Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Tematy zostały scalone

 

Co do spalania w tym silniku, wszystko masakrycznie zależy od tego na jakich oponach się jeździ, jakie w nich ciśnienie, ile olej już przepracował km i w jakich warunkach. Miałem spalanie po mieście 6.3-6.4L/100km. W jednym tygodniu zmieniłem opony na letnie (spalanie 6.1), zmieniłem filtry (razem z f.paliwa), olej, płyn chłodniczy... i umyłem auto ;P i wreszcie zresetowałem kompa po zrobionym chipie. Teraz po mieście mam 5.3L/100 pierwszy raz tak mało, bez wymuszenia. W analogicznym okresie w zeszłym roku, zaznaczam! przed wirusem, również po takich samych zmianach eksploatacyjnych przed sezonem, miałem w mieście 5.6-5.8L/100.

A co do max. spalania :] Jak moja narzeczona zadzwoniła, że jedziemy na pogotowie, wykręciłem 12.3L/100. Pytania? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam. że 15" były 195/./15

16" jakoś 205/./16 tu faktycznie bez zmian. Jak mówi DrNO wiele zależy od bieżnika.

Na 16"/205 zużytych do 2/3mm trasa była w okolicy 5,

po zmianie na nówki pali raczej mniej niż na kołach 15"(okolice 4,5)

Do 17" nie doszedłem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak u kolegi eddsan średnia z 700 km 6,5/100 przy spokojnej według mnie jeździe :D Jeszcze nie poznałem auta więc nie sprawdzam na co je stać , patrząc na wasze wyniki jestem zaniepokojony. Nie w szoku bo w porównaniu z drugim autem które wciaga 11-12 litrów benzyny albo 12-13 gazu to i tak mało. Ale będę musiał poczytać o jeżdzeniu tym dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie się nie zmieniło czy miałem 15" 16" czy teraz mam 17" to pali 5,8 - 6L ON

 

Ja tam laik jestem, ale co ma rozmiar felgi do spalania? Szerokość opony, to sobie wyobrażam, dosyć nawet dokładnie i z własnych doświadczeń.

 

Moje pudełko ostatnio mieści się w trasie w 8l, w mieście w 12l. Przy bardzo delikatnej jeździe ze stałą prędkością 100 km/h - 6,6l. Ale nie polecam takiej jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trasa Bielsko-Biała - Katowice (Ikea) średnie zużycie wyszło 5.6 (przy czym co prawda nie byłem pierwszy przy ruszaniu na światłach ale z nie patyczkowałem się z prędkością i kręciłem bryczke pod 140).

Co do miasta to na krótkich odcinkach nawet 9 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio spalił 5,8l/100 trasa odcinki do 30 km i miasto + czasem klima . W sumie drugi raz mi tyle spał po do tankowaniu do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujekwu, dziwne :|

mam ten sam silnik co Ty w megance i mam duzo mniej:

miasto nigdy nie podskoczylo ponad 7.6 - srednia predkosc okolo 25-35km/h

trasa zwykle 5,6-6,4 litra srednia predkosc około 50-60km/h (nie smigam autostradami) jezdze szybko ale miast nie omijam :D

 

a i jeszcze jedno - mam dosc cieżka noge:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II 2,0 16V F4R 135KM LPG

jest tak:

z ostatnich 10000km średnie to 11,8L/100km LPG 70% miasto/30% trasa

miasto Wrocław 12-14L/100 LPG średnia przejazdu 20-23km/h

miasto extremalnie (zima,korki,śnieg,masakra) 16,8L/100 przy średniej 14km/h !!!

trasa (autostrada A4) 10,6L/100 LPG przy prędkości 130-140km/h

trasa spacerowa 8,2L/100 LPG (przy 90 max.110km/h) myślałem, że zasnę za kierownicą

Wszystkie pomiary liczone dokładnie kalkulatorem,a nie WG. wskazania komputera pokładowego !!!

Wskazania komputera pokładowego są o 2L zaniżone !!!

I tak jest niestety w wielu autkach.

We wcześniejszym sceniku 2002r tż pomiary kompa były zaniżone o 2L

U szwagra w Sceniku 1,9DCI 107KM jest tak samo

a realnie w 1,9DCI jest tak:

trasa w komputera 5,1L/100 a faktycznie wychodzi 6,8L/100

miasto w komputera 6,7L/100 a faktycznie wychodzi 8,5 L/100 zimą nawet 10L/100

kolega ma Lagunę 2005r 1,9 DCI i podobne spalanie i błędy pomiaru komputera

KOMPUTERY POKŁADOWE ZANIŻAJĄ FAKTYCZNE SPALANIE !!!

[ Dodano: 2009-05-20, 18:03 ]

A jeszcze na dowód, że komputery pokładowe zaniżają spalanie mam taki przykład

2 lata temu z grupą znajomy udaliśmy się na koncert - trasa Wrocław-Katowice autostrada A4

Aby rozliczyć sumiennie koszty paliwa zalaliśmy ropki na Shellu pod sam korek

autko Renault Megane II 1,5DCI 85KM

Jechaliśmy 140-150km/h 5 osób po ok.80-90kg każdy

Po powrocie do Wrocka zalaliśmy ponownie do pełna, wyszło 8,7 ropki / 100km

a komputer pokazał 6,5L/100 taka prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, u mnie w Scenicu 2.0 16V z 2000 roku różnica między tym co pokazuje komputer a dystrybutor to ok. 0,3 litra na jakieś 300 przejechanych kilometrów więc myślę że nieźle.

Natomiast w 1,9 dCi z 2002 roku podłączyłem ostatnio kompa i pokazuje ok. 8,2 litra - jazda tylko po mieście (Warszawa) i krótkie odcinki no i tu bym się kłócił że zaniża, wg wyliczeń na kalkulatorze wychodziło zawsze 6,5 max. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić kompa na trasie, ale myślę że się opamięta bo go odłączę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złośliwe macie jakieś te komputry :D . Mój pokazuje duuużo ale jak liczę na kalkulatorku( to takie często kieszonkowe urządzenie do liczenia-dla tych co nie pamiętają :D ) to róznica była minimalna i wynosiła ok 0,2l na prawie cały bak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!