Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomocy. "Steering locked", urwana śruba blokady kierownicy. Próbować rozłożyć blokadę jakimś sposobem? Wiercić śrubę? (chyba najgłupsze co mogę zrobić, ale to już w ostateczności)

 

Edit:

Doszedłem do tego, nie wiem jak to dalej ugryźć. Wcześniej zanim jeszcze ściągnąłem drugą połowę, próbowałem kręcić czarną zębatką, ale nic się nie ruszało.

post-95787-0-35231400-1477915425_thumb.jpg

Edytowane przez sweetHarry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Obracała się, ale nie mogłem wyciągnąć zapadki. Nie chciała się cofnąć. Jakby była zablokowana, wtedy zacząłem zdejmować drugą stronę obudowy.

2. I tu jest właśnie problem. Dopiero po rozebraniu zacząłem czytać to forum. Zawsze najpierw czytałem jak coś zrobić i dopiero się brałem do rzeczy. Teraz zrobiłem odwrotnie i mam za swoje. Boję się, że nie zrobię tego sam i będę płacił za to tysiącami...

Jak to odblokować? Gdzie wiercić, dłubać czymś? Jak w ogóle działa ta zapadka? Mogę prosić jakiś rysunek tego zabezpieczenia albo coś w tym stylu? Każda pomoc się przyda.

gojgien ratuj, bo widziałem że już niejednemu pomogłeś w tej kwestii.

 

@edit

Zobacz ten film:

Teraz pytanie: jak zacznę grzebać i jakimś cudem uda mi się wydłubać ten plastik, sprężynkę i bolec to czy mi to może wpaść do kolumny? Nie chcę sobie jeszcze więcej roboty narobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku jest to idealnie pokazane i bardzo łatwe jak blokadę masz zdemontowana i możesz nią obracać we wszystkie strony.

Jak jest przy kolumnie to jest większy problem.

zapewne już wiesz, że po otwarciu jednej z pokryw zwolniłeś blokadę bolca popychanego sptężynką.

Ten bolczyk został dociśnięty do rygla blokady i w czasie kręcenia zębatką czyli jego wciągania do blokady, (gdzieś tak połowa jego normalnego przesuwu) bolec wpadł w specjalnie przygotowany dla niego otworek, by uniemożliwić dalsze wciąganie i odblokowanie kolumny.

I tu jest problem bo bolczyk blokuje rygiel a rygiel jest dopiero w połowie wciagnięty. To niestety uniemożliwia wykręcenie śruby mocującej bo wyżłobienie na nią jest dopiero jak rygiel jest całkowicie wciągnięty.

(Śruba ma specjalne podtoczenia i by było jeszcze śmieszniej- LEWY GWINT)

Obecnie co można zrobić to wytargać sprężynkę i pozbyć się stalowego bolca.

Na filmiku zostało to zrobione przez wypchniecie plastikowej zaślepki i wydłubanie sprężynki. (taka jak z zapalniczki)

Potem wystarczyło przekręcić całość w dłoniach by bolec wyleciał.

W blokadzie przykręconej do kierownicy nie wydłubiesz plastiku. Trzeba więc zrobić to z drugiej strony, przez wiercenie otworów pomiędzy widocznymi zaczepami plastiku.

Jeśli nie wytargasz sprężynki wiertłem, to agrafka zagięta w haczyk i dłubanie.

Zostaje jeszcze sam bolczyk, bo przecież auta na dachu nie postawisz by samoczynnie wyleciał.

Tu kolejne wiercenie, teraz jednak już od dołu i wiertłem o większej średnicy jak sprężynka ale równolegle i centrycznie do otworu gdzie była sprężyna.

MOŻNA OD RAZU WIERCIĆ TEN DRUGI OTWÓR, wtedy sprężyna wypchnie bolec i sama wyleci.

ja się tego drobiazgu pozbędziesz to dalej kręcisz zębatką potem odkręcasz śrubę mocującą i po kłopocie.

Do kolumny jeśli nie będziesz wiercił bardzo głęboko nic nie wpadnie.

tam jest tylko otwór na rygiel i nawet jeszcze ryglem zatkany.

To chyba wszystko.

Przed zabudowaniem kolejnej blokady radzę od razu ją zmodyfikować, by już nie mieć takich problemów, a jeśli nawet błąd wystąpi, to jego usunięcie jest znacznie prostsze.

 

Mam nadzieję, że dobrze to opisałem. Piszę z pamięci, a blokadę w łapkach miałem baaaaaaardzo dawno temu i nie do końca pamiętam w którym kierunku ta sprężynka działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega ta modyfikacja? Jak się tego ustrzec?

