Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Jestem od niedawna posiadaczem MG IV 2019 r. i miałem dzisiaj podczas jazdy po mieście taki przypadek , zapaliły mi się samoczynnie na około 20-30 sek. światła awaryjne migacze pomarańczowe i kontrolki na desce rozdzielczej podczas jazdy łącznie z sygnałem dźwiękowym pulsującym w kabinie i po około 30 sekundach samoczynnie się wyłączyły . Jechałem dalej, bo na ruchliwej trzypasmowej ulicy nie mogłem się zatrzymać. Na desce wskaźników nie pokazał się żaden komunikat o jakiejś usterce lub błędzie . Czy ktoś ma jakieś sugestie co mogło być przyczyną takiego samoczynnego czasowego włączenia się świateł awaryjnych na krótko podczas jazdy?
  3. Hi folks, as an owner of a Renault Megane 3 (Model 2013, H5F400, 180.000 km) I came across the article "The Hidden Cause Behind Failing Timing Chains" (https://www.diagnosedan.com/de/the-hidden-…-timing-chains/) Especially the extract from DD-5955 on the crankshaft/camshaft ratio captured with the scope caught my interest. So I replicated this capture with my H5F400 and you can see the identical 7 crankshaft pulses from the gap til the next edge of the inlet camshaft signal. Is anyone familiar with the signals of a fresh timing chain, or does my timing chain need replacement asap ? I sent an email to diagnosedan.com but never received an answer, they are clearly not interestest in inquiries from hobbyists. The crankshaft seems to be divided by 60 teeth with 2 missing for the gap, so one pulse to the next one would be equivalent to 6°. If 7 crankshaft pulses like in my picture already defines a worn out chain, how many pulses will I count for a freshly mounted timing chain ? https://renaultforum.net/core/_data/public/thumbnail/b0/a0/153-b0a05599ff3da60eda8ca040c9ad68f08b43a81d896b7d4b1b17ad7d86311f7b.webp
  4. Wczoraj
  5. Cześć, potrzebuję zablokować tę klapkę na stałe w obiegu normalnym - czyli zewnętrznym. Czytając różne tenaty na tym czy innym forum, trafiłem na sprzeczne wypowiedzi, czy żebym klapkę zablokował na stałe, to od strony kabiny, od wewnatrz, nad pedłamai, to tę kapkę mam zablokować w pozycji zamkniętej czy otwartej? Byłem pewny, że w zamkniętej, żeby tunele powietrze brały powietrze tylko z zewnątrz, ale pare osób twierdzi inaczej. Wieć w której pozycji ją zablokować mechanicznie? MIphII klima.
  6. No to super. A teraz korzystaj i ciesz się ze posiadasz Androida. Szybko się przekonasz o słuszności zakupu . szerokości na trasie 😀
  7. Wie może ktoś jak się dostać do kanałów odpływowych w podszybiu ???
  8. Witam. Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany. Trwało to trochę. SINOSMART przesłał mi oprogramowanie, ale ono nie pomogło. Mam za to Androida 14 🙂. Pojawiła się aktualizacja modułu CAN (może dzięki interwencji SINOSMART) i problem naprawili. Nie będę już więcej robił aktualizacji...
  9. 1/ Zakręć gaz na butli; - jeździj tylko na benzynie do czasu rozwiązania problemu, - LPG - montuje się do silnika w 100 % sprawnego, 2/ Przeczyścić przepustnice, zapewnić szczelność map-sensorom; - pozycja przepustnicy PR429 - ok; 10,05 % - dla 750 obr/min. 3/ Kontrola instalacji par benzyny - sprawność elektrozaworu, 4/ Świece; - odstęp elektrod 0,7 mm, kolor kawy z mlekiem, - świece i cewki muszą być suche i czyste, 5/ Producenci sond ; - zalecają wymianę po przebiegu 100-160 kkm. - II-ga sonda koniecznie do zmiany - tylko oryginał,
  10. A czy wykresy, które wysłałem są w porządku czy mogą budzić jakieś podejrzenia?
  11. Można by dorzucić jeszcze generatory dymu do tych pustych lufek 🤪 Tudzież płomieni 😁
  12. Ostatni tydzień
  13. Ja bym zaczął szukać czegoś w układzie zapłonowym. Zakres obrotów w którym to występuje jest dość charakterystyczny dla problemów z uciekającą gdzieś iskrą.
