Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Pyclip i inne przypisane do Renault są bardzo wymagające jej chodzi o Elma. Car Scanner jest programem uniwersalnym i nie stawia takich wymagań.Dla Romba najważniejszy jest ten procesor 

Godzinę temu, kpkp1985 napisał:

PIC18F25K800

Sam wybierzesz kontaktując się ze sprzedawcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kpkp1985 napisał:

Odnośnie proponowanego; elm 327 na PIC18F25K800 (np. v-gate)  mogę prosić o konkretny linka

Vgate nie jest na wspomnianym układzie, oni opracowali swój i na nim budują swoje interfejsy, ale zapewniam, że za te pieniążki nie znajdziesz nic lepszego w dodatku z aktualizacją firmware. Rzuć okiem na PW tam Ci przesłałem wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten duży "oring" to uszczelniacz i montuje się go pokrywie zaworów w miejsce poprzedniego. W Pierburgu nie ma tego śmiesznego luźnego oringu na końcu zaworu.

Znany jest mi przypadek związany ze zmiennymi fazami, że silnik gaśnie dokładnie chyba w 8 lub 9 sekundzie od chwili uruchomienia silnika, chyba że kierowca podniesie obroty za wczasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wymieniałem tego uszczelniacza bo: nie mogłem go w łatwy sposób wyjąć, u mnie mocno nie lał. Przed montażem delikatnie wyczyściłem to miejsce. Gdyby lał, wtedy miałem w zamiarze wymienić.

Osadzanie trzeba przeprowadzić delikatnie aby go nie pokrzywić oraz aby nic nie wpadło do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak dają nowa oring to może warto go jednak zamontować.

Wydaje mi sie, ze jest on wkręcany lub wpinany, bo patrzę na ten nowy oring i na zewnątrz na bokach ma takie rowki…

I jeszcze jedno, po czym poznać, ze elektrozawor leje?jak go wyciągnę to ze będzie w oleju? chyba coś na nim powinno być oleju skoro w silniku jest olej wytłumaczy mi to ktoś?. A gdyby olej był nad oringiem patrząc z góry gdy zakręcony byłby elektrozwor to oznacza, wtedy ze oring przepuszcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie oring lecz uszczelniacz/simering i jest on wbijany. Stary zdemontować i nawet się nad tym nie zastanawiać - zazwyczaj trzeba się z nim troszkę naszarpać.
Jeżeli elektrozawór stracił swoją szczelność to olej pojawia się w gnieździe zasilającym (ściągasz wtyczkę a tam pływa olej). Reszta elektrozaworu poniżej uszczelniacza będzie a nawet musi być w oleju...
Olej może się pojawić na uszczelniaczu elektrozaworu w przypadku: nieszczelności uszczelniacza, nieszczelności elektrozaworu lub też w trakcie niezdarnego zalewania silnika olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kpkp1985 napisał:

W pokrywie masz na myśli w tym gnieździe co widać na moim filmiku?, bo tam wchodzi u mnie elektrozawor.

Jak tak to się go jakoś wyrywa stamtąd?

 

 


Ten uszczelniacz po prostu podważasz i chamsko wydzierasz, to jest łatwiejsza część. Napchaj sobie wcześniej jakiegoś ręcznika w otwór bo jak sie coś ukruszy to wpadnie do silnika. Nowego nie wciśniesz palcami, mi idealnie podszedł gumowy młotek na średnice (taki do wbijania śledzi od namiotu :) ) i przez niego delikatnie wbijałem żeby sie nie przekosił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dzisiaj ląduje u mechanika sam jestem ciekaw czy to będzie ten elektrozawor chociaż do końca nie jestem przekonany (myśle św objaw byłby cały czas gdyby to on był uszkodzony)…, ale zobaczymy co powie jeszcze mechanik. Dam znać jak auto wroci mam nadzieje, ze pod koniec tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

auto stoi nadal u mechanika i powiedział ze mój elektrozawor obecny jest dobry i nie ma sensu go wymieniać i kazał mi go zwrócić… powiedział natomiast , ze podniesie obrotowy - wolnych obrotów w przepustnicy?. Można tak uczynić w ogóle…?

 

oddajac czesc do sklepu obok stał jakiś mechanik i mówię mu ze jak auto uruchomię gdy nie ma ssania to przez 3-4 sekundy wchodzi na zbyt niskie obroty co czuć i nie raz widać niej kresek z wyświetlacza obrotomierza to zapytał mnie czy miałem wymieniany rozrząd odpowiedziałem ze tak, to stwierdził ze to może być złe wyregulowany? (ale nie przeskoczyny) rozrząd i teoretycznie mogę tak jeździć tylko może być taki objAw co Wy na to?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Opiszę swój przypadek, ponieważ nie dawno wrócił do mnie problem z układem ZFR. Objawy miałem jedne z klasycznych czyli, że po 10 s od uruchomienia silnik gasł. Po zwiększeniu obrotów do 3 tys. Silnik pracował dalej ale w okolicy od ok 1300 do 1500 była taka brzydka dziura i silnik się mulił w tym zakresie, a chcąc ruszyć samochodem trzeba było zwiększyć odpowiednio obroty, inaczej silnik gasł.  Zatem żeby  samochód „normalnie” jeździł odpiąłem wtyczkę od zaworu .

