 2014 - 11:09

Ok, aktualizacja.

 

Dopiero wczoraj dobrałem się do drzwi kierowcy. Wymontowałem czujnik obecności zgodnie z serwisówką.

thumb_hosting_zdjec_1406103510__dsc_4859_a.jpg

Okazało się, że switch z tyłu czujnika był zablokowany w pozycji wciśnięty przez gumową osłonę, która przeparciała i postrzępiła się.

Nożykiem wyciąłem całą osłonę. Z brzegów przycisku wydłubałem kawałki sparciałej gumy i włącznik zaczął chodzić. Sprawdziłem czujnik optyczny z drugiej strony i również działa.

Niestety brak gumowej osłony trzeba nadrobić. Albo doklejeniem kawałka plastiku do switcha (2-3mm wysokości) lub jego wymianę.

Ja zdecydowałem się wymienić. Trzeba odlutować 4 nóżki. Tylko do nóżek 3 i 4 dochodzą ścieżki, nóżki 1 i 2 to puste styki - to tak do wiadomości jakby komuś zdarzyło się urwać styk na płytce, ja urwałem 2.

Do wymiany można wykorzystać dowolny switch o podstawie 6x6mm i wysokości 6-7mm. Pasują również te zamykające z drugiej strony klamki.

thumb_hosting_zdjec_1406103491__dsc_4939_a.jpg thumb_hosting_zdjec_1406103449__dsc_4947_a.jpg

Ja użyłem switcha o wysokości 5mm (taki akurat miałem) do którego przykleiłem kawałek plastiku.

 

Po złożeniu całości działa HF w drzwiach LP. Zostały mi jeszcze do sprawdzenia LT, podejrzewam że sytuacja jest podobna.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Otwarcie po włożeniu ręki za klamkę następuję do ok. 20-30 minut. Potem muszę pociągnąć za klamkę.

Może to mieć związek z tym, że nie działa czujnik LT? Czy może słaby akumulator i komputer odcina czujnik obecności po krótszym czasie niż 72h?

 

Dodano: 03 sie 2014 - 13:28

Jeszcze jedna aktualizacja.

Naprawiłem hand free w drzwiach LT. Sytuacja podobna jak w drzwiach LP, z tym że gumowa osłonka switcha jeszcze nie sparciała. Była jednak wciśnięta na stałe przez to, że naciskał na nią biały popychacz od klamki. Naprawa wyglądała podobnie, wymiana switcha i poprawienie lutowania na płytce (płytka była delikatnie zaśniedziała, ścieżki i styki miały znamiona rdzy). Przemyłem tez płytkę płynem kontakt S i U. Podczas naprawy nie sądziłem, że zadziała bo płytka była w naprawdę kiepskim stanie, jednak po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że płytka przeżyła.

Po kilkunastu godzinach od zamknięcia sprawdziłem czy zadziała otwieranie poprzez samo włożenie ręki za klamkę. Okazało się, że działa.

 

Podsumowanie.

Switche zamykające połączone są stronami. Awaria jednego, odcina zamykanie w obydwu dzwi po danej stronie pojazdu.

Sensory dłoni nie są połączone, awaria jednego odcina otwieranie poprzez włożenie ręki za klamkę tylko danych drzwi.

Jeżeli sensor dłoni nie działa (drzwi nie otwierają się po włożeniu ręki) to najprawdopodobniej zablokowany/wciśnięty na stałe jest switch z tyłu sensora. Świadczy o tym jeszcze to, że pozostałe sensory aktywne są przez kilka(naście) minut. Po podejsciu do samochodu np po nocy niemożliwe jest otwarcie samochodu poprzez włożenie ręki w którąkolwiek klamkę. Wymagane jest pociągnięcie za klamkę, aby odbklowować zamki.

 

Mam nadzieję, że Wam również uda się reaktywować fands free w Waszych autach. :)

Edytowane przez e-mil11
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensory dłoni nie są połączone, awaria jednego odcina otwieranie poprzez włożenie ręki za klamkę tylko danych drzwi.

Jeżeli sensor dłoni nie działa (drzwi nie otwierają się po włożeniu ręki) to najprawdopodobniej zablokowany/wciśnięty na stałe jest switch z tyłu sensora. Świadczy o tym jeszcze to, że pozostałe sensory aktywne są przez kilka(naście) minut. Po podejsciu do samochodu np po nocy niemożliwe jest otwarcie samochodu poprzez włożenie ręki w którąkolwiek klamkę. Wymagane jest pociągnięcie za klamkę, aby odbklowować klamki.

Tej informacji sprawdzonej w praktyce na tym forum od zawsze brakowało.