  14. Witam ponownie, W końcu udało mi się uszczelnić układ dolotowy w miejscu wkrętki LPG i to co zauważyłem po jeździe próbnej: - na rozgrzanym silniku na benzynie dużo rzadziej zdarza się mocne szarpnięcie/wypadanie zapłonu przy ok 2000obr./min - na LPG dalej czuć w/w szarpnięcie - poszarpywania w okolicach 1700 obr./min – 2300 obr./min są jakby mniej wyczuwalne U mnie na rozgrzanym silniku jest 900obr/min, niżej nie schodzi. Podciśnienie w dolocie ok. 0,3. Wykresy 2 sond (O2 Voltage), kąta wyprzedzenia zapłonu (timing Advance), pozycji przepustnicy (Throttle Position) podczas wolnych obrotów i dodawania gazu na screenach.
  15. Witam Proszę o pomoc w aktywacji AUX w radiu Carminat Cabbasse Auditorium Tronic (Megane II FL 2005). Chciałem podpiąć sobie do portu AUX, który jest wolny na tylnym panelu radia moduł bluetooth ale w menu expert nie mam opcji do wyboru źródła jako AUX. W sieci znalazłem informację że można go aktywować CLIPEM lub innym narzędziem (ddt4all?). Nie mam sondy CLIP. Posiadam tylko interfejs ELM. W Qpyren3 przez przejściówkę CAN2 Multimedia wykrywa mi radio ale nigdzie nie widzę takiej opcji włączenia AUX (podobnie w ddt4all.) Ja jestem ze śląska (Zawiercie). Jeżeli ktoś może wykonać taką aktywację to chętnie podjadę i zapłacę za taką usługę. W załączniku zdjęcia radia (poglądowe zewnętrzne z internetu, zdjęcie z tabliczką znamionową z mojego radia i zrzut z QPyren dla mojego radia.
  16. Cześć Które opony letnie Michelin Primacy z rantem ochronnym do aluminiowych felg (tylko na tych chce się skupić) kupiliście sobie do Fluence 1.6 (lub Megane 3 o podobnych parametrach) Opony MIchelin Primacy z seri 4 czy ? czy Opony Michelin Primacy z nowej serii 5? Skupmy sie moze na wyborze modeli z oponeo.pl - tam chyba wszystkie odmiany modeli występują Trochę skołowany jestem w tej chwili ilością modeli tych opon zarówno w wersji 4 jak i nowej wersji 5 Ostatni raz w kupowałem "Michelin Primacy 4 205/55 R16 91 V rant ochronny" i zrobiłem na nich 33tys i chciałbym je zmienić. Wydaje mi się ze najbliższa mojemu zakupowi z serii "4" z rantem ochronnym w 2019 była ta: Michelin Primacy 4 205/55 R16 91 V (bo na pewno nie ePrimacy i raczej nie ta trzecia "...R16 94 V XL, VOL" o zwiększonej obciążalności) zależy mi na: - oszczędności paliwa - rant ochronny do aluminiowych felg - trwałości - szybkim przyspieszaniu, - cichej pracy - dobrej przyczepności na asfalcie suchym/mokrym, - prędkości jakie rzadko uzyskuję na trasach - do 170km/h (przeciętnie 110-130km/h) - Obciążalność nie jest pierwszoplanowa, zwykle jedna osoba jeździ, czasem 3 + cały bagażnik plecaków Mam dobre wrażenia z eksploatacji tych opon Jakie macie doświadczenia z tymi oponami i który dokładnie model sobie już niedawno kupiliście 2024/2025? Dzięki!
  17. Z tego co pamiętam w Megane jest mikrostyk, który sprawdza czy hak jest otwarty czy złożony.
  18. Nigdy nie słuchałem tego w takich warunkach, ale wewnątrz auta jest to takie huczenie w przypadku łożysk. Popularny temat w PK4. U mnie chyba najbardziej huczy 2, 5, 6.
  19. Jak masz czynnik w układzie i sprężarka nie chce nabić ciśnienia kilkunastu barów mimo maksymalnego wysterowania zaworu zmiennej pojemności sprężarki.
  20. Witam, Podaczs jazdy z prędkościami powyzej 40-50 km/h słychać dźwięk jak na filmiku,po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie znika. Najbardziej od 3 biegu w górę,na 1 i 2 wydaje mi się że tego nie słychać. Łożyska skrzyni ? Przebieg 245 tys. km.