 

Udało się. Blokada wymontowana. Problem - zacięta na ryglu. Chodziła na sucho, nawet palcami było ciężko ją przepchnąć z jednej strony na drugą.

Teraz jak ją wymontować: wierciłem w miejscu widocznym na pierwszym zdjęciu. Przewiercamy się przez jedną ściankę, później delikatnie dociskamy wiertarkę podczas wiercenia drugiej ścianki. Następnie zobaczymy w otworze bolczyk (drugie zdjęcie, już po wyciągnięciu zabezpieczenia). Jeśli nie - delikatnie rozwiercamy na boki. Chyba, że trafimy od razu na niego to sam wypadnie.

 

!!!UWAGA!!! Jeśli mamy urwaną śrubę nie musimy wiercić. Wystarczy, że zajmiemy się gniazdem śruby. Ot zwykła nakrętka z koronką widoczna na zdjęciu. Wystarczy, że uderzymy od strony urwanego łba w śrubę i nakrętka powinna wyjść do góry. Wtedy można odkręcić ją palcami. Podważamy delikatnie śrubokrętem blokadę od dołu i wychodzi nam cała bez wiercenia. A przynajmniej mnie wyszła... I niepotrzebnie wierciłem.

post-95787-0-28063400-1478094947_thumb.jpg

post-95787-0-40784100-1478095094_thumb.jpg

post-95787-0-86111000-1478095708_thumb.jpg

Edytowane przez sweetHarry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przy tak niskim przebiegu mnie również wyskoczył Steering locked, Electronic faul i Service. Dzięki temu forum udało mi się to naprawić .W mojej megane 2 przepalony był bezpiecznik przy klemie + oraz blokada też nie działała. Po jej rozebraniu okazało się, że za daleko cofnęła się jedna z zapadek i dlatego nie wysuwał się spust blokady. Wystarczyło lekko odchylić by wskoczył na miejsce. Przy zdejmowaniu pokrywy do zablokowania trzpienia użyłem drewnianej wykałaczki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam serdecznie!! Widzę że temat blokady kierownicy w megane II jest ostro wałkowany od paru lat, lecz nie ma takiej usterki jak moja.

Przy naciśnięciu start blokada się otwiera, chwilę auto "myśli" nie świeci się kontrolka od świec żarowych, a po jakiejś chwili zapala się serwis z informacją steering locked. co robić?? czy da się jakoś zmostkować blokadę??, żeby odpalić auto??, co kolwiek zrobić?/ dodam że przetestowałem wiele sposobów poruszanych na forum, zaczynając od kostki pod fotelem przez wszystkie kable i brązową wtyczkę w bsi, i lipa wszystko ok a problem nie znika..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez buho23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokręcenie śruby mocującej blokadę sprawdziłeś??

Czasami sama się potrafi poluzować, niektórym nawet wypadła pod nogi.

Jej poluzowanie może mieć właśnie takie objawy.

Rygiel próbuje się schować w blokadzie ale nie da się tego zrobić do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wszystko co jest opisane na forum. Wyjąłem blokadę kierownicy i trzymając ją w ręku, mogłem obserwować pracę tego mechanizmu. Silniczek pracuje, rygiel się wysuwa i chowa prawidłowo, a problem nie znika, do tego zaobserwowałem teraz że doszedł problem wycieraczek przednich. Podczas próby odpalenia auta lekko drgają, a jak chcę je włączyć to zero reakcji, pozostałe sprawy elektroniki jak, klima, radio, światła itd.. Wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam również problem z blokadą kierownicy

Po zgaszeniu silnika wyjąłem kartę i słychać było zaskoczenie blokady. Na drugi dzień chciałem odpalić słychać bylo jak się załącza i wyłączą blokada a silnik nie startuje no i komunikat o uszkodzonej blokadzie. Czy jak ją odkręcę to samochód będzie odpalał? Ewentualnie co z tym zrobić żeby w końcu działało.

czasem jak poruszam kierownicą po przyciśnięciu start samochód odpala

Edytowane przez bambiatko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Panowie mam uszkodzoną blokadę mechanicznie. Rygiel jest cały czas schowany. Zastanawiam się czy jak kupię używkę i przełożę płytkę to będzie wszystko ok. Robił ktoś już coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Tak w mojej Megane serwisanta z Renault w Berlinie, przełożył moja płytkę do używanej i działającej blokady. Wszystko było ok, tylko auto dalej nie odpala, a to już bardziej złożona historia. Jak już tutaj pisali inni użytkownicy, możesz wymienić sam silniczek, bo to on jest głównym problemem. Życzę powodzenia..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!