Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie też o układzie chłodzenia myślałem. Termostat zaczyna się otwierać już przy 85 C, a otwarcie na FULL jest przy 98 C. Co do płynu, to większych ubytków nie mam, a poziom jest na minimum przy całkiem zimnym silniku. Płyn najlepiej będzie wymienić, choć mechanik stwierdził, że jak temperatura zamarzania jest dobra, to nie trzeba wymieniać. Nie wiadomo jednak ile ten płyn ma lat, na pewno jest już bardzo stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Nowa Megane miała 0,46V

Mając 0,7V warto pomyśleć o tulejce.

Jabrze, CzechuXX nie pozjadałem wszystkich rozumów, popełniam błędy ale one mnie uczą :) jednak zastanawia mnie (ciągle), jaka jest tak naprawdę prawidłowa wartość dla drugiej sondy O2? (dla mnie pewnikiem była by informacja w dokumentacji producenta), czym podparta jest Wasza teoria?
Moje doświadczenie (nie, nie pracuję jako mechanik, ale "coś" grzebię) mówi to, co na tym czy też innych forach przekazuję...
Swego czasu poświęciłem naprawdę długie godziny aby znaleźć jednoznaczną odpowiedź na to pytanie - przemaglowałem dokumentację kilku producentów, jeśli mówimy o Reno to np. od ECU SIM32, S2000, S3000 (mowa jest tylko o zakresie odczytu), fora m.in. polsko, rusko, anglo języczne dotyczące wielu marek samochodów, filmy-poradniki na YT...
Najczęściej, w zdecydowanej większości - przyjmijmy umownie, że 90% wypowiedzi mówi, że prawidłowe wskazanie dla 2 sondy wąskopasmowej wynosi ponad 0,6V (najczęściej 0,7) co zresztą widać było na dołączanych zrzutach czy też filmach. Co innego natomiast jeśli chodzi o szerokopasmowe (które chyba nie występują za katalizatorem) referencyjna wynosi właśnie 0,45V (lambda=1)...
Reasumując: moje przemyślenia i jakaś lektura oraz skromne doświadczenie mówią praktycznie jednoznacznie, że prawidłowe wskazania drugiej O2 to te na "bogato" - w czym tak na 99% utwierdziły mnie dopiero artykuły na autoexpert, np:  artykuł - jeden z kilku o sondzie
Ale cały czas będę głośno mówił - MOGĘ SIĘ MYLIĆ, NIE JESTEM 
αꭥ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie kąt wyprzedzenia zapłonu na luzie waha się -0,5 do plus 2,5; przy dynamicznym  przyspieszaniu powoli rośnie do 16-18; jak puszczę wtedy gaz, to narasta ok. 35, jeśli będę powoli przyspieszał, to wzrasta dość szybko do 30.

 

Czy to też może być elektrozawór? Wyskakuje mi komunikat P0340 i trochę szarpie przy szybkiej zmianie biegów, puszczaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór sprawny.

Wyjąć i wyczyścić czoło czujnika wałka rozrządu - jest pod kanałem dolotowym cylindra pierwszego. Jak nie pomoże wymiana.

Na szarpanie: wyczyścić i uszczelnić map sensor; wyczyścić przepustnicę

Warto spojrzeć do świec - zwykłe świece najlepiej ustawić na 0,7-0,8; irydowe chodzą na 1,1 mm bez uszczerbku dla cewek- wtedy auto ma najlepszego kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kupiłem zawór pierburga bo przeczytałem że jest lepszy od oem ale hmmm czemu oem nowy nie ma uszczelniacz a pierburg go ma?  Myślę czy mi się uda dobrze nabić nowy jak stary zdejme bo niestety narzędzi do nabijania żadnych nie mam 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wymieniłem bo w starym był olej we wtyczce ale... Problem z gaśnieciem po odpaleniu nadal jest(jakieś 5/10s). Ale po zmianie zaworu przez chwilę był błąd service+chęć injection. Po podpięcie obd i Car Scanner em nie bylo błędów. Po 2 rundce błędy zgasły. Ponowny test i zero błędów ale problem po uruchomieniu nadal jest i nadal gaśnie. Idąc dalej to co czujniki walka i położenia wału do czyszcenia/wymiany? Czy iść dalej... Zmiana koła kzfr? Rozrząd byl był robiony jakieś 45 tys km temu ale nie pamiętam czy kolo było zmieniane. Ogólnie to zero mulowatości itd jak już pojedzie się od razu tylko szarpnie gdzieś po przejechaniu parunastu metrów. Swego czasu z miesiąc temu to wywaliło błąd sondy ale zniknął po ponownym uruchomieniu. 

 

 

Update: po krótkiej jeździe zapalił się service+check injection. Ale znowu zgasł po ponownym uruchomieniu. 

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pytanie jest takie: jakiego masz ELM'a. Jeżeli masz na chipsecie pic18f25k80 czyli wersja 1.5 to błąd skasujesz, jeżeli wersja 2.1 lub 2.2 to nie skasujesz błędu, którego nie ma. Auto będzie nadal gasnąć w okolicy 9 s pracy. Można podnieść obroty pedałem gazu w tym momencie i nie zgaśnie.

Najpierw porządne kasowanie błędów, których nie widzą te darmowe programy a zwłaszcza Car Scaner - nie nadaje się do Renault.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd na desce się pojawia tylko co jakiś czas i znika Service+check injection. Na obd mi nic nie pokazuje ;/ więc domniemam że obd ma ten gorszy soft. Nie wiem może pierwsza cewka jest zasyfiony od oleju który przepuścił elektrozawór? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Torque też instalowałem ale na mojego androida jest wersja coś niezgodna i jak zainstalowałem to nie pokazało nic.

 

 

Torque zainstalowałem i nic nie pokazało. Błąd na desce wisi. Czy może to być problem z elektrozawórem że raz działa raz nie? (pierburg) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!