  21. Cześć, Zmagam się z mega irygującym problemem w swojej Meganie. *Kupiłem samochód w 3 lata temu, nie działała w nim klimatyzacja, nabiłem ją do ponad połowy i chwilę działała (z wyjącym wentylatorem) dopóki nie uciekł czynnik, przerywając chłodzenie co chwile (teraz wiem, że przerywała przez uszkodzony czujnik temperatury parownika) itd.. Miałem również błąd P0530 (AC refrigerant pressure sensor - circuit malfunction). *Pojechałem do serwisu, okazało się, że mam nieszczelność na chłodnicy klimatyzacji oraz na rurce wysokiego ciśnienia - wymieniłem (chłodnica NFR albo Nissens - czarna). *Teraz klimatyzacja działa nienagannie (chociaż nie jest w tym aucie ani cicha jeżeli chodzi o nawiew ani jakoś super wydajna bo długo jej schodzi by schłodzić auto porównując z innymi autami). Problem polega na tym, że przy uruchamianiu samochodu (z włączoną na auto klimatyzacją) automatycznie załącza się wentylator natychmiast na drugim biegu. Przy obecnych pogodach wentylator wyje cały czas, nawet wieczorem (wczoraj o 22:30 przy 16 stopniach) zaczęła wyć co jak zwykle zwraca uwagę przechodniów i jestem najgłośniejszym samochodem jakiegokolwiek kiedykolwiek słyszałem, raz mi powiedziano, że wyje jak tir. *Ciśnienie przy 25 stopniach przy wyłączonym silniku to 5.8 bar *Ciśnienie przy 33 stopniach przy włączonym silniku to 14,6 bar (ustawiona temperatura 20 stopni, auto) *Klimatyzacja była nabita 480g w 2023 roku (jesienią) *Po wymianie chłodnicy klimatyzacji i rurki wysokiego ciśnienia błąd P0530 zniknął *Nie posiadam aktualnie żadnych błędów w pojeździe *Wentylator nie ma żadnych oporów przy obracaniu *Odpalając silnik włącza się natychmiast wentylator na drugim biegu już, gdy ciśnienie wynosi jedynie 6 bar i rośnie zwykle do 14-15 bar *Przy niższych temperaturach ciśnienia są ciut niższe, ale wentylator tylko chwile powyje i przestaje (w momencie, gdy jest np. 10 bar) mimo, że ciśnienie dalej rośnie do tych 12-14 *Testowałem dwa auta obok siebie (drugie 1.6 110KM) i tam wentylator przy niższych temperaturach letnich nie wchodził na drugi bieg *Spsikałem profilaktycznie wtyczkę czujnika ciśnienia klimatyzacji kontaktem *Wymieniałem też w 2023 czujnik temperatury parownika który powodował zły odczyt (-40 stopni) i przerywanie klimatyzacji *W panelu klimatyzacji region ustawiony jest na 3 *Wentylator wyłącza się (albo schodzi na pierwszy bieg) po przekroczeniu ok 40km/h *Po wyłączeniu klimatyzacji wentylator gaśnie całkiem (mój Dieselek nie grzeje się) 1. Czy możliwa jest zmiana wrażliwości układu klimatyzacji by załączał ten wentylator później? 2. Czemu przed nabiciem klimatyzacji system zgłaszał zwarcie na czujniku a później nie? 3. Możliwe jest by powodował to czujnik temperatury zewnętrznej mimo, że teoretycznie odpowiada tylko za pokazywanie temperatury na ekranie multimediów? Jakieś inne sugestie? Baaaaaaaardzo Wam dziękuję za podpowiedzi lub rozwiązania
  22. Cześć, Megane III 2013 1.6 16V (K4M) bez LPG. Mam problem z odpaleniem po postoju i z gaśnięciem/falowaniem obrotów. 1. Ponowne odpalanie - za pierwszym razem (na zimnym) pali normalnie. Później jak trochę pojeżdżę, odstawię i za jakiś czas (30 min, 1h) chcę ponownie odpalić to ciężko odpala nierówno chodzi, potrafi zgasnąć. 2. Gaśnięcie/falowanie obrotów - to się pojawia przy ponownym odpalaniu właśnie. Na zimnym raczej nie ma problemów. Dolot wyczyszczony i uszczelniony, świece wymienione. Przy okazji też termostat ale nie wiem czy to będzie miało wpływ. REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 - aniewa
  23. Witam, mam problem z fabrycznym, składanym hakiem. Po zakupie Scenica hak nie był używany i nie było z nim problemów. Od momentu opuszczenia haka i jego złożenia losowo pojawia się i znika na zegarach informacja "Przyczepa: alarm martw. pola wył.". Dodatkowo losowo dochodzi do przyspieszonej pracy kierunkowskazów (co pewnie jest powiązane z brakiem obciążenia dodatkowymi żarówkami przyczepki pomimo że hak jest złożony). Wiązka haka zakończona jest gniazdem 13-pin i działa z fabrycznym modułem haka Erich Jaeger o oznaczeniu 8201652645/--A . Z informacji jakie znalazłem w gnieździe 13-pin nie ma stycznika (jak było dawniej) a podłączenie przyczepki realizowane jest przez zwarcie pomiędzy 2 pinami. Niestety trudno się dobrać do gniazda którego złożenie wypada na połowie otworu w haku (pytanie czy warto się dobierać do gniazda czy problem dotyczy modułu lub wiązki). Czy ktokolwiek posiada większą wiedzę o takiej instalacji lub napotkał taki problem?
