Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu mam "świerszcze" w wentylatorze. Piszczy mi tylko w sezonie grzewczym i do tej pory po kilku minutach piszczenie ustawało. Czasmi nie chciał ruszyć, ale porządne uderzenie pod schowek pasażera go budziło. Od dwóch dni piszczenie jest głośne i nie ustaje, więc w końcu pomyślałem, że przydałoby się coś z tym zrobić.

Może już ktoś miał taki przypadek, więc przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac związanych z demontażem wentylatora, proszę o poradę, czy mam się zaopatrzyć w drugi wentylator, czy wystarczy coś w nim przesmarować.

 

PS Wersja z klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie powie co zrobić. Jak ma być tanio trzeba wyjąć wentylator i zobaczyć czy nie wystarczy jakiś elementów nasmarować. Wersja droższa kupić nowy wentylator i wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być tanio trzeba wyjąć wentylator i zobaczyć czy nie wystarczy jakiś elementów nasmarować.

Oj z "tanio" to będzie trudno w tym przypadku, scenic i klima na pokładzie, robota karkołomna :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość typową przypadłością są połamane "łopatki" wentylatora, ale wtedy jest taki słyszalne terkotanie. Możliwe jest też, że połączenie oś silnika wentylator jest wyrobione ale to słychać jako terkotanie. Samo mocowanie elementu silnik z wentylatorem jest obruszane, w efekcie element ten się rusza, (też terkocze) To że piszczy może wskazywać, ze wysypało się jakieś łożysko. Może wystarczy przesmarować?

Musisz rozebrać i zobaczyć co się dzieje, nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem dmuchawę. Trochę się przy tym namęczyłem. W ksiażce WKŁ jest napisane, że po odkręceniu śrub trzeba przekręcić o ćwierć obrotu w lewo i wyciagnąć. W praktyce to trzeba ciągnąć, przekręcic, znowu ciągnąć, przekręcić, pchać itd. omijając różne przeszkody w postaci okablowania, przekaźnika, elementów obudowy i innych. Te manewry zajęły mi ok. pół godziny ale się udało.

Po zdjęciu osłony okazało się, że korpus silnika wentylatora w oklicach szczotek to sama korozja, razem z łożyskiem ślizgowym. Wiatrak ledwo się dawał obracać ręcznie. Stanu drugiego łożyska nie widzę, bo jest w głębi wentylatora. Na jakimś formum przeczytałem, że taka korozja to norma, bo woda się dostaje przez wlot powietrza przy szybie i stoi w dmuchawie. Podobno niektórzy wylewali stamtąd po szklance wody. U mnie było sucho, ale ślady pozostawione przez wilgoć zostały.

Oczyściłem silnik, psiknąłem na łożyska jakimś środkiem w stylu WD40 i po kilku minutach zaczął obracać się bez większych oporów. Chyba jeszcze naładuję jakiegoś gęstego smaru, żeby woda tam nie wchodziła.

To tyle z mojej strony. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę kotleta.

U Mnie wentylator przestał się załaczać. Po ustawioneniu na najwyższy bieg, ruszał jak targnęło autem.

Później zaczał chodzić o stopnień wolniej niż powinien, aż stanął.

 

Po wyjęciu - jak u poprzednika. Pełna korozja i obrót wirnikiem powoduje truności.

Po pchnięciu wentylatora, dopiero startuje, ale nie kręci się jak trzeba.

 

Zdjąłem zabezpieczenie od dołu ale nie potrafię wyjąć całego wkłądu, aby dostać się do łożysk i lepiej jest wyczyścić, być może i wymienić.

 

Czy ktoś ma jakieś doświadcznie w rozbieraniu takiego wentylatora na więcej części w warunkach domowych, celem przeczyszczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!