Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dzięki Wam za pomoc w zdiagnozowaniu uszkodzenia elektrozaworu, byłem o kilku mechaników i nikt nie był w stanie mi pomóc. 

Wymieniłem rozrząd (oryginalny) wraz z kołem ZFR i dalej jest lipa.

Przeczytałem wszystkie posty i jestem pewny że to uszkodzenie zaworu koła zmiennych faz rozrządu.

Auto muli powyżej 3,5 tys. obrotów, potrafi zgasnąć na luzie, po odlączeniu czujnika nic się nie zmienia.

Teraz muszę kupić nowy i zastanawiam się nad zakupem tego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6737056178&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

Czy ktoś go kupił i jak się sprawuje?

 

Zanim kupie nowy elektrozawór, spróbuję "reanimować" mój stary ;))

 

pozdrawiam.

aktualizacja:

Dzisiaj wyjąłem elektrozawór i podpiąłem go na krótko, działał, tzn otwierał się na jakieś 1,5-2 mm. jak nim ruszałem nic nie stukało w nim.

Sam już nie wiem czy jest uszkodzony czy nie.

Może nie dochodzi do niego zasilanie

Zrobiłem test przyśpieszenia z podpiętym elektrozaworem i odpiętym, nie widzę różnicy.

 

Film, rozpędzanie się na 2 biegu z podpiętym elektrozaworem:

https://www.dropbox.com/s/hngr67yq21k0o91/z elektrozaworem.mpg?dl=0

2 bieg z odłączonym elektrozaworem:

https://www.dropbox.com/s/ajvsl3v42d7jjqu/z odpietym elektrozaworem.mpg?dl=0

 

Jak widać nie ma różnicy.

 

Może napisze ktoś coś w tym temacie, bo nie wiem czy kupować ten elektrozawór.

Z góry dziękuję

 

 

Edytowane przez ciniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie, jestem nowy na tym forum. Mam pewną przypadłość związaną z elektrozaworem. Jednak przeczytałem już dużo wątków na tym forum i nie chcę się na razie rozpisywać na ten temat. Tak się złożyło, że nie doczytawszy do końca tego tematu zamówiłem już wspomniany zamiennik elektrozaworu (NTY) z sąsiedniej aukcji od tego samego sprzedawcy. Podałem VIN i gościu napisał, że będzie pasować (że będzie działać to nie napisał :-D ). Zatem po wymianie dam odpowiedź czy mi ta wymiana w ogóle pomogła i co się zadziało w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 31.08.2017 o 21:26, ciniak napisał:

Może napisze ktoś coś w tym temacie, bo nie wiem czy kupować ten elektrozawór.

Z góry dziękuję

Pełny skok elektrozaworu jest ok 5-7 mm.

Od 3 tyś obrotów jest całkowicie otwarty tzn. że Twój wcale nie działa.

Coś blokuje skok tłoka. Można go rozgiąć i wyciągnąć tłok oraz sprężyny. Dokładnie przemyć wnętrze zaworu i może znajdzie się przyczyna (może to skrawek pękniętej sprężyny).

Mówimy, że musi stukać przy dużym wstrząsie w denko, bo nowy  tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2017 o 22:25, ciniak napisał:

Dzięki, czekam na info ;))

Zamontowałem ten zamiennik elektrozaworu jednak zaraz po wymianie nic się nie zmieniło, a problem miałem z gaśnięciem po 30 s od uruchomienia zatem odłączyłem z powrotem elektrozawór bo bez niego silnik pracował normalnie. Po nie całych dwóch tygodniach zafundowałem sobie interfejs diagnostyczny i podpiąłem zawór żeby sprawdzić czy wywali te same błędy po zgaśnięciu silnika co za pierwszym razem zaraz jak problem się pojawił na interfejsie mojego kolegi. Trochę się zdziwiłem jak po uruchomieniu silnika już nie zgasł a jedyny zapisany błąd to ten związany z odpiętym wcześniej elektrozaworem "P0010, A Camshaft Position Actuator Circuit / Open Bank 1". Od tego czasu czyli od zeszłej soboty 7.10 nic się nie dzieje i silnik sam z siebie nie gaśnie ani nie ma problemów z uruchomieniem zatem na chwilę obecną jeżdżę z tym zamiennikiem zaworu i obserwuje (zobaczymy jak długo). Jedynym mankamentem są trochę za nisko spadające obroty biegu jałowego głównie na ciepłym silniku (około 660/min) oraz delikatne szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów. Nie czyściłem jeszcze przepustnicy bo zanieczyszczona  może mieć na to wpływ jednak mam zamiar to zrobić na dniach i dam znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem ten zawór na nowy, przy spokojnym przyśpieszaniu jest cisza, ale przy mocniejszym wciskaniu słychać jego pracę te "pukanie" czy tak ma być? na starym zaworze klekotało dużo głośniej powyżej 2 tyś obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam użytkowników forum.Moja Megi zaczęła klekotać tz. prawdopodobnie zawór zmiennych faz rozrządu.Nie dzieje się to cały czas  klekotanie występuje co jakiś czas po kilka sekund a następnie ustaje i znów klekocze by po kilku czy kilkunastu sekundach ustać.Dzieje to się podczas jazdy na wszystkich zakresach obrotów i rozgrzanym silniku i nie ma żadnej reguły kiedy zacznie klekotać nieraz co 2-3 kilometry a nieraz co 300 -700 metrów.Podejrzewam że to własnie zawór zmiennych faz rozrządu bo przy zakupie megane II gościu przysięgał że zrobił w niej pełny rozrząd bo megi sprowadził z Holandii dla siebie a że miał okazję kupić dość tanio mercedesa (którego widziałem) megi postanowił sprzedać. Prawie cały rok megi spisywała się nienagannie aż do momentu klekotania. Megi jest również wyposażona w instalację gazową jak prawie każdy samochód z Holandii i instalacja gazowa na razie nie sprawia problemów.Proszę powiedzcie czy moje przypuszczenia klekotania idą w dobrym kierunku że podejrzewam o to zawór zmiennych faz rozrządu i czy da się go reanimować we własnym zakresie czy tylko pozostaje wymiana na nowy i jak nowy to oryginalny czy zamiennik wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw należało by wymienić olej w silniku a póżniej bierzesz taką rurke i przystawiasz do różnych części silnika i słuchasz skąd ten klekot.Bo klekot to może być z wielu rzeczy .Może to być to co myślisz ale też może być coś innego.https://allegro.pl/artykul/stetoskop-diagnostyczny-94117

