Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Cie drażni a co fascynuje w Megane III ?


Rekomendowane odpowiedzi

no i niestety u mnie podobnie jak u poprzedników zaczęła drgać prawa soczewka na postoju :) :) <piwko> stało się to po przejeździe po bruku kamienistym... przy prędkości 15 km/h... przejechałem stare miasto po tym bruku po czym zauważyłem że zaczęła mi lekko drgać prawa soczewka na postoju....

generalnie widać to najlepiej jak stanę przy ścianie i wtedy widać jak wiązka światła lekko drga... podczas jazdy wogóle jest to nie widoczne, tak samo jak się popatrzy na auto od przodu nic nie widać żadnego drgania....

czy jest sens z tym jechać do serwisu ?? Bo póki co chyba nie słyszałem żeby jakiś patent wymyśleli żeby to wyeliminować... bo sorry... ale po wolnejh przejeździe po starówkowej drodze zaczęło to drgać... dodam, że jak wcześniej przejeżdżałem na wyłączonych xenonach, to wieczorem po włączeniu xenonów nic nie drgało... po przejechaniu na włączonych xenonach zaczęło drgać... generalnie to jakiś śmiech na sali z tym xenonami... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalne jestem zadowolony z Megi III. Jest to moje 3 autko. Pierwsze i drugie było to Clio I. Jeśli porównać poprzedni samochód to jak dzień do noc, ale nie o tym mi tu pisać.

Na plus:

- silnik 1,6 i przy średniej prędkości 66,7 km/h (według komputera) trasa Poznań --> Wrocław (przez Śrem i Gostyń) spalanie 5,7 litra/100km. Poza miastem moja prędkość to około od 100 do 110 km/h. To wszystko w nocy i przy włączonej Klimie (tylko kierowca na pokładzie).

- dwustrefowy climatronik- rewelacja (w zimie opcja na plus: szybkie odparowanie przedniej szyby)

- zestaw BT w radiu

- duże lusterka wsteczne ( u mnie się nie zdarzyło aby złapać się na martwy punkt przy zmianie pasu- a w mieście szaleje dużo po pasach)

- wygodne i trzymające na zakrętach siedzenia

- domykanie szyb po zamknięciu auta

- dobre trzymanie się drogi

- odłączanie gniazda zapalniczki po 3 minutach od zamknięcia pojazdu ( nie musze pamiętać o wyłączeniu CB radyjka)

- wygląd zewnętrzny zachwyca

- światła dzienne + czujnik zmierzchu (nie musze pamiętać o włączeniu świateł i o wyłączaniu)

- czujnik deszczu- działa rewelacyjnie

- jak opisują inni, żadne trzaski lub skrzypienia z tapicerki i deski rozdzielczej do mnie nie docierają.

 

Na minus:

- przy pełnej obsadzie auta silnik ledwo daję radę- trzeba go wkręcać na wysokie obroty

- coś mi zaczęło od 2k km strzelać w kierownicy przy skręcaniu ( nie mam czasu do ASO się wybrać). Czy ktoś już też tak miał??

- sprzęgło trudne do wyczucia + plus jak jadę bez radia to przy każdym wciśnięciu pedału sprzęgła słychać sprężynę strzelającą lub jakiś przekaźnik

- parę razy na światłach lub przy parkowaniu mi zgasł i po ponownej próbie zapalenia rozrusznik kręci i kręci beż końca i nie może zapalić silnika- dopiero po lekkim dodaniu gazu udaję się zapalić, ale nie zawsze. Zdarzyło się komuś??

- sprzęt audio i głośniki do bani. Gdyby nie BT już dawno bym wymieniła na radio SONY, które mi zostało z poprzedniego autka. Tylny prawy głośnik zaczął pierdzieć już po około 20 k km

- jedyna awaria z którą byłem w ASO to słaba Klima 40k km- rozszczelniła się złączka od wężyka klimatyzacji (wymiana plus napełniani Klimy na gwarancji)

- słaby zasięg karty około 15 metrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma problemy z gwiżdżącym nawiewem? Pojawia się to podczas jazdy z klimą już w okolicy 100km/h, gdy nawiew centralny jest nastawiony na delikatne wianie, albo też jest całkowicie zamknięty. Problem znika po wyłączeniu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa jeszcze zauważyłem jedno... jak macie szyby, to zawsze na dole w rogu są takie różne informacje o tej szybie... i na samym dole zawsze jest namalowana cyferka, oznaczająca rok produkcji... np. 9 to rok 2009 itp... zauważyłem że u mnie wszystkie szyby mają 0... a tylna prawa ma 9...... :/ dziwne trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no zapewne nie ma... tylko tak z ciekawości to zauważyłem... <piwko>

a może ktoś mi odpowiedzieć na moje przedostatnie pytanie odmośnie tej drgajacej soczewki... czy ktoś z tym był w serwisie i czy udało sie wyeliminować cały problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć po namyśle - ktoś przy odsprzedaży może Ci wciskać że wybita była szyba i wymieniana... bo tego wykluczyć też się nie da. To już może troszkę mała przeginka w interpretowaniu faktów - ale mogło się tak zdarzyć że wymienili szybę zanim auto kupiłeś? bo np stało się z nią coś w trakcie transportu? Choć lepiej wierzyć w pierwszą wersję.

