Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, 4pablo napisał:

Tak, na zimnym jest tak samo. Pali praktycznie od pierwszego, rzadko zdarza mu się po 1-2 sekundach zgasnąć

Jeśli od razu nie wchodzi na wysokie obroty to może być związanie z za niskim ciśnieniem pompy paliwa. Taka gorzej podaje paliwo w wyższych temperaturach otoczenia. Zazwyczaj jest to zauważalne latem. Tego nie wiążę z kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy rozruchu zimnego charakterystycznie nie zarzęzi koło zmiennych faz?(filmy obrazujące znajdziesz na Yt).

Wg. mnie zawór do wymiany. Do sterownika daleka droga.

Jeśli po nocnym postoju zdejmiesz wężyk z króćca pompy paliwa to ono rozbryźnie czy ledwie wyleci z niego? W ten sposób ustalić, czy zawór zwrotny w pompie paliwa trzyma ciśnienie lub za pomocą jakiejś pompki przez ten króciec spróbuj wtłoczyć powietrze do pompy/zbiornika paliwa. Jeżeli się da to pompa do wymiany- nie polecam wymiany samego silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo! Podłączyłem żarówkę 21W pod wyjętą wtyczkę, zawór na miejscu (wcześniej próbowałem działanie wyciągniętego zaworu - podłączony na krótko działał).

Nakręciłem filmik, ale za duży żeby go tu wrzucić.

Krótka przejażdżka, silnik lekko rozgrzany. Żarówka działa-zapala się i gaśnie, reaguje na obroty! Zniknął błąd wtrysku ET064 BŁAD WTRYSKU, pozostał jako zapamiętany DF080 (ale mogę go kasować Pyclipem, wcześniej nie mogłem), po chwili od uruchomienia zapala się SERVICE (wcześniej świecił się od razu po włączeniu zapłonu). Działają oba odczyty V°. Dorzucam csv,

 

Moim zdaniem to jednak uwalony zawór ZFR.

21_10_23_10_38_28_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 4pablo napisał:

Na obciążenie silnika.

Jednoznacznie uszkodzony elektrozawór. Sprawdź jeszcze, czy któryś z jego pinów nie przewodzi na masę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jakie jest sterownie tym zaworem. Po rozgrzaniu silnika - odczytane przesunięcie zapłonu na biegu jałowym i przy maksymalnym przyspieszeniu. W ten sposób sprawdzimy jak koło współpracuje z tym zaworem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2021 o 19:45, szwagier24a napisał:

Spojrzał bym na bezpieczniku wtrysku, przekaźnik zapłonu. Ten sam plus zasila cewki, grzałki sond, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, położenie wałka rozrządu. Sprawdzanie wiązki przeprowadzać żarówką nie miernikiem.

Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany. Sprawdził bym rezystancję grzałek sond lambda.

Jak wygląda sprawa z tym czujnikiem?

Kiedyś długo walczyłem z tym w MII.  Wymiana czujnika nie przynoszą rezultatu. Winne było napięcie na czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dłuższą przejażdżkę - log w załączeniu. Zmian na plus nie widzę, spalanie wydaje mi się, że wzrosło o ok. 10%. Mam na stałe BŁĄD WTRYSKU i SERWIS, od czasu do czasu pojawia się SPRAWDZ EMISJĘ ZANIECZYSZCZEŃ czy jakoś tak + zapala się wtedy symbol silnika. Jak go skasuje, to znika i pojawia się po kilku km od kolejnego uruchomienia silnika (ale nie zawsze).

Wczoraj przejechałem 300km, większość autostradą. Silnik chodził jak przed grzebaniem, natomiast spalanie wzrosło o ok. 10%. Po dojechaniu do celu miałem 3 błędy DF080, dwa mogłem wykasować, jednego nie. Standardowo świecił się cały czas SERWIS.

 

Wyjąłem i sprawdziłem na krótko nowy zawór ZFR - działa, szczelina przy braku zasilania ok. 1mm, po podaniu napięcia ok. 3-4mm (na starym szczelina w obu przypadkach była taka sama ok. 1mm). Nowy zawór ma też oring w wycięciu na końcu, poniżej sitka, którego nie było w starym.

21_10_30_11_26_23_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

 

W dniu 27.10.2021 o 22:56, szwagier24a napisał:

Jak wygląda sprawa z tym czujnikiem?

Czujnik wymieniłem na nowy, po wymianie pojawiły się odczyty widoczne w powyższym logu (V°). Napięcia nie sprawdzałem.

EDIT: chociaż jak teraz sprawdziłem wrzucone tutaj screeny sprzed wymiany czujnika, to te V° też się zmieniały na starym czujniku. Także pewnie wymieniłem dobry na dobry.

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2021 o 19:25, jabrze napisał:

odczytane przesunięcie zapłonu na biegu jałowym i przy maksymalnym przyspieszeniu

Logi odczytam będąc w domu na komputerze. Na szybko potrzebuję dane z cytowanego tekstu. Te dwa odczyty określą zakres w jakim koło jest regulowane.Może uzyskamy odpowiedź na zwiększone podciśnienie w układzie dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest 3 pinowy. Skrajne zasilanie (tu mogę się zbłaźnić): masa i + 12V ; środek to wyjście z czujnika - ma być zbliżone względem masy do zasilania (niższe o dziesiąte części Volta). Bedzie się zmieniać. Dużo niższe wskazuje na uszkodzony czujnik. +12V niższe oznacza problem na stykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki testu na szybko - silnik zimny, na postoju, ale odczyty wskazują, że czujnik działa. Chociaż jedyny odczytany stary błąd (ten na czerwono) i po skasowaniu ten nowy (na pomarańczowo) wskazują na błąd związany z pozycją wałka - screeny w pliku.

Dopiero jutro planuję dłuższą trasę - podpowiedzcie proszę, co wrzucać do loga. I jakie ustawienia torque zmienić, bo się go uczę od zera.

Log.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycję wałka wymusza sterownik za pomocą ciśnienia pompy oleju, sterowania elektrozaworu i elementu mechanicznego czyli koła, który ją zmienia. Już wiemy, że elektrozawór pracuje prawidłowo. Nie wiemy, czy wałek zmienia pozycję, którą odczytuje z dedykowanego czujnika. Być może jest tak, że na początku działa prawidłowo, ale z czasem ze względu na obniżone zasilanie pojawiają się zakłócenia, a może nawet zanik amplitudy impulsu. To skutkuje niewłaściwym punktem zapłonowym. Nie eksperymentuj na trasie - szkoda katalizatora. Żeby polepszyć jego spalanie odłącz elektrozawór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!