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jeszcze dobry był wymieniony około 7 miesięcy temu .Kłopot w tym że jak silnik pracuje na postoju nie słychać żadnego klekotania, klekotania nie słychać też jak w czasie jazdy jak wciśnie się sprzęgło klekotanie ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jeszcze raz. Na stronie 13 tego wątku zamieściłem jakiś czas temu swój problem wraz z szerokim opisem objawów. Piszę tego posta, bo być może komuś z użytkowników lub gości przyda się rozwiązanie mojego problemu. W skrócie objawy były następujące:

 

- auto terkotało proporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika i było wyraźnie mulaste (zbierało się strasznie ospale, a obrotomierz szedł do góry z dynamiką właściwą dla starego wolnossącego diesla).

 

1. Wymieniłem elektrozawór KFZR na zamiennik z allegro za 200 zł (żadnych błędów)  i od razu poprawiła się dynamika auta (być może po prostu wróciła do normy). Było to obiektywnie zauważalne, bo dostrzegł to nawet mój pasażer, któremu kilka dni wcześniej pożyczałem samochód, choć nie wiedział o tym zabiegu. TERKOTANIE jednak nie ustało

2. Jako, że miałem już dość googlowania chorób mojego samochodu, to odstawiłem auto na profesjonalną diagnostykę do tzw. dobrego warsztatu i po kilku godzinach miałem diagnozę: prawie sucha skrzynia biegów i zatarte górne łożyska. Wymieniłem skrzynie na używkę z dużo młodszej przebiegowo renówki, zalałem dedykowanym Elfem do skrzyń renault, przy okazji zmieniłem olej silnikowy na dedykowany ELF 5W30 i od 30.000 km mam spokój. 

 

Wniosek jest taki, że dałem się naciągnąć na niepotrzebną i kosztowną wymianę KZFR, choć stare zrobiło w aucie 240 tysięcy i było dobre. Dlatego uczulam innych użytkowników, że legenda KZFR w Megane II przerosła chyba rzeczywistość i każde pierdnięcie z pod maski  nie musi być od razu owym KZFR. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Terkotanie, klekotanie lub dźwięk bardzo podobny może wystąpić ;

... jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony,

... jak są uszkodzone popychacze zaworowe,

... jak jest syf w elektrozaworze oraz niewłaściwy stan i jakość oleju.

Poczytaj; KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta więc po wymontowaniu zaworu jego skok wynosi ok 2mm tak jak niektórzy piszą, ale nie widzę odpowiedzi czy to prawidłowa wartość??

Dnia 12.10.2017 o 22:55, jabrze napisał:

Pełny skok elektrozaworu jest ok 5-7 mm.

Czy może ktoś potwierdzić te dane?Tyle samo powinien przesuwać się tłok zamykający obieg oleju?

Druga sprawa to miejsce zakucia podkładki. Może być na skraju (końcu) obudowy jak i ok 5mm głębiej? Która pozycja jest prawidłowa? 

Edytowane przez Grzegorzmeg2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, tłoczek nieporzecierany jednakowy kolor, bez sprężyny też się przesuwa o 2mm. Czy możliwe żeby coś blokowało trzpień elektrozaworu? Wydaje mi się że powinien przesuwać min 5mm żeby kanały były całkowicie otwarte. Nikt nie sprawdzał na nowym , sprawnym elektrozaworze? 

Sam sobie odpowiem i może komuś pomogę. Skok tłoka to 4mm. W pozycji spoczynkowej powinien być otwarty górny kanał 1mm, po zasileniu dolny 1mm. W sprawnym zaworze nic nie ma stukać podczas wstrząsania, jeśli stuka a górny kanał jest otwarty mniej niż 1mm to znaczy że sprężynka nie dociska zaworu. Rozkuwamy, czyścimy co się da i naciągamy sprężynkę tak aby poz nałożeniu na tłok nie wystawała poza obrys zakówki. Tu niestety mam problem ponieważ tak jak wcześniej pytałem, podkładka nie ma oparcia o rant zakówki tylko sprężynę.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!