Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wskazania komputera pokładowego


Faustus

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego, że temat samego spalania (zazwyczaj zbyt dużego) był poruszany w kilku wątkach ale nie znalazłem satysfakcjonującego mnie wyjaśnienia.

Od pół roku jestem posiadaczem Scenica (to już 3 "Renówka"), po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym. Pomijając technikę jazdy "dieslem" (trzeba zmiany przyzwyczajeń) zdziwiły mnie wskazania komputerka dot. spalania. Po mieście dojeżdżam zwykle do pracy jakieś 4 km w jedną stronę - silnik nie nadąża się rozgrzać. Tym bardziej teraz zimą. Skrzynia pracuje w całym zakresie, choć 5 sporadycznie.

No i sedno sprawy:

Spalanie wskazywane przez komputer oscyluje w granicach: 9,2 - 10,5 l/100 km (cieplej - zimniej). Ale nie to jest dziwne. Po tankowaniu (z reguły po opróżnieniu ok. 3/4 zbiornika) prosta arytmetyka pokazuje, że zużycie paliwa to ok. 7,5 - 8,5 l/100 km. Więc o co chodzi z tym komputerem? Mój egzemplarz jest "walnięty" czy ten typ już tak ma? Dla ścisłości: eksploatuję wersję 1,9 dCi 102 KM.

Jeśli moje ustrojstwo jest "walnięte", to co może być przyczyną? A może jest jakaś aktualizacja oprogramowania sterującego? Miałem możliwość pojeździć Scenikiem II 1,5 dCi 85 KM i tam komputerek mnie mile zaskoczył (rocznik 2008).

Czy ktoś się z tym zjawiskiem już spotkał? Proszę o wskazówki.

Na koniec jeszcze jedna kwestia: przy jakiej prędkości obrotowej w tym silniku zaczyna się "rozkręcać" turbina? Brat był zdziwiony, że jest cicha, tzn. nie ma żadnych gwizdów, świstów przy nabieraniu obrotów.

 

Tankuję zazwyczaj ok. 40 - 45 l (prawie pod korek), czyli po opróżnieniu ok. 3/4 zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było jakbyś podał przebieg jaki robisz na zbiorniku, bo wskaźnik poziomu paliwa nie jest miarodajny. U mnie na komputerze przy Warszawskiej jeździe na krótkich odcinkach pokazuje ok 6,5l.

Turbina na dobre zaczyna działać od 1800obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie też jest podobny problem, na zimnym silniku pokazuje jakieś bzdury, zawyżone dużo spalanie... Nawet 12L potrafi pokazać i więcej, a gdy puszczam gaz to spalanie te obecne pokazuje 0, lub pokazuje tylko kreski...

 

Gdy silnik się rozgrzeje, jadę równym tempem to pokazuje mi spalanie około 5L, a czasem nawet 3L ;p Gdy ruszam, przyspieszam, pokazuje spalanie około 8-11L i szybko spada po ruszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki i dziewczyny mam dla was złe nowiny. Tak ma być. Owszem, zdarza się usterka i wtedy będzie nieciekawie ze spalaniem. Jeśli silnik jest OK, nie kopci jak lokomotywa trzeba się cieszyć i jeździć.

Na zimnym zawsze jest większe spalanie, podobnie jak włączymy klime, nawet ogrzewanie szyb. Wszystko co pobiera prąd ma pewien wpływ na spalanie. Ostre gazowanie, krótkie przejazdy, niedogrzany silnik, ilość koni, pojemność, masa auta. Już inaczej pali autko garażowane w okresie zimowym a inaczej stojące na powietrzu.

U mnie jest tak. Jak robię większe odległości czyli trasa, bez większego hamowania, gazowania to na kompie skacze mi chwilowe od zera do 5-6, jak przycisnę to w okolicach 8-10 a skrajnie nawet wyżej. Nie pamiętam ale było powyżej 15. Oczywiście to chwilowe i zaraz mamy stan w okolicach plus minus 6-7

Co innego toczenie się w ruchu miejskim, dojazdy na max 5 km przy zimnym silniku. Wtedy po silnym naciśnieciu gazu pojawi się koszmarna wartość.

Ostatnio robiłem krótkie odcinki, gdzie prędkość max to najczęściej w okolicach 40-70. Średnie spalanie zrobiło się 7.0. W grudniu zrobiłem kilka tras, wyższa prędkość, jazda w trasie, troche w miejskich korkach. Średnia prędkość to było 5 coś. Widzę, że w trakcie robienia długiej trasy średnie spalanie gwałtownie spada w dół.

bo umnie wzrasta nawet do 18l

Też się tym zestresowałem, ale przez moment. Już wiem, że to normalne. Jakby tak było ciągle to mamy problem.