Fajnie by to było w jakiś manual ująć i do downloadu wstawić. Szczególne to o czujnikach podczerwieni, bo o samych switchach w przyciskach klamek już chyba jest, a jeśli jest, to nie ma potrzeby go dublować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłoń jest wykrywana przez diodę podczerwieni umieszczoną w sensorze/czujniku obecności. Po 72 godzinach komputer odcina czujnik dłoni, aby oszczędzać energię, gdy samochód stoi nieużywany. Po 72h aby odblokować zamki musisz pociągnąć raz za klamkę (wtedy właśnie dźwignia, która połączona jest z klamką dotyka switcha z tyłu sensora), drugie pociągnięcie za klamkę otworzy drzwi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Przeczytałem cały ten wątek i mam jednak pewne wątpliwości - proszę o poradę.

Półtorej miesiąca temu kupiłem Grand Scenica ph I (2004 rok). Przeszedłem już baaaardzo długą drogę z moim hands free.

Jak kupiłem ten samochód to (pomimo używania go przez poprzedniego właściciela) otwierał się tylko poprzez dwukrotne pociągnięcie klamki, a zamykał tylko przyciskiem w drzwiach kierowcy i klapie bagażnika.

 

Mechanik, do którego zawiozłem samochód na moją prośbę wymienił mi przycisk również tylnych lewych drzwiach.

Prawa strona nie działała w ogóle. Jakież było moje zaskoczenie gdy pewnego dnia system hands free sam zaczął działać z siebie (tzn po włożeniu ręki w klamkę odblokowywały się drzwi - poprzedni właściciel twierdził, że tylko można je otworzyć przez dwukrotne ciągnięcie klamki).Zamykanie oczywiście działało tylko dalej przez naciśnięcie przycisku w drzwiach LP, LT i bagażniku.

Dodam, że u mnie nie działało nigdy (i dalej nie działa) przetrzymywanie przycisku przez 20 sekund w celu zresetowania systemu.

Ale jakież było moje zaskoczenie, gdy pewnego dnia samochód sam zaczął się otwierać po zbliżeniu się do niego na odległość ok. 1 metra, bez wkładania rąk w klamki.

Dzięki temu forum postanowiłem zakupić w ASO oryginalne mikro wyłączniki i je wymienić niedziałających drzwiach PP, PT. Tak też zrobiłem.

Wcześniej odkryłem jednak, że system wraca do normalnego działania po odpięciu wtyczki drzwi tylnych prawych od słupka karoserii (czyli TAM było coś nie tak).

 

Na chwilę obecną działa wszystko prawidłowo z wyjątkiem samoczynnego otwierania się samochodu po podejściu do niego z kartą hands free. Odkryłem, że powodem tego jest uszkodzony czujnik zbliżenia ręki tylnych w prawych drzwiach. Po zdjęciu tapicerki odpiąłem tylko wtyczkę od czujnika hands free (tego sensora IR) i system zaczął działać zupełnie normalnie tzn. zamykanie wszystkimi przyciskami w klamkach i na klapie bagażnika , otwieranie po włożeniu ręki w klamki wszystkich drzwi z wyjątkiem tylnych prawych.

 

Teraz mam pytanie.

Winny jest na 100% sensor IR otwierania drzwi w tylnych prawych drzwiach. Czytałem już w tym wątku że np. mogła się zebrać jakaś kropelka wilgoci. Oczywiście lusterek po wewnętrznej stronie 3 klamek już nie miałem więc je dorobiłem, ale to jak widać nie pomogło.

Pytanie: czy uważacie że powodem jest uszkodzony sensor zbliżenia dłoni?

Czy żeby go wymienić trzeba zdemontować całą wewnętrzną część klamki? Zdjęcie tapicerki z tylnych drzwi jest trywialne, ale nie wiem jak wyjąć ten sensor żeby jak najmniej się napracować.

Czy coś waszym zdaniem jeszcze mogę sprawdzić jeśli chodzi o działanie tego sensora czy kupować już raczej używany na Allegro?

 

Proszę o radę.

Pozdrawiam

robas1

 

 

EDIT 29.09.2014:

 

Witam!

 

U mnie wreszcie działa WSZYSTKO prawidłowo w hands free.

Wymieniłem sensor zbliżania dłoni na "nowy" i wszystko wróciło do prawidłowego działania:

1. samochód nie otwiera się sam przy podejściu do niego z kartą (bez wkładania dłoni za klamkę)

2. wszystkie drzwi zamykają się po naciśnięciu któregokolwiek przycisku w klamce

3. samochód otwiera się po włożeniu ręki za jakąkolwiek klamkę.

 

Moje spostrzeżenia co do działania sensora zbliżenia dłoni:

 

1. w starym, uszkodzonym, po jego wyjęciu, jak patrzyło się w soczewki tych diod wyraźnie widać było jakby na dnie tych soczewek były jakieś paproszki, "robaczki", nieregularnie rozmieszczone. - myślę, że była to korozja. Żadnej wilgoci w sensorze, kropelek wody w okienkach zamontowanych w drzwiach nie było. Korozja (lub coś podobnego) była tylko jakby wewnątrz samych diod IR.

