Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [MEGANE II Ph II] OPONY ZIMOWE


Jahu

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko że standardowe opony na jakich wychodziły meganki II to 195/65/15. Więc w twojej ktoś ładnie namieszał w ogumieniu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.10.2012 o 08:57, aston76 napisał(a):
Papuga

Nikt nie namieszał drogi kolego.

Kupiłem nówki opony letnie Kleber 185/65 R15 i tyle.

A teraz pytam się czy kupić zimówki 185 czy 195 /65/R15 ???

Pozdrawiam <czerwona>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.10.2012 o 10:03, zimnica4666 napisał(a):

Nikt nie namieszał drogi kolego.

Kupiłem nówki opony letnie Kleber 185/65 R15 i tyle.

A teraz pytam się czy kupić zimówki 185 czy 195 /65/R15 ???

Pozdrawiam <czerwona>

W takim razie namieszałeś Ty i zepsułeś sobie możliwości trakcyjne i przyczepność w aucie na własne życzenie,

przy 15" powinieneś mieć 195/65/15 latem i zimą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam pytanie czy jeździł ktoś z Was na oponach zimowych 205/70/15. Mam Megane II w kombi i pozostały mi takie zimowe opony z innego samochodu. Zastanawiam się jak będzie się na nich jeździło w zimie.

Letnie mam 17" ale na zimę to niestety nie widzi mi się taki rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 3 grosze na temat opon zimowych. Obczytałem się testów, opinii i różnych naukowych i marketingowych wypocin. Jeździłem na Kleber KrisAlp, Dunlop WS M3, i Dębica Frigo i Frigo Directional. Samochód służbowy, przeloty dzienne do 200km w większości po "zadupiach" - głównie drogi gminne w stanie różnym. Na mokrym asfalcie najlepiej jeździło mi się na Dunlopach. Na kiepskich drogach gminnych gdzie piaskarka i płóg lecą raz przed świętami i wracają na wielkanoc to bezkonkurencyjne okazywały się opony z dużą dyletacją między klockami - frigo directional i frigo 2. Dunlopy to był dramat, Kleber jeszcze jako tako. Nie ma idealnych opon i żaden test nie powie nam które będą najlepsze. Po prostu wszystko zależy gdzie jeździmy i w jakich warunkach. W tym roku kupiłem Frigo 2 do swojej megi grandtour bo znów przełom roku będzie obfity w wyjazdy. Pamiętam taką sytuacje z zeszłego roku. Śmieżyca przyszła nad ranem. Pojechałem do klienta ok 7 i jeszcze jakoś tego śniegu nie było za dużo. Jak skończyłem ok 13 to już wszystko stało. Tiry, busy, zwykłe osobowe samochody. Ponieważ musiałem dojechać jakoś do domu z uwagi na dziecko zaryzykowałem jazdę po zupełnie zaśnieżonej drodzę. W bagażniku worek piachu i mała łopata do odśnieżania. Śnieg był w większości powyżej zderzaka i robiłem za pług. Dojechałem tak 45 km na frigo. Za mną zaryzykowało kilka busów i razem doczłapaliśmy się powolutku jakoś do lepszej drogi. Po drodzę minąłem kilka samochodów w zaspach które sobie nie poradziły. To mnie przekonało do polskich opon już całkiem.

 

Co do wieku opon. Nie zgodzę się z tym że 5 letnia opona to śmieć. Jeśli jest dobrze przechowywana i ma odpowiednio głęboki bieżnik (przynajmniej 5mm) to spokojnie obleci - oczywiście powinien ją obejrzeć fachman przed założeniem.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do majster-b

 

Witaj

Przekonałeś mnie w 100% do zakupu Dębicy Frigo II.

Ja też jestem tego zdania iż Dębica Frigo II jest bardzo dobrą oponą.

Ja na tą zimę kupuję Debice Frigo II 195/65/R15

 

Pozdrawiam <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka słów na temat rozmiarów opon. Czasami spotykam się z opinią że lepsze węższe bo coś tam.... Otóż drodzy koledzy i koleżanki. Ja jednak głęboko wierzę w to, że jakimś cudem Ci wszyscy inżynierowie, którzy projektowali moje auto przeliczyli jego masę i inne parametry na powierzchnie opon i na podstawie wyniku tych obliczeń i innych eksperymentów dobrze dobrali rozmiar ogumienia. Legendy o węższych oponach głoszą zazwyczaj starsi panowie (to z mojego doświadczenia) pamiętający wielosezonowe lipne kapcie które i w zimę i w lato były do bani. Wydaje mi się że nie ma co kombinować.

 

Życzę wszystkim aby bezpiecznie przejeździli całą zimę i następne sezony letnie i zimowe. I nie za szybko, bo nie wiemy co za zakrętem... <czerwona>

 

Pozdrawiam

K.

Edytowane przez majster-b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat jest prawda z tymi węższymi oponami ale TYLKO na bardzo kopny śnieg. Trzeba by mieszkać w górach gdzie na serio dużo pada by różnica była widoczna. W mieście i na trasie ( która jest w miarę odśnieżana) lepsza będzie opona dopasowana rozmiarem przez producenta auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie <czerwona>

wąskie gumy powinny być stosowane tylko wtedy, gdy poruszamy się po głebogim śniegu, po zaspach śniegowych, gdzie duża powierzchnia natarcia opony tylko niepotrzebnie zwiększa opory przedarcia się

ale jest drugie dno, gdy wyjedziemy już z tych zasp, na określmy to ''standardowe warunki zimowe'' czyli trochę śiegu, trochę błota pośniegowego, lód to właśnie na takich warunkach te węższe oponki już nie będą lepsze, ba będą nawet gorsze a nawet dużo, ponieważ taka opona ma już inne siły nacisku i przyczepności, a idąc dalej mniejszą jej powierzchnię co w tych warunkach akurat jest porządane pożądane i co najważniejsze, jest bezpieczniejsze :)

dlatego to, najrozsądniej kupować takie gumy, jakie zaleca producent na porę letnią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem,że temat podobny byl wałkowany, ale proszę o radę czy opinie...

Nie wiem czy kupić opony 15' czy 16' na zimę.(oczywiście razem z felgami)

Różnica w cenie zapewne jest bardzo duża, noi oczywiście gorszy na 15'.

Czy nie ma żadnych przeciwskazań, uniedogodnień itp?

 

Letnie mam 17'.

Megane II, 1,9 dci, 2006r.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tome Miałem taką megankę jak Ty masz - latem miałem 205/55R16, zima jeździłem na 195/65R15. Wg. mnie takie opony są lepsze na zimę. Raz miałem okazję jechać na identycznych oponach (Continental TS830) po tej samej drodze. Podstawiłem mamy meganke z oponami 195/65R15 pod dom, a chwilę później odjeżdżałem swoją mazdą na 205/55R16. Obydwa kpl. opon były zakładane jako nowe opony miesiąc, może dwa wcześniej. Na 205 miałem wrażenie że jest bardziej ślisko. Droga była pokryta ubitym, lekko wyślizganym śniegiem.

 

Dużo też zależy od tego gdzie jeździsz i jak. Ale dla mnie generalnie węższe opony z wyższym profilem są lepsze na zimę i b. mnie irytuje że do mojej obecnej Renault nie dopuszcza innej szerokości niż 225, bo to bezsens w tak małym i lekkim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!