Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak pisał kolega lewy, problem może być w zapchanej chłodnicy od klimy nie ma przepływu powietrza, przed wymianą czujników sprawdź wartości na clipie i w rzeczywistości ( zegary od klimy ) tommi2009 - z kąd jesteś ? Jak masz blisko do mnie to mogę pomóc

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że jeżeli jest zbyt mało czynnika to wydajność też spada. Z tego też powodu przegląd klimy zaleca się max 1 x na 2 lata.

Najlepiej jednak robić z odgrzybianiem co roku. W końcu to nasze zdrowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie ja miałem ten sam problem z wiecznie włączającą się i wyłączającą klimą szczególnie na wolnych obrotach

pojechałem do mechanika i co się okazało zapleśniała opornica taka mała pierdoła w prawym górnym rogu chłodnicy.

Ta opornica podaje obroty wiatraka jak są za słabe to nie ma chłodzenia odpowiedniego i klima będzie się wyłączać i włączać.

Mechanik coś pogrzebał i działa tylko właśnie wiatrak coś mi za słabo kręci i nie wiem gdzie leży problem, mechanik mówił że trzeba wiatrak wymienić ale nie jest do końca pewien.

Czy ktoś z was sprawdzał wogóle czy wiatrak dobrze kręci?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat mam dokładnie to samo

 

 

... dopisuję się jako kolejny "szczęśliwy" użytkownik climatronika made by Renault :D

 

A oto moje boje z klimą, które z resztą już opisywałem:

 

Czynnik uzupełniony, filtr wymieniony oraz wymieniony czujnik ciśnienia (wg CLIP'a był padnięty).

 

Objawy:

1. W czasie upałów - powiedzmy pow. 25st. - baaardzo słaba wydajność głównie w mieście lub na wolnych obrotach mimo ustawienia na panelu 15st.

2. Na wolnych obrotach chwilami w ogóle klima jakby się wyłączała i po chwili znowu załączała. Czuć to z nawiewów jak i po parującej przedniej szybie (w parne dni),

3. Na trasie jest już lepiej, ale również szału nie robi. Najlepiej jest kiedy lecę autostradą wówczas jest już niemal dobrze, choć zaznaczam, że np. temp. np. 18st. jest nie do osiągnięcia,

4. Zupełnie dobrze jest tylko kiedy na zewnątrz jest w okolicach 20-22st. Wówczas klima chłodzi zupełnie normalnie.

 

Powoli zaczynam wierzyć, że TTTM, chociaż wcale mnie to nie pociesza, bo w poprzednim aucie klimatyzacja potrafiła niemal doprowadzić do odmrożeń i to przy temp. +40st.C na zewnątrz (sprawdzone przez 2tyg. urlopu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega tommi2009 niech się wypowie czy teraz działa , był u mnie we wtorek wszystko sprawdzone , wymyłem chłodnice krszerem i było OK jak był u mnie jak to nie pomoże to obstawiam zawór rozprężny do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Witam Koledzy.

Po działaniach u kolegi cinas jest z klimą trochę lepiej, ale....; dodam że czujnik ciśnienia tzw. presostat wymieniony na nowy, na CLIP-ie nie wykazało żadnych błądów; w środę było u Nas powyżej 30 st. i po nagrzaniu się silnika podczas trasy i po postoju na światłach niestety znowu było czuć ciepłe powietrze z wylotu powietrza:(.

Zgodnie z sugestią kolegi cinas sprawdzę jeszcze ładowanie i termostat. Kwestia jednak leży w tym że wentylator przy ciśnieniu 16 - 17 bar nie załącza się na drugi bieg i w tym momencie wyrzuca klimę żeby nie doszło do wzrostu czynnika i rozerwania jakiegoś przewodu. Na sprawdzeniu na CLIP-ie wentylator włączał się na II bieg tylko przy temperaturze silnika 88 - 89 stopni i to na klika sekund tak by schłodzić silnik. Podejrzewam że problem leży albo gdzieś w jakimś sterowniku, elektryce lub też wyczytałem że jest możliwość uszkodzenia jakiejś opornicy przy chłodnicy lub przy wentylatorze i że nie podaje odpowiedniego sygnału. Dodam że osuszacz był wymieniany w zeszłym roku w lipcu, i jak gdzieś stoję autem i klima chodzi to woda kapie także domniemam iż zapchany nie jest. Generalnie brak odpowiedniego chłodzenia powoduje wzrost ciśnienia czynnika, przy 16 barach nie załącza się drugi bieg wentylatora i przez wysokie ciśnienie wyrzuca klimę. Po odłączeniu czujnika ciśnienia wentylator odrazu włącza drugi bieg.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety bez zmian. Wybebeszony został cały kokpit/deska rozdzielcza, żeby się dostać do tych jakichś cholernych klapek i... "niestety" działają prawidłowo. Piszę "niestety" bo nikt nie ma już pomysłu o co chodzi: sprężarka sprawna, czujnik ciśnienia nowy, CLIP pokazuje wszystkie parametry prawidłowo, filtry wymienione, czynnik uzupełniony.... teoretycznie wszystko jest ok. a klima dalej chodzi jakby chciała a nie mogła... :?:

 

Dodano: 11 lip 2013 - 07:45

To znowu ja... Jarząbek... :) Wczoraj byłem jeszcze raz u "klimatyzatora". Okazało się był jednak uszkodzony czujnik ciśnienia. Czujnik wymieniony, sprężarka juz nie cyka, ale...

No właśnie jedno małe "ale". Albo ja już świruję i mam zbyt wysokie wymagania, albo nie wiem co. Chodzi o to, że dalej mam subiektywne wrażenie, że klima jest mało wydajna (zwłaszcza jak sobie porównam do mojej byłej Octavii). Nie dawało mi to spokoju więc sprawdziliśmy termometrem temperaturę przy wylotach i co się okazuje ?? Okazuje się, że temperatura przy kratkach spada do 9st.C a na podszybiu do 4,5st.C !!! Wg pana klimatyzatora wszystko jest ok !!! To ja sie pytam w takim razie, dlaczego w środku w ogóle nie czuć schłodzenia takiego powiedzmy wyczuwalnego ?? Może po prostu TTTM ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie klima się załączała i wyłączała. Dzięki temu silnikowi skakały obroty o 200. Jak byłem w serwisie to podpią się pod laptopa i co się okazało cisnienie na klimatyzacji dochodziło do 10 bar i się klima wyłączała, Po jakiś 3 sekundach znowu się załaczała aż dobiła do 10 bar gdzie system bezpieczenistwa wyłaczał bo tak dużo nie może być. Co się okazało czynnikiem jaki był w klimie był azot który nie powinien tam być. Wzieli mi wymienili za 150zł czynnik i teraz działa wszystko ok. Dodatkową wskazówką było że klima słabo chłodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

A mam takie pytanie do osób które miały/maja problem z cyklicznym wylaczaniem klimy. Czy u was kiedys byla stwierdzona nieszