Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Przez ostatnie kilka miesięcy doświadczam sporadycznych problemów z odpalaniem zimnego silnika: silnik odpala za 3-4 próbą załączenia z przycisku, a każda z tych prób jest okraszona "rzegotem" dochodzącym z silnika. Podobny dźwięk, jeszcze wcześniej, zanim pojawiły się problemy z odpalaniem, towarzyszył mi przy hamowaniu silnikiem podczas jazdy, taki falujący dźwięk.
Megane II 2004 1.6 16v posiadam od września 2017 roku, od razu wymieniłem filtry, oleje, rozrząd wraz z KZFR. Niemalże od początku jak był serwisowany po zakupie, słyszalny był ten rzegot podczas hamowania silnikiem. 

Poczytałem trochę tutaj, że wymiana elektrozaworu KZFR, sporo osób spotkało się z poprawą. Kupiłem nowy elektrozawór, zamontowałem go wczoraj. Od razu odczułem tak jakby większą moc i responsywność silnika, dźwięk rzegotu zamilkł. 

Niestety, dzisiaj rano znów pojawił się problem z odpalaniem (4 raz) podobnie jak 8 godzin później po pracy.
Jestem załamany, tym samochodem na który już wydałem przez rok małą fortunę. Czy jest coś co mogę sprawdzić sam lub na zlecenie u mechanika co może mieć wpływ na taki stan rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zajrzeć do czujnika położenia wału korbowego, wyjmij i dokładnie go wyczyść wraz ze stykami na wtyczce i w samym czujniku. To w kwestii problemów z odpaleniem.

Ile najechałeś na tym wymienionym w zeszłym roku KZFR? Podobno uszkodzony elektrozawór przyspiesza zużycie koła, więc jeśli długo tak jeździłeś, to kto wie, mogło paść ponownie. Naturalnie, jeśli ten hałas faktycznie jest uszkodzonym KZFR, to może on utrudniać rozruch silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany zrobiłem około 16k kilometrów.

Czy zazwyczaj przy wymianie KZFR oraz rozrządu mechanik wymienia elektrozawór? Muszę sprawdzić w książeczce serwisowej w aucie, której nie mam przy sobie...

Więc rozumiem, że jeżeli elektrozawór nie był wymieniony, a był niesprawny, może wpłynąć na szybsze zużywanie się KZFR?

Wymieniony wczoraj elektrozawór był w gęstej, olejowej mazi, która tak jakby wypływała z zaworu. Czy przy kolejnej wymianie oleju warto zafundować płukankę silnika, żeby tę maź wyeliminować z całego układu czy to raczej bez sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie tutaj o żywotności tego koła, świeży temat 

Co do oleju, jeśli od poprzedniej wymiany zrobiłeś 16k to i tak już dawno powinieneś go wymienić...10-12k (góra 15) to naprawdę rozsądny interwał wymiany. KZFR lubi dobry, świeży olej i nie ma co na tym oszczędzać. Co w ogóle wlałeś wtedy do tego auta?

Wypływanie oleju z zaworu to nic niezwykłego, on w końcu ma za zadanie sterować tym olejem KZFR. Co do mazi to nie wiem, zależy co rozumiesz przez to określenie.

 

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej właśnie był niedawno wymieniany, Motul 8100 x-cess 5W40. Akurat te problemy z odpalaniem nasiliły się porządnie po wymianie oleju.

 

Co do tej nieszczęsnej "mazi", zdaję sobie sprawę jaką olej ma konsystencję, powinien zaraz po wyjęciu spłynąć mniej lub bardziej sprawnie z elektrozaworu, ale wyglądał tak jakby w tych kratkach był gęstszy. Nie miałem za dużo czasu na inspekcję elektrozaworu po wyjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JeanLuc napisał:

Czy jest coś co mogę sprawdzić sam lub na zlecenie u mechanika co może mieć wpływ na taki stan rzeczy?

Sprawdź, czy masz suche świece, zobacz jak wyglądają ( kolor ) i zmierz, jaką jest szczelina. Przy rozruchu jest mała energia zgromadzona w cewkach

Do tego niskie obroty rozrusznika i może powstawać problem. Bardzo duży wpływ ma czystość szczeliny czujnika wału o czym pisze @droopy

Mechanik mógłby sprawdzić jak narasta po postoju ciśnienie paliwa - wyzwalanie startem bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Jest ktoś z okolic Andrychów/Andrychowa lub Wadowic? Potrzebuje zrobić chwilową podmianke elektrozaworu w celu diagnostyki czy z moim jest wszystko ok. Odwdzięczę się. 