 

P.S. a ktoś mógłby dać znać czy ma podobne objawy

 

a mógłby ktoś odnieść się do mojego poprzedniego postu...

witam,

tak trochę ostatnio mieszana pogoda - deszcz, ale ciepło - już kilka razy to zauważyłem, ale zaczyna mnie to dość istotnie denerwować

 

w przypadku dużej wilgoci, opadów, a dość dużej temperatury na zewnątrz - parują dość mocno szyby - o dziwo wydaje mi się że jest to z zewnątrz - do tego stopnia że nie widać nic w lusterkach - paruje najbardziej właśnie ta część szyby na wysokości lusterek... gdyby to było od środka klima powinna sobie poradzić (generalnie nawiewu też nie można sobie za bardzo na szybę ustawić)... tutaj jako takiego nawiewu bezpośrednio na szybę nie ma, a ustawić nawiew pasażera czy kierowcy w stronę szyby graniczy z cudem - tak jak by w tamtą stronę była jakaś blokada

 

abstrahując - też wam tak parują szyby? właściwie jedno to parowanie, a drugie bardzo dużo kropli wody 'leży' na szybie, gdzie w innych autach aż tyle tego nie było

 

dzisiaj jechałem - do tego zauważyłem jakieś takie śmieszne 'strugi' wody spływające z przedniej szyby tak jak by strumyczek sobie płynął...

 

to na razie chyba jedyne niedoróbki tego auta jakie zauważyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj spotykałem się z sytuacjami, że szyby miały ten sam rocznik parami, trochę to dziwne, ale cóż <piwko>

 

Drgające soczewki zaobserwowałem też w Peugeotach 407 z xenonem, więc właściciele Meganek 3 nie jesteście sami :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie... czyżby to już taka przypadłość francuskich xenonów... chociaż dziwne bo wcześniej mi nie drgała... i to na dodatek tylko jedna ??

 

 

soko no właśnie... ale dziwne bo auto było robione pod zamówienie... zamówienie zostało złożone pod koniec lutego 2010... auto odebrałem pod koniec kwietnia 2010... chyba że mieli jakąś zalegającą tylną boczną szybę z ubiegłego roku i mi ją wstawili... chociaż dla mnie to jakaś głupota... nie zauważyłem tego przy odbieraniu auta, bo kto by patrzał na takie szczegóły;.... a teraz w sumie nawet jak się zwróce do nich z tym problemem, bo w sumie nic nie mogą zrobić...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (MIII Coupe) są szyby z cyferką 8 oraz 9 - obok tych cyfr są jeszcze kropki które podobno oznaczaja miesiąc - na każdej szybie u mnie jest praktycznie inna liczba tych kropek. Ale ja tam się tym nie przejmuję <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na problem co może być nie tak mianowicie dziwnie zachowuje się rozrusznik już parę razy zdarzyło się, że wsiadam do auta wkładam kartę wszystkie kontrolki zapalają się normalnie, blokada kierownicy odblokowana, pompa paliwowa ciągnie, naciskam start/stop, a rozrusznik robi jęk (pół obrotu i się zatrzymuje) i ponownie wciskam start/stop i już zapala normalnie, mam pytanie czy to zapowiedź jakiejś awarii? bo nie mam na razie czasu jechać do serwisu :evil:

z góry dziękuję za podpowiedź co może być nie tak?

 

dodam jeszcze, że tak to autko śmiga, aż miło jak zwykle <piwko>:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem że u mnie wszystkie szyby mają 0... a tylna prawa ma 9...... :/ dziwne trochę

 

Dzisiaj byłem w salonie i z ciekawości sprawdziłem szyby w autkach demonstracyjnych. Laguna miała szyby z lat 2008, 2009 i 2010 <piwko> Megane coupe "tylko" 2009 i 2010, fluecne i scenik wszytskie 2010. Jak się zapytałem sprzedawcy, to odpowiedział, że nie ma to znaczenia, montują szyby, które mają na magazynie. U mnie wszystkie szyby są z cyferką 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!