Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.08.2023 o 07:43, Kuzynpit napisał:

Problem z gaśnieciem po odpaleniu nadal jest

Sprawdzałeś przepustnicę? czy występuje luz - przez co całkowicie odcina powietrze i zacina przepustnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Czy mógłby ktoś potwierdzić, czy uszczelniacz elektrozaworu ma nr oryginału 8200162970

Czy faktyczne wymiary to 28.5X38X6

Czy zamiennie można użyć uszczelniacza Corteco 20029774B o wymiarach 28.5x38.1x6

EDYCJA: 

Sam odpowiem

Uszczelniacz pasuje idealnie i kosztuje około 10 zł

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Od kilku tygodni, mniej więcej dwa razy w tygodniu, rano słychać że silnik po odpaleniu pracuje jak stary diesel. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest już cisza. Rozrząd z kołem zmiennych faz rozrządu wymieniony około 25tys kilometrów temu. Czy możliwe, że koło znowu padło czy raczej to może być ten elektrozawór? Czy jak odłączę elektrozawór to można tak jeździć przez kilka dni aż nowa część przyjdzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Muszę dołączyć do tego tematu, gdyż  mam problem, który chyba tutaj pasuje.

Wydaje mi się, że auto ma jakby mniej (nie dużo) mocy niż zazwyczaj. Dodatkowo nieco za wysokie spalanie, gdzieś tak 1,5l/100km.

Zaczął mnie zastanawiać kąt wyprzedzenia zapłonu:

po nagrzaniu kąt ten jest w granicach 5-7 stopni. Rzadko kiedy spada poniżej 4, gdzie powinien oscylować w okolicach 0?

Przeczytałem cały wątek i te objawy mogą sugerować uszkodzony elektrozawór:

- wyjąłem go i ciężko wsunąć trzpień śrubokrętem

- brak oleju we wtyczce

- przebieg 133k km

Po odpięciu wtyczki od elektrozaworu:

- wyskakuje błąd P0010 oraz P2088 i ikona klucza na liczniku

- czuć  że auto jest nieco bardziej mułowate

- kąt wyprzedzenia zapłonu się nie zmienia w ogóle.

Termostat:

-otwiera się przy 85 stopniach, choć według VIN powinienem mieć termostat 89 stopni. Termostat od nowości. Trzyma stabilnie, jedynie otwiera się przy 85 stopniach.

Co działać: wymienić elektrozawór na Pierburga? Co z tą temperaturą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stefanek napisał(a):

Termostat od nowości. Trzyma stabilnie, jedynie otwiera się przy 85 stopniach.

 

Co działać: wymienić elektrozawór na Pierburga? Co z tą temperaturą

U mnie również. Wymieniany był tylko płyn przy zmianie pompy cieczy chłodzącej.

Wymieniaj w ciemno elektrozawór na pierburga. 

Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie i sprawnym, nie wysilonym kole zf Powinieneś otrzymać ok  0 stopni. Tak jak piszesz różnica w spalaniu rośnie lawinowo od 3 stopni. Są podwyższone obroty biegu jałowego i wyraźnie obniżona moc do 3 000 obr. Ciężko się jeździ po wzniesieniach. We wrześniu wymieniłem rozrząd i z 1 stopnia zapłon przesunął się na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stefanek napisał(a):

Co działać: wymienić elektrozawór na Pierburga? Co z tą temperaturą

Masz interfejs diagnostyczny (np. jakiś na Bluetooth)? PyClip, PyRen, CarScanner? Zdiagnozuj czy sprawny a nie wymieniaj w ciemno!!!

 

https://youtu.be/gI-cH9qC-Rw?si=aJIrW29SJMMVjmwK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór do wymiany - kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych ma oscylować pomiędzy-0,5 a +1,5 do 2. Odgłos DCI to zużyte koło zablokowane w pozycji przestawionej - może pomóc plukanka. Takie koło nie terkocze przy rozruchu.

Zawór może się zatrzeć w sensie przestać działać a może wytrzeć wewnątrz swoją obudowę a wtedy mamy olej we wtyczce.

Kolejnym dowodem na niesprawny zawór jest: rozpędzie auto, załączony bieg, puszczamy gaz, wyłączamy radio, obroty spadają. Pomiędzy 2200-1800 silnik głośniej chrobocze, poniżej 1800 już będzie cisza. Przy sprawnym zaworze nie ma chrobotania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2024 o 06:10, Morszczuk88 napisał(a):

Czy jak odłączę elektrozawór to można tak jeździć przez kilka dni aż nowa część przyjdzie? 