 

 

Edit. 

A teraz napiszę jak to wyglada:

Samochód po nocnym postoju przy próbie odpalenia grzechota i gaśnie. Przez 100-200m ma mula, szarpie itp. Później jest w miarę ok. Ale jazda nie jest zbyt płynna. 

Ostatnio został odpięty ten elektrozawór i koło nie terkocze i nie gaśnie. Muła też nie ma. Jazda stała się bardziej płynna. Ogólnie jest  lepiej bez tego elektrozaworu. Straty mocy nie odczułem.  Chciałbym zrobić podmianke żeby sprawdzić jak będzie z działającym elektrozaworem. Czy nie czekać i kupić nowy? Naprawiać ten? Trochę się boję że się rozpadnie i go później nie złożę. Czym grozi jazda bez tego elektrozaworu? Bo tak jak pisałem - samochód lepiej się zachowuje bez niego. Pozdrawiam 

Edytowane przez grzechoo8813
Dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Jakieś dwa lata temu zauważyłem dziwny dzwięk po lewej stronie silnika . Został wymieniony rozrząd ale bez koła KZFR bo mechanik stwierdził,że jest ok a poza tym auto ma dopiero 77tys. km. Minęło dwa lata , przejechałem 20 tys. i ten dzwięk nasilił się ale tylko wtedy gdy silnik jest bardzo gorący. Jest to jakby metaliczny dzwięk z okolic górnej pokrywy rozrządu. Auto jest jakby trochę słabsze i hałas jest na biegu jałowym oraz przy prędkości autostradowej też jakby coś przenosi do kabiny.

Zanim dobiorę się do koła kzfr chciałbym sprawdzić elektrozawór. Zdemontowałem go. Jest czysty , nie ma luzów gdy się nim potrząsa. Czy mogę go podłączyć do akumulatora celem sprawdzenia cewki nie zwracając uwagi na biegunowość ( + -) . Na kostce nie ma nic napisane. Dodam, że auto normalnie zapala. Jak jest gorący silnik do obroty przy wrzuceniu na luz spadają poniżej 850 jednak zaraz się wyrównują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie. Wymieniłem kzfr i pieniek pozostał. Jesienią 2018 kupiłem nowy elektrozawór i ten dźwięk podczas jazdy zniknął, ale czasami potrafi zarzegotać podczas odpalania. Wtedy muszę odpalić jeszcze raz i dopiero za trzecim razem normalnie pali. Najczęściej pojawia się rano lub po kilku godzinach postoju pod pracą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, roberto197272 napisał:

Zanim dobiorę się do koła kzfr chciałbym sprawdzić elektrozawó

Się nie zastanawiaj i od razu zmieniaj elektrozawór na nowy dopóki auto normalnie odpala jest szansa, że koło jeszcze ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję.

2 godziny temu, roberto197272 napisał:

Ok. Dziękuję.

Właśnie jestem po podpieciu elektrozaworu do zasilania po zapalniczce. Zawór ma mały ruch posuwisty ok 1 mm. Gdy zawór przesunął tlok ku dolowi zaworu nie pokazała się szczelina z gornej jego części tylko schowaly sie szczeliny w dolnej czesci. Z tego co widziałem na filmach wyżej moj zawór generuje za mały skok.Czy tak ma byc czy to już złom?

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Edytowane przez roberto197272
Przepraszam za polskie litery. Używam czcionek niemieckich i potem tak wychodzi.i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po długiej przerwie.

Zawór wymieniałem jakieś 5 lat temu na używkę.

Ostatnio zauważyłem że moje autko zrobiło się mułowate.

Przeczytałem cały wątek pod początku (nawet znalazłem swój wpis).

Przeglądałem internet w poszukiwaniu informacji jak długa ma być sprężyna lecz nie znalazłem.

Znalazłem za to inna rzecz, a mianowicie że brakuje u mnie dwóch uszczelek. Powinny być we wrębie na dole oraz na początku cewki.

Numer katalogowy to

8200162970

Niestety nie znalazłem numeru tej mniejszej uszczelki.

 

Teraz się też zastanawiam czy problemy nie leżą po stronie ich braku?

Jak jest u Was?idget span

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!