Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy:

link - 395 zł

Używane:

http://allegro.pl/listing/listing.php?department=wszystkie+dzia%C5%82y&order=pd&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&string=czujnik+faz+renault

A elektrozawór znajduje się przy pierwszej cewce licząc od rozrządu:

post-33168-0-70222100-1390476029_thumb.jpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok wlewu oleju z głowicy wystaje wtyczka z dwoma przewodami, przykręcony jest na jedną śrubkę klucz 10. W ASO kosztuje 430zł na zamówienie.

Edytowane przez meganecoupe02
poprawiłem literówkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Od kilku dni ten elektrozawór męczy mnie do tego stopnia, że niemal nie mogę przez niego spać <szukaj> Objawy jak u wielu użytkowników, odpalam auto 10s i gaśnie, jeszcze nie próbowałem odłączyć elektrozaworu i odpalić silnik, ale z pewnością zrobię to jutro, natomiast wyjąłem go i sprawdzałem pod 12v, elektrozawór działa na napięcie za każdym razem i porusza się jakieś 2mm i zauważyłem ciekawą rzecz, że co któreś przyłożenie napięcia, elektrozawór jakby otwierał się więcej niż te 2mm, pojawiała się delikatna szparka między tłoczkiem a obudową i już niemal jestem pewien, że muszę go wymienić jednak chciałbym się upewnić zanim wydam kolejne 400zł bo na przełomie ostatnich 2 miesięcy moja Megana szarpnęła mnie po kieszeni jakieś 1200zł. Przeczyściłem dzisiaj chyba wszystko co się da: czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu, przeczyściłem świece mimo tego, że zostały wymienione jakieś 3 miesiące temu, zalałem auto do pełna na Shelu benzyną V-POWER i dolałem płynu do przeczyszczenia układu wtryskowego no i zdemontowałem przepustnice wyczyściłem z nagaru i przemyłem ropą, efekt? nic nie pomogło:D Mam pytanie na zaś do użytkownika YAMAKA

U mnie po odłączeniu wtyczki od elektrozaworu silnik gaśnie po kilku sekundach od odpalenia. Nie da się jeździć przy odłączonym

elektrozaworze. Co wg Was możeby być tego przyczyną, czy to normalne?

czy poradziłeś sobie z tym problem, że po odłączeniu elektrozaworu auto nadal gasło?. No i oczywiście pytanko do wszystkich innych użytkowników, czy mam do wymiany sam elektrozawór czy komplet? mam na myśli elektrozawór KZFR a co za tym idzie rozrząd. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj moje ostatnie posty w tym temacjie.http://megane.com.pl/topic/7462-kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-apel/page__st__208 -

Nie ma co czytać posty przeniesione do tego wątku.

P_r_z_e_m_o

Z tego co opisujesz, to zawór do wymiany ,dostał oleju.

 

P.s. Do administratora:jeżeli jest to możliwe, to proszę o przeniesienie moich postów dotyczących elektrozaworu z tematu wskazanego na początku ,do tego tematu (tu chyba bedzie lepiej)

Zrobione zgodnie z powyższą prośbą. <szukaj>

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne, potwierdzają się tezy użytkownika Nel, dzisiaj po raz kolejny wyjąłem zawór oczywiście cały w oleju, kanaliki którymi powinien przepływać olej działają jak im się tylko podoba, raz się otwierają innym razem nie bardzo, a po odłączeniu kostki od zaworu i uruchomienie silnika auto nie gaśnie i nawet mam wrażenie że jakby miało więcej mocy. Tak więc lada dzień zamawiam nowy zawór, a KZFR wymieni się razem z rozrządem za jakieś 12tyś. kilometrów.

 

Dodano: 05 lut 2014 - 17:11

Witam. Chciałbym odświeżyć temat po raz kolejny. Właśnie wróciłem z ASO kupiłem nowy elektrozawór zamontowałem i dupa... Problem nie zniknął auto po 10s nadal gaśnie. Wsiadłem do auta przejechałem się chodzi dużo dużo lepiej ładnie się wkręca moc jest od samego dołu do samej góry, zgasiłem auto odpaliłem od nowa pojawił się SERVICE i komunikat EINSPRITZUNG UBERPRUFEN o dziwo samochód chodził minute i nie zgasł, powtórzyłem czynność kilka razy i wydawałoby się wszystko w porządku po za komunikatem, zostawiłem auto na 30min silnik ostygł ponownie odpaliłem auto komunikat się nie zapalił i znowu po 10s auto zgasło, przejechałem się po raz kolejny i ta sama historia, zapalił się komunikat i znowu wszystko grało. Wniosek z tego taki że gdy nie pali się komunikat to auto gaśnie mimo tego że elektrozawór jest nowiutki i teraz nie wiem czy mój stary zawór był dobry czy w ASO mi sprzedali uszkodzony, czy też może trzeba usunąć jakiś błąd z pamięci komputera. Nie wiem co mam robić prawdopodobnie zaworu do ASO oddać nie będę mógł bo z tego co się orientuje to na nie ma zwrotów elektronicznych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mam robić prawdopodobnie zaworu do ASO oddać nie będę mógł bo z tego co się orientuje to na nie ma zwrotów elektronicznych części.