1/ Po odpięciu elektrozaworu kzfr ;

      a/ silnik będzie pracował wg; tzw mapy w sterowniku,

      b/ zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu sterownik będzie dokonywał dokładnie dopiero w okolicy ok; 3000 obr/min,

2/ Po odpięciu wtyczki z elektrozaworu i odpaleniu auta pojawi się ;

      a/ kontrolka " service ",

      b/ auto powinno być nieco b; żwawe przy wyższych obrotach,    

      c/ wszystko będzie w miarę OK;

           - samochód nie będzie gasł,

           - będzie ruszał płynnie,

           - moc będzie trochę mniejsza

3/ Elektrozawór - tylko Pierburg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2024 o 22:04, lekkir napisał(a):

Masz interfejs diagnostyczny (np. jakiś na Bluetooth)? PyClip, PyRen, CarScanner? Zdiagnozuj czy sprawny a nie wymieniaj w ciemno!!!

 

https://youtu.be/gI-cH9qC-Rw?si=aJIrW29SJMMVjmwK

Mam Vgate 2.0 bodajże.

Widziałem ten filnik, niestety u mnie w Car Scaner nie pokazuje tego parametru, który pokayzwnay jest na filmie.

Mam także PyClip3 lecz tam także nie wiem gdzie tych parametrów szukać, bo są nieco pomieszane te parametry.

Znalazłem tylko coś takiego:

WTRYSK/Stany i główne parametry kalkulatora/KONTROLA SILNIKA/HIST. FILTRA CZ. STAŁYCH:

PR876 - RCO. EL. STER. PRZEST. FAZ WAŁ. ROZ. ZAW. DOLOT. : (wartości w %)

PR770- ZMIANA FAZ WAŁKA ROZRZĄDU ZAW. DOLOTOWYCH: wartości w stopniach  

PR771- ZAPROG. POŁ, PRZEST. WAŁKA  ROZ. ZAW. DOL. -  wartości w stopniach

 

Koło KZFR wymieniane razem z rozrządem, kilkanaście kkm temu. Przez ten czas jazda tylkko na bardzo krótkich odcinkach.

Zrobiłem także test z puszczeniem gazu i obserwacja dźwięku przy obrotach 2200-1800. Nie słyszę żadnego chrobotania w tym przedziale. W ogóle nie ma chrobotania.

Chyba ostateczną weryfikacją będzie PyClip, więc proszę o pomoc w diagnozie.

 

Aktualizacja tematu:

zmieniłem elektrozawór na Pierburga. Niestety nie przyniosło to żadnego efektu.

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest nadal w zakresie 5-7stopni.

Na benzynie jest może o stopień lepiej, ale nadal 4-6.

Nie mam żadnych błędów. Co dalej?

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w Pyclipie:

ET086: sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu jest cały czas nieaktywne, bez względu na obroty.

 

 

 

 

Edytowane przez stefanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 godziny temu, stefanek napisał(a):

Aktualizacja tematu:

zmieniłem elektrozawór na Pierburga. Niestety nie przyniosło to żadnego efektu.

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest nadal w zakresie 5-7stopni.

 

Na benzynie jest może o stopień lepiej, ale nadal 4-6.

Nie mam żadnych błędów. Co dalej?

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w Pyclipie:

ET086: sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu jest cały czas nieaktywne, bez względu na obroty.

 

 

 

 

U mnie zadania i odczytana wartość przestawiacza to PR745 i PR746 możliwe, że u Ciebie też tak będzie.

Screenshot_20241204_165612_PyClip3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pepone napisał(a):

Nic ci nie da czytanie obd jeżeli do zaworu nie dochodzi napięcie.

We wcześniejszych postach kolega @stefanek pisał, że odcięcie od zasilania zaworu powoduje wystąpienie błędu na desce rozdzielczej, więc można podejrzewać, że zawór posiada obwód zamknięty. Pozostaje otwarte pytanie dlaczego parametr ET 086 jest nieaktywny z całym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, aniewa napisał(a):

Pozostaje otwarte pytanie dlaczego parametr ET 086 jest nieaktywny z całym zakresie obrotów.

Podstawowy warunek to prawidłowy odczyt dwóch czujników - wału i wałka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

1. Gdzie to sprawdzić w Pyclipie?

Bo wymontowałem czujnik wałka i go przetarłem, tak jak gdzieś pisało wcześniej. Nie wiem jedynie jak go elektrycznie /PyClipem sprawdzić.

2. W jakich warunkach  ET 086 powinien się pojawiać?

 

19 godzin temu, lekkir napisał(a):

U mnie zadania i odczytana wartość przestawiacza to PR745 i PR746 możliwe, że u Ciebie też tak będzie.

Screenshot_20241204_165612_PyClip3.jpg

3. Gdzie w PyClipie te parametry występują?

Bardzo dziękuję wam za odpowiedzi, bo dzięki wam wiem, co mam dalej robić.

 

Edytowane przez stefanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!