Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

no w blokadzie nie masz tego ustrojstwa a na wejściu do 82c250 masz tylko rezystor 120 ohm. Więc po wypięciu jej z samochodu na pinach CAN powinno być jakies 124 Ohm i nic więcej. Zero przejścia do masy. Co prawda żeby pomiar był w 100% wiarygodny powinieneś zrobić dwa, zmieniając polaryzację próbników omomierza.

Co do generowanie przez sterownik to też nie, bo jak odpiąłeś komputer ABS od samochodu to na kablach nie miałes nic, a te 2 volty miałeś przy podpiętych kablach do BSIm chyba że źle zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek przypomne tylko bo mam wrazenie ze nie do konca wszyscy pamietamy:

1)teraz kiedy nie moge odpalic auta przez popsuta blokade CLIP łączy sie z ABS i nie stweirdza żadnych usterek

2)Auto jezdzilo bez bezpiecznika od ABS, z błedami jak w poscie 233

3)Po wpieciu bezpiecznika od ABS, auto udalo sie odpalic-zadne bledy na desce sie nie pojawiły. Jednak bylo to pierwsze i ostatnie odpalenie. Identyczna sytuacja miala miejsce zaraz po zalaniu i wysuszeniu BSI.

 

Nel -c.d. df152 to tj.pisalem powyzej sprawdzalem dzisiaj i jest OK.

c.d. ALP1 czy pisza oni o gniezdzie diagnostycznym w srodku pojazdu?

Co znaczy AVC/APC + ?

 

Subtrati:

Dodano: 09 mar 2014 - 22:17

Zero przejścia do masy.

Przejscie do masy jest na wtyczce piny 3/6 przy odłaczonej blokadzie-wiec gdzies z drugiej strony (to chyba idzie do UCH)

Co do generowanie przez sterownik to też nie, bo jak odpiąłeś komputer ABS od samochodu to na kablach nie miałes nic, a te 2 volty miałeś przy podpiętych kablach do BSIm chyba że źle zrozumiałem.

Nie-sprawdzane na wtyczce odpiętej od BSI, podpietej do ABS... (potwierdze to jeszcze na 100% sprawdzajac raze jeszcze)

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale teraz ten bezpiecznik od ABS masz włożony czy wyjęty?? Nel to żywa skarbnica serwisówek <szukaj> W zasadzie tam jest trochę prościej napisane to co ja mówiłem. Ja jednak nie zawsze potrafię się wyrazić. Ja jednak mam wrażenie, że coś tam psuje mu blokadę kierownicy, dlatego zasugerowałem taką podstawową kontrolę na kablach. Niezależnie od tego czy jest komunikacja z ABS czy jej nie ma.

A post wyżej chyba nakłamałem, to ze zmęczenia chyba... Na blokadzie nie powinieneś mieć przejścia pomiędzy linią H i L a więc jesli moduł ABS jest na tej samej magistrali co blokada kierownicy, tam brak przejścia między tymi liniami tez będzie prawidłowy. Błędnie założyłem, że każde urządzenie w tym samochodzie jest końcowe i każde ma rezystor (tak jak sterownik dachu czyy BSI) widocznie jednak się myliłem, Tak więc brak przejścia może mieć sens, ale wtedy to co zmierzyłeś na blokadzie nie ma żadnego sensu ... Ja niestety nie mam miernika ani samochodu pod nosem. Obawiam się, że możliwości mojej pomocy się kończą. śledziłem w samochodzie tylko te części instalacji które mnie interesowały, do samego silnika nie maiłem potrzeby zaglądać... Boję się, że mogę zacząć zrządzać "niedźwiedzią przysługę" ...

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem przed chwila i potwierdzilem ze na pinie 7 i 11 od strony ABS przychodzi napiecie 2,75 i 2v-tj.pisalem wczesniej.

 

No cóz... moze NEL cos powie co do wyników moich pomiarów dzisiaj...

Bo mi juz sie koncza pomysly....

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według serwisówki opornik końcowy jest tylko w komputerze silnika i sterowniku poduszek.Jeżeli nie masz serwisówki to jest do ściągniecia z forum.Naprawdę jest tam dobrze opisane, jak zdiagnozować sieć Can i nie tylko, oraz zasada działania.Co też jest ważne. AVC/APC + - to pierwsza i druga pozycja stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblookam-mam to na swoim kompie. Dzieki za info...

 

Dodano: 11 mar 2014 - 21:33

Jutro mają przyjsc nowe blokady, ale dzisiaj zszedlem do auta i stwierdzilem ze po 4 dniach stania, akumulator znowu sie rozladowal bardzo. W zwiazku z tym ze wydaje mi sie to nienormalne::::: Czy ktos sie orientuje jaki powienien byc pobór prądu podczas postoju auta? Zakladając ze autoalarm nie dziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info-podładuje aku i sprawdze.

 

Dodano: 13 mar 2014 - 00:58

Historii ciąg dalszy:dzisiaj przyszly dwie nowe blokady. Jedną poświęciłem do testów. Od ostatniego razu wymieniłem BSI/UPC. Zrobiłem test...