 

post-74375-0-64248700-1412012648_thumb.jpg

 

Jedna z soczewek była zresztą jakby bardziej mętna od drugiej. W "nowym" senserze obie były idealnie przezroczyste.

 

2. w nowym sensorze w tych soczewkach była jednolito-złota powierzchnia, bez żadnych "paproszków"

3. mikrowyłącznik w tylnej części starego, uszkodzonego czujnika był (po odcięciu gumki) nienaruszony - działał prawidłowo po zmierzeniu miernikiem.

 

Teraz parę uwag co do demontażu klamki WEWNĘTRZNEJ i sensora:

 

1. Należy zdjąć i wyjąć klamkę zewnętrzną tak jak jest to opisane na początku tego wątku

2. Bezwględnie trzeba zdjąć tapicerkę (w przypadku Scenica II w tylnych drzwiach jest to trywialne: a) odkręcenie 3 śrubek, be) odczepienie częściowe poprzez "wyrwanie" dolnej części materiałowej tapicerki od plastkiowej części tapicerki od strony słupka środkowego samochodu, aby później można było wyjąć klamkę wewnętrzną do otwierania drzwi od wewnątrz c) podniesienie całek tapicerki do góry - w tym momencie uwalnia się od drzwi d) odczepienie wewnętrznej klamki poprzez podważenie prostokątnej zaślepki e) wyjęcie klamki wewnętrzej (trzeba teraz odgiąć dolną część materiałowej tapicerki, aby można było wyjąć cięgno wewnętrznej klamki) f) wyjęcie przycisku podnoszenia szyby g) odczepienie wszystkich kostek elektrycznych od tapicerki). Przednia tapicerka zdejmuje sie zdecydowanie trudniej.

3. wypięcie wewnętrznej, czarnej części klamki polega tylko i wyłącznie na odczepieniu od zewnątrz drzwi, bliżej przodu samochodu zaczepu tej klamki i przesunięcie jej do tyłu samochodu tak, aby wyczepić 2 małe tylne zaczepy

 

post-74375-0-16669800-1412011180_thumb.jpg

 

Klamka w tym momencie wpada do środka drzwi

 

4. NIE MA ABSOLUTNIE potrzeby odpinania jakichkolwiek linek służących do otwierania zamka drzwi, ale trzeba oczywiście odpiąć obie wtyczki elektryczne: od przycisku i od sensora IR. Przy odpowiednim manewrowaniu wewnętrzną klamką (trzeba tylną część klamki - tą bliżej tyłu samochodu - przesunąć mocno w dół i mamy swobodny dostęp do sensora i pozostałych mechanizmów klamki wewnętrznej

 

post-74375-0-67094800-1412011503_thumb.jpg

 

5. Wyjęcie samego sensora było u mnie trudne, bo "siedział" bardzo mocno w 2 zatrzaskach, które go trzymają, ale po dosyć silnym podważeniu śrubokrętem płaskim w końcu wyszedł.

 

post-74375-0-79954500-1412011751_thumb.jpg

 

 

Po wymianie sensora trzeba wszystko oczywiście złożyć w odwrotnej kolejności.

 

Co do lusterek pod klamkami to w tej klamce zrobiłem takie z puszki po piwie, w jednej było oryginalne, a w dwóch pozostałych tymczasowo wcześniej nakleiłem takie sreberko z miękkiej folii od serka wędzonego, ale moim zdaniem bez tych lusterek też wszytsko by działało.

 

Życzę powodzenia!

Edytowane przez robas1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem pomoże i będzie najmniej kłopotliwa wymiana tego sensora.

Całej klamki jeszcze nie wyciągałem ale z tego co wiem to trzeba zdemontować zewnętrzna i najlepiej tapicerkę drzwi. Potem musisz pokombinować nad zaczepami, które nacisnąć, by wewnętrzna część klamki odeszła od poszycia drzwi.

Przypuszczam, że na swoim miejscu samego sensora nie wymienisz, bo od tyłu ma metalową dźwignię, która naciska na kolejny mikrowłącznik jak pociągniesz klamkę zewnętrzną..

Widać to po zdemontowaniu tapicerki.

Jest i na forum gdzieś opis i kilka fotek, jak wygląda naprawa i smarowanie ośki tej metalowej dźwigni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdemontowaniu klamki zewnętrznej i tapicerki wymontowani wewnętrznej części klamki to drobnostka.

Nie ma też problemu z odłączeniem samego sensora, siedzi na zatrzaskach. Przeczytaj moje poprzednie posty, może wystarczy wymiana samego switcha (jeżeli lutowanie Ci nie straszne). Zbieram się do napisania poradnika, moze w październiku uda mi się to zrobić:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako, że mojej Megance, nie działa zamykanie drzwi z przycisków na klamce, domniemam problem z mikroswitchami w drzwiach.

czy ktoś ze Śląska za odpowiednią opłatą nie chciałby zająć się ich wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!