Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież to o nim piszemy.

To czujnik wałka odczytuje wartość z koła zmiennych faz  a przesunięcie jest to kąt (czas) między czujnikiem wału i czujnikiem wałka.

Nie masz problemu z rozruchem, bo koło pracuje prawidłowo, cofając się przy zmniejszeniu ciśnienia oleju.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, szmydu napisał:

 

Z ciekawości sprawdziłem u siebie w jaki stanie jest ten zawór bo miałem wrażenie ze coś się słabo zbiera. Po podłączeniu pod aku otwiera się za każdym razem na około 1.5-2 mm. Sprawdziłem też te chwilowe spalanie i wychodzi mi przy 90 km/h w granicach 5.8-6 l ale przy 110 km 4.6 l a tylko że jechałem bez klimy ale to raczej po włączeniu będzie większe spalanie chyba że się mylę ??

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z klimą ok. 7l przy 90km/h na 6 biegu. Bez klimy najniżej udało się zejść do 5.4l. Wyciągnąłem zawór i potwierdzcie czy jest on rzeczywiście otwarty ? Te szczeliny w dolnej części otworów chyba mają być bo tłoczek przesuwa się w dół.

 

20180818_212932.jpg

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek przesuwa się do góry. Po wyjęciu musi być zamknięty - Twój jest niedomknięty.

Dzisiaj jechałem Megi z Karpacza do Bydgoszczy. Średnie spalanie 7,0 z klimą. Przejazd 382 km w czasie 5h 50 min, w tym 20 minutową przerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem zawór do 12v i chyba mówimy o różnych modelach zaworów. Mój po podłączeniu przesuwa się w dół a nie w górę. Nagrałem też film i udostępniłem tutaj: Link

 

Dodatkowo zauważyłem, że tłoczek mogę obracać jak jest w pozycji zamkniętej co chyba nie jest prawidlowym objawem ?

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że nie ma wątpliwości że mój zawór jest zepauty i trzeba zamówić nowy ? 

 

PS.Jak zawór jest odpięty to ma być niemożliwe poruszanie tłoczkiem, tak? U mnie się obraca i mogę go o 1mm przesunąć jeszcze w dół śrubokrętem. Druga sprawa to jak wygląda ewentualna regeneracja i czy ma sens ? Chodzi mi o rozkucie I naciągnięcie sprężyny. 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór kzfr wymieniony. Z pierwszych wrażeń, to silnik jest trochę mocniejszy, jest to lekka różnica bez większego szału ale jest :). Ustabilizowały mi się za to obroty i przestały spadać obroty przy dojeżdżaniu do świateł. Dzisiaj przy 27 stopniach i jeździe po mieście z klimą spalanie ok 11.5l więc jest różnica. No i przy pierwszym odpaleniu po wymianie zaworu kzfr zaterkotało koło, czego wcześniej, przy wyciąganiu starego zaworu nie było :( No i zmieniły się korekty długie (mam lpg). Na starym zaworze tendencja była na +4,7% a na nowym jest na -4.7%. Widać więc, że coś się w pracy zaworów dolotowych zmieniło. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz. Przed wymianą zaworu przy dużym obciążeniu np. rozpędzanie na drugim biegu pod lekkie wzniesienie było słychać terkotanie. Podejrzewałem że to skrzynia a po zmianie zaworu jest cisza :)

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Proszę o pomoc. Mam problem z Megane 3 1.6 110 km. Jak pisałem w  innym temacie moje auto od pewnego czasu dostaje zadyszkę  przy ok 3700 obrotów. Trwa to ułamek sekundy. Mam też wrażenie  że jest słabszy niż kiedys. Czy na podstawie filmiku: 

jest ktoś w stanie stwierdzić czy mój zawór pracuje poprawnie. Po podpięciu pod akumulator pojawia się szczelina ok pół milimetra. Czy to normalne? Po obejrzeniu innych filmików z tym zaworem mam już mętlik w głowie. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazała. Po odpięciu wtyczki od zaworu nie czuje różnicy w mocy ale pojawia się "check". Brak jest innych objawów uszkodzonego zaworu. Czy wadliwy zawór może powodować taką "zadyszkę"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór na nowy, stary sprzedałem do auta w którym silnik falował na biegu jałowym  ale w moim aucie bez zmian, wymieniłem koło i cisza podczas odpalania.

Edytowane przez s27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam pytanie co do sprężynki w elektrozaworze. Kiedyś już wymieniałem cały zawór na nowy - jakieś 15tys km temu kupiłem nowy bo stary się już do niczego nie nadawał.

 

Ostatnio znowu dopadła mnie boloczka z tym zaworem (po raz drugi) ponieważ auto po odpaleniu po chwili gasło. Wiec odpiąłem wryczkę elektrozaworu i tak jeżdżę.

 

Wcześniej z tym moim pierwszym zaworem rozebrałem go i wyjałem spreżynkę, rozciągnąłem i złożyłem do kupy. Chodziło to jakiś czas ale i tak musiałem zakupić po jakimś czasie nowy elektrozawór.

 

Czy można tą skrzynkę zamienić na jakąś twardszą żeby co chwilę nie rozkrecać tego zaworu i jej nie rozciagać. Bo ta fabryczna sprężyna jest jakiaś kiepska. 

Czy ktoś ma jakiś ciekawy pomysł na ta skrzynkę. Pozdrawiam

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłem sprężynę z zamka Lob ( kiedyś były skręcane ) i tak jeżdżę trzy lata. Z czasem kąt wzrósł o 4 stopnie. Kiedyś wymienię jeszcze na sprężynkę z isostatu sieciowego ( włącznika wciskanego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. czy sprężynka z zamka LOB lub włącznika wciskanego (o której pisze jabrze) jest mniej więcej taka sam grubością jak ta oryginalna w tym elektrozaworze czy będę musiał ją jakoś przerobić. A może po prostu ja tam wrzucić i zaklepać.

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy jest - jeżeli do tego już dojdzie że będę musiał zakupić nowy elektrozawór ty czy mogę zakupić elektrozawór (jakaś podróbkę) Widziałem takie elektrozawory na allegro firmy NTY. Czy ma ktoś taki może założony w sowim aucie bo koszt to około 180zl a nie jak oryginał ponad 300zł

 

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!