W związku z powyższym wróciłem do studiowania wątków na forum . Przy okazji znalazłem swój wpis, który zamieściłem 5 lat temu, nie długo po tym jak kupiłem auto- objawy były te same ale na razie nie chcę do tego wracać, żeby nie przedłużać. W miarę studiowania forum, stwierdziłem  że trzeba wymienić elektrozawór. Miałem u siebie prawie nieużywanego chińczyka NTY, ale wymiana nie dała żadnych rezultatów, więc podjąłem decyzje o zakupie zaworu OE, który tani nie jest- jakieś 365 zł. Żałuję przy tym, że nie doczytałem tematów, bo pewnie bym kupił zawór Pierburga  ale mniejsza z tym. Po wymianie zaworu nie było,  jak ręką odjął, bo sporo się musiałem z tym samochodem pomęczyć, a u mnie to w ogóle jest jakaś loteria. Miałem tak, że dopiero po rozgrzaniu silnika, cały układ zaczynał pracować normalnie, a wystarczyło, że nieco ostygł i znowu gasł po 10s. Tak się męczyłem kilka dni, aż tu nagle w cudowny sposób problem gaśnięcia zniknął, nie ma już też tej  dziury przy ok. 1500 obr./ min. Pobawiłem się trochę Car Scannerem, porobiłem zapisy wykresów i takie tam. Pod postem link do mojego dysku google, zgrałem tam dwa krótkie filmiki z zapisami czterech parametrów (kąt wyprzedzenia, obroty, temp. cieczy, podciśnienie). Jakby się komuś chciało na o zerknąć to byłbym wdzięczny i za wszelkie sugestie, na co jeszcze zwrócić uwagę. Ja zwróciłem uwagę na:

- za szeroki zakres kąta wyprzedzenia – u mnie dochodzi do 46 st., a z tego co pamiętam powinno być chyba do 42 stopni.

- ciut za wysokie podciśnienie na wolnych obrotach (u mnie dochodzi do 34-35 kPa, a powinno być 32)

- chyba mam do wymiany termostat, bo zaczyna otwierać się przy 85, a jak dobrze pamiętam powinien przy 89 stopniach.

Pomyślałem sobie też, że mogę mieć już do wymiany koło zmiennych faz. Wcześniej przed usterką zdarzało się szarpanie przy ruszaniu, zmianie biegów i hamowaniu silnikiem, a mogło to wskazywać na to, że zawór już nie domagał . Poniżej wklejam link – na krótszym filmiku jest zapis z pracy na biegu jałowym, gdzie wcisnąłem też na chwilę gaz w podłogę ?. Na dłuższym filmiku jest zapis z krótkiej jazdy i przepraszam za długi post ale rozpisałem się.

 

https://drive.google.com/drive/folders/1pAbWjwWhD4Xv48GX0g6Uw5G1PFig6jEE?usp=sharing

 

Edytowane przez patamat
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, patamat napisał:

Ja zwróciłem uwagę na:

- za szeroki zakres kąta wyprzedzenia – u mnie dochodzi do 46 st., a z tego co pamiętam powinno być chyba do 42 stopni.

- ciut za wysokie podciśnienie na wolnych obrotach (u mnie dochodzi do 34-35 kPa, a powinno być 32)

- chyba mam do wymiany termostat, bo zaczyna otwierać się przy 85, a jak dobrze pamiętam powinien przy 89 stopniach.

Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

   a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora,
   b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

   c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

   d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

Zalecenia;

  1/ Do czyszczenia przepustnica oraz zapewnić szczelność map-sensora,

        - świece i cewki muszą być suche i czyste,

        - zalecane świece to; bora, denso,

  2/ Większe podciśnienie wystąpić może przy;

      -  przytkanym, zabrudzonym układzie dolotowym,

      -  silnie zabrudzonym filtrze powietrza,

      -  zabrudzonej przepustnicy,

      -  przytkanym przewodzie serwa,

      -  uszkodzonym zaworze recyrkulacji par benzyny lub jego przewodów,

      -  przytkanej odmie olejowej,

3/ Zmniejszenie podciśnienia  -  wpłynie korzystnie na kąt wyprzedzenia zapłonu,

4/Temperatura silnika powinna utrzymywać się w zakresie; 88 - 92 C

     - początek otwarcia termostatu to ok; 93 C

     - całkowite otwarcie termostatu ; 99 C

5/ Pomierzyć napięcia sond lambda, podciśnienia, kąta wyprzedzenia zapłonu ;

     - silnik rozgrzany do ok;90 C,

     - obroty biegu jałowego

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie rady.

Przepustnicę będę czyścił, bo zaraz minie 5 lat od ostatniego czyszczenia, a za miesiąc zmieniam olej i filtry. Co do map sensora, może nie jest całkiem luźny ale na pewno już nie jest idealnie szczelny, więc wymienię oringi na nowe. Świece mam jakieś zwykłe z NGK, to też warto wymienić na coś lepszego. Z tego co piszesz wszystko wskazuje na to, że termostat mam do wymiany, bo zaczyna się otwierać już przy 85-86 C, co widać na wykresie temperatury - temperatura silnika w czasie jazdy oscyluje w zakresie 83 - 85 C.

Na dniach pomierzę jeszcze napięcia na sondach lambda.

 

Screenshot_20220911-123252.thumb.jpg.d4e566b857c947c99b5b2fac7abbc0e0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!