1)Wyjęty bezpiecznik od ABS, wtyczka przy ABS wpięta, wpiąłem nową blokade-odpalił bez problemu. Clip-błedy tak jak kilka postów wczesniej na screenach w poscie 233

2)Wpiąłem bezpiecznik od ABS, wtyczka przy ABS wyjęta, wpiąłem nową blokade-odpalił bez problemu. Clip-błedy tak jak kilka postów wczesniej na screenach w poscie 233

3)Wpiąłem bezpiecznik i wtyczke od ABS, nowa blokada wpięta-odplaił bez problemu. Clip-żadnych błedów. Po zgaszeniu juz wiecej nie odpalił....

Z tego moim zdaniem wynika ze problem nie jest na kablach tylko w samym ABS, bo dopiero kiedy jest na nim zasilanie to uszkadza blokade kierownicy.

 

Chwilowo obejscie problemu jest takie:

1)wyjmuje bezpiecznik od ABS, podpinam dobrą blokade

2)odpalam-wypinam blokade, wpinam ABS

3)do czasu zgaszenia auto jeździ normalnie-zadnych błedów itd...

 

Jednak to tylko obejscie problemu aby dojechac... problem w dalszym ciagu pozostaje nie rozwiazany. Jak znajde wiecej czasu to bede jeszcze analizowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mój problem jest bardzo podobny do opisanych tu wcześniej. Kupiłem Renault Scenic 2004, 1.5 DCI, jako niesprawny, brak reakcji na przycisk start, problem z immo, miganie kontrolki. Razem z Autem dodatkowo drugie ECU, UCH z karta oraz drugą blokadą. Ktoś już wcześniej próbował podmieniać raczej jednak bez efektów.

Niestety nie posiadam sondy „Clip” z tego, co ustaliłem to problem leży na samym początku i jest związany z elektryczną blokadą kierownicy lub połączeniem multipleksowym. Gdzie poprawna łączność (rozkodowanie) pomiędzy; karta, blokada kierownicy, UCH, ECU zainicjuje dalej działaniem rozrusznika.

 

Oto moje pomiary;

Wtyczka blokady kierownicy kolor czarny 6 pinów;

1. Czarny- Masa jest

2. Zielony/Biały- Sterowanie+. Pojawia się napięcie 12v (12,6v) w chwili naciśnięcia na; sprzęgło plus „Start” i trwa około 3-5 sekund.

3. Pomarańcz/biały- CanH- Jest 1,95v

4. Szary- Sterowanie- Tak jak w punkcie 2, tylko, Że jest -12v.

5. Żółty/biały- Brak napięcia? Przewód prowadzi do UPC/PEH/Pin1 dalej połączenie na zasilanie ECU, oraz do UCH/PE2/Pin34

6.Fioletowy- CanL- jest 1,90v

 

Pin5/blokada wg instrukcji jest to; Informacja o włączonym silniku pochodząca z modułu UPC (pod maską), czyli napięcie powinno pojawić się dopiero w momencie uruchomienia silnika..?

 

Czy napięcie na; Pin5/Blokada kierownicy powinno czy tez nie powinno mieć znaczenie dla zadziałania blokady? Połączone jest z (UCH/PE2/Pin 34 a jest to; + akcesoriów) Wg wcześniejszych porad podałem napięcie na ten przewód, słychać wtedy działanie przekaźników oraz jak załącza się elektryczne sterowanie kierownicy (można ja lekko obracać), jednak blokada ani drgnie. Dziwi mnie tez trochę brak podświetlania się kontrolek od poduszki, ładowania… nie wiem, w którym momencie powinny się zapalać? Po przyciśnięciu Start + pedał sprzęgła działa radio, klima.. na liczniku poza ikona samochodu włącza się tylko pomiar temperatury i zegar.

 

Instrukcja mówi ze karta po poprawnej weryfikacji z UCH wysyła sygnał do blokady i ta powinna zagadać a tu cisza? Jak wspomniałem mam dwie blokady, z czego jedna poświeciłem do testów, wyczyściłem eeprom jak należy. Jednak po podłączaniu jej nie przypisuje nic do pamięci, i blokada ani jedna ani druga nie działa czy to w pozycji otwartej czy zamkniętej. Sprawdzałem wszystkie kombinacje na dwóch UCH + 2x ECU zawsze te same napięcia, a wiec, co może jeszcze być niezbędne, aby ta blokada zadziałała? Dodam ze pomiar na szynie Can w złączu OBD, pokazuje oporność; 120ohm.

 

Myślałem, aby kupić cały zestaw używany (karta+UCH+blokada+ECU+dodatkowo moduł UPC) i podmienić jednak z tego, co się dowiedziałem i tak potrzebny będzie Clip, aby zaprogramować kod wtryskiwaczy. Nie chce jednak wchodzić w niepotrzebne koszty. Bardzo proszę o jakieś rady czy sugestie. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego exaq może najpierw zdobądź gdzieś CLIP'a i dowiedz się jakie błędy sypie, może to chociaż coś naprowadzi, choć w przypadku kolegi Tommi3737 to jakoś przestaje w to wierzyć. Sprawa z tym jest bardzo dziwna i nietypowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazalo sie dzisiaj:poniewaz juz bylem w posiadaniu 3 uszkodzonych blokad to wyslalem je do osoby która je czysci. Okazalo sie ze blokady mozna wyczyscic i dzialaja na innym aucie. Z tego wynika tj.wczescniej pisalem ze w jakis sposób moje auto je rozkodowuje. Same blokady fizycznie są sprawne. Blokada rozkodowuje sie po pierwszym podłaczeniu i więcej nie odpala.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!