  24. Pozostało do końca: 26 dni i 7 godzin

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Mam na sprzedaż Megane 1.6 16V 110 ps, 2011 r., LPG, manual 6 biegów. Wersja Dynamique, przebieg 307 tyś. Stan techniczny b.dobry. Mam go od 02.2021, na wszystkie naprawy, wymiany posiadam rachunki + wszystko zapisywane w aplikacji fuelio (zrzut ekranu załączony) Do samochodu dodatkowo: komplet kół zimowych na stalówkach + komplet gumowych dywaników. W bagażniku cały rok jest mata gumowa firmy PRO-LINE. Wymieniona butla 09.2023, rozrząd, rolki, olej, pompa wody, świece, koło zmiennych faz, filtry 06.2024, elektrozawór faz rozrządu 05.2025, (klocki, tarcze, linki od ręcznego, prawy zacisk) - praktycznie cały nowy układ hamulcowy tył + wymiana płynu hamulcowego. Wymieniony cały układ wydechowy (bez kata). Samochód doinwestowany, wymiana części na markowe, serwisowane głównie w jednym warsztacie + drugi zaufany jeżeli w pierwszym jest kolejka kilkumiesięczna 😉 Olej w silniku wymieniany co około 12 tyś, w skrzyni biegów co 60 tyś. Dużo jeździmy na dalekich trasach z dzieciakami, więc samochód musi być od strony technicznej w 100% sprawny. Meganka wyposażona jest m.in.: DRL, klima dwustrefowa automatyczna, radioodtwarzacz MP3, bluetooth (zestaw głośnomówiący - fabryczny), składane oparcie w "stolik" prawy przód, itp. Sprzedaję ze względu na zakup praktycznie nowej Meganki 4. Cena 19.500 pln oczywiście do negocjacji. Zapraszam do kontaktu: Artur, 793725739

    19,500.00 PLN

    Toruń, kujawsko-pomorskie - PL

  25. Po analizie - dochodzę do wniosku, że prawdopodobnie coś jest na rzeczy z tym ustawieniem rozrządu, Poczytaj tu; Wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach - Megane 3 RS 265 Cup 1/ " Przy pierwszej próbie był przestawiony o co najmniej 1 ząb. (Po 3 próbie został prawdopodobnie właściwie ustawiony) " - podciśnienie w kolektorze 320 do 350 - wypadanie zapłonów - główna bolączka - wypadanie zapłonów występuje częściej przy jeździe w mieście ( 10 km i po około 30 wypadniec na każdym cylindrze) - przy jeździe obwodnica Wrocławia na dystansie 30 km występuje około 18 wypadniec na każdym cylindrze. 2/ " Chyba się zdecyduje na zmianę serwisu lub zmotywowanie obecnego do kolejnej weryfikacji rozrządu" a/ " Zmieniło się ciśnienie w kolektorze ssącym z 320 /340 na 280/290 b/ " Zapłony wypadają przeważnie podczas jazdy i oczywiście na biegu jałowym" c/ " Wypadanie bardziej widać na liczniku niż czuć" d/ " W mieście pomiędzy 15 a 30 wypadniec raz więcej na jednym raz na innym cylindrze" 3/ Była moja sugestia; a/ niewłaściwe ciśnienie paliwa ; pompa paliwa do wymiany; - może być przyczyną wypadań zapłonu, b/ zbyt niskie ciśnienie oleju, może być przyczyną, c/ pomiar parametrów sond, d/ kontrola/wymiana - czujnika spalania stukowego Brak kontaktu - brak rozwiązania
  26. witam, czy ktoś może potwierdzić czy to jest odpowiednia wtyczka do zastosowania w drzwiach w megane 3?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!