Co to za serwis. Ja kupiłem w Jaszpolu czujnik położenia wału korbowego i okazało się, że jest inna wtyczka w nowym i oddałem bez problemu. A nowa wtyczka od strony instalacji była droższa niż czujnik (czujnik 150zł a wtyczka z 2 kabelkami 250zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Tandem w Kielcach. Zawór współpracuje z olejem silnikowym tak więc średnio by to wyglądało jakbym chciał zwrócić, zawór który dostałem zapakowany próżniowo w folie i pudełko, a oddać zawór zafajdany olejem. Mało tego to na fakturze mam wyraźnie napisane "części kupione w serwisie Renault objęte są 12-miesięczną gwarancją pod warunkiem, że zostały zamontowane w serwisie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy objawy typu na zimnym silniku auto przez pierwsze 200 m -500m ma muła, czasami szarpnie. Ciężko jest ruszyć na zimnym silniku. Może to wskazywać na elektrozawór KZFR ? Wczoraj poporawie 20 tyś od wymiany koła zmiennych faz (razem przy zmianie rorządu) odezwało się KZFR (auto odpaliło charakterystyczny trzask i auto odrazu zgasło). Poziom oleju max, auto świeżo miesiąc po wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie sytuacja wygląda następująco w Scenicu II 2003 r. 1.6 16 V benzyna:

Gdy rano odpalam auto w garażu gdzie mam temperaturę teraz ok 7 stopni to Scenic albo gaśnie albo obroty spadają do zera i powoli się normalizują. Potem problem znika. Gdy zgaszę silnik i znowu go odpalę jest ok. Podczas jazdy wszystko jest w porządku obroty są w normie nic nie spada nie falują. Jak zostawię auto na 8 godzin na powietrzu przy temperaturze 0 stopni problem jest dalej.

Jednak jak były duże mrozy po -14 stopni Scenic palił jak nic, było super zresztą jak jest gorący to też jest dobrze. Mam wrażenie, że temperatura ma jakiś wpływ na coś...

Koło zmiennych faz ma przejechane 50 tyś km nic mi nie grzechocze przy rozruchu. Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem świece olej wymieniam co 15 tyś km. Błędu na desce nie mam żadnego. Fakt pod clipem nie byłem, ale raczej nawet jak coś jest to nie daje 100% gwarancji, że to jest to co pokaże komputer.

Co powoduje takie zachowanie samochodu. Dlaczego przy -14 stopni na dworze i na gorącym silniku jest dobrze.

Może ktoś ma jakieś pomysły.

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo,koła nie było słychać, ale był problem z porannym odpalenie, albo zgasł, albo miał problemy z obrotami. Problemem był olej, który się dostał do cewki elektrozaworu, co powodowało, że zawór się nie zamykał (koło się nie blokowało w pozycji "O"). Po wymianie elektrozaworu problem się skończył. Wymontuj zawór podłącz do niego przewody elektryczne i sprawdź, jaki ma skok tłoczek otwierający kanały olejowe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok u mnie to wygląda podobnie jak u Ciebie @Nel. Przykładowo jak zostawię auto chwile na wolnych obrotach rano jak zimne o dziwo łatwiej jest nim ruszyć nic odrazu po odpaleniu. Odrazu po odpaleniu bardzo mocno wahluje obrotami tak że poniżej 2 tyś to nie ma opcji żeby ruszyć normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modern1 - u mnie zaobserwowałem podobne objawy (Megane II 1.6 16V 2002r.), tyle, że mi po odpaleniu nie zgasł jeszcze nigdy, tylko obroty jakoś dziwnie spadają na sekundę do około 500 obr/min (tak, jakby się zdławił silnik), po czym wzrastają do 1000 obr/min i jest OK. Ponadto po ruszeniu trochę szarpie przez pierwsze 100-200 m i to zawsze w okolicy 2000 obr/min (wyżej i niżej jest OK), czyli mniej więcej przy pierwszym przestawieniu faz (bo chyba kąt zapłonu przestawia się trójstopniowo - największe przestawienie jest przy najwyższych obrotach). Wspomniany spadek obrotów po odpaleniu nie zdarza się za każdym razem, jednak częściej, gdy na zewnątrz jest ciepło (10 stopni powyżej zera i cieplej). Ostatnio, jak się ociepliło, znowu to zaobserwowałem, a wcześniej przy mrozach było OK. Generalnie mi to nie przeszkadza, bo auto nie gaśnie i po przejechaniu kilkuset metrów ma moc. Dodam jeszcze, że zawór KZFR zmieniałem niecałe 1,5 roku temu (jakieś 10 tys. km temu), razem z nim wymieniłem 2 pozostałe cewki z Sagema na Beru i wszystkie świece, a rozrząd razem z KZFR był wymieniany w 2011r (jakieś 25 tys. km temu). Gdy jest cieplej zdarza się też, że odpali bez zawahania obrotów, ale jak go po chwili zgaszę i znowu próbuję odpalić, to musi kręcić rozrusznikiem ze 2 sekundy i powoli zaskakuje (coś jakby zalane świece, czy sam nie wiem co). Na chwilę obecną nic z tym nie będę robił, bo problem występuje raz na jakiś czas i nie jest uciążliwy. Pisałem o tym w tym wątku.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne objawy jak użytkownik @leelook Może uda mi się zdiagnozować ten elektrozawór jak tylko się zrobi przyzwoicie na dworze. Obstawiam że niesprawny elektrozawór zabija przy okazji koło zmiennych faz.

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!