Jeżdzę też innym autem bez zabawki w postaci komputera. Tam mam spokój, zero stresu. Jest wskaźnik paliwa i tyle :-) Nie posiadam nawet kontrolki rezerwy.

Kiedyś nie było komputerków i nikt nie liczył co i jak. Wlewało się paliwo, robiło kilometry a potem długopis i przeliczenie tego co "wypiliśmy".

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi brakuje w mojej megance by liczyło mi ile paliwa spalam na postoju, bo nie ukrywam, że często siedzę i się grzeje z różnorakich powodów.

 

Chciałem jeszcze dodać, że dziś przejechałem około 30km po mieście z ciężkim butem(pierwszy na światłach), policzyło mi niby średnie spalanie 6,4 L, po 4-5 h na postoju wyszło mi około 8L/100km. Jakby ktoś mi napisał priv ile te cudo(megane 1.9 dti) pali na postoju to jestem winny zgrzewkę piwa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy się tu rozpisujecie, a Faustus podal jakieś dane z głowy. Ehhh.

Faustus: zatankuj do pełna. Skasuj wskazania komputera. Wyjeździj paliwo do rezerwy. Zatankuj znów do pełna.

Potem napisz:

- jakie było spalanie wg. kompa

- ile wlałeś tego paliwa (z dokładnąscia do 2 miejsc po przecinku)

- ile na tym paliwie przejechałes (dokładnie) kilometrów.

Wtedy będzie można coś napisać.

A Twoje wyliczenia mocno "na oko" sa nic nie warte: przejechałem 3/4 zbiornika to spalanie mam 7,5-8,5

O.

PS. Chyba, że zrobiłeś skrót myślowy i faktycznie policzyłeś, a nie oszacowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też nie jest tak, że jak komputer jest sprawny to nagle będą wielkie różnice między średnim z kompa, a średnim liczonym na podstawie wlania paliwa do pierwszego "odbicia" pistoletu od dystrybutora. Mi nigdy nie przekraczało 0,2l/100km (na kompie więcej niż w rzeczywistości).

 

Co prawda komputer ma swoje swoje wariacje, czasem dość denerwujące, ale mnie raczej nigdy nie zawodzi. Czasem zdarzało się np. że przewidywany zasięg w połowie baku ok. 500 km, choć przejechałem na pierwszej połowie ok. 350 km. Albo ostatnio ruszałem pod górkę, było lekko ślisko i silnik mi zgasł, odpaliłem ponownie przejechałem kawałek, coś tam patrzyłem w komputerze, a tu nagle zasięg 82km, coś bak w 1/3 pełny, a przed zgaśnięciem było ponad 200.

 

@WscieklyAmok: rodzice mają Forda z silnikiem 2.0 TDCi i tam na postoju komputer pokazuje 0,5-0,8l/h, więc musiałbyś sobie po przeliczać ile mniej więcej Meganka pali, wielkich różnic pewnie nie będzie. Jechałem też ostatnio VW z silnikiem 1.9TDI 115KM i na postoju komp pokazywał chyba 0,6-0,7l/h. Wydaje mi się, że Renówkach ciężko będzie wyliczyć, bo komputer (przynajmniej u mnie) pokazuje spalanie dopiero gdy przekroczę 35km/h, więc na postoju są tylko kreski, w nowych chyba zresztą jest podobnie, bo kiedyś jechałem gdzieś taksówką - Scenikiem II i na postoju też były kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb serwisowy pokazuje spalanie w litrach na godzinę. Wystarczy uruchomić auto z włączonym trybem serwisowym. Warunek jest taki, że auto musi posiadac komputer pokładowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porównania. Jak macie ze wskazaniami. Tzn czy dokładniejszy jest wskaźnik czy wyświetlacz czy może nie ma różnicy. I jeszcze jedno. Jeszcze nie testowałem (i raczej odradzam) jeżdżenia na rezerwie. W sceniolo I PhII pojawia sie to przy 90 km.

Ktoś przetestował? Opadł wskażnik na dół czy był na czerwonym polu, czy może spadł poniżej jak spada wskaźnik od temperatury silnika? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam

wie ktos moze jak wejsc w tryb serwisowy licznika zeby wykasowac bledy bo mi pokazuje kreski mrugajace w Sceniku I jak tak to prosze o pomoc szukam i nie moge znalezc z gory wielkie dzieki Pozdro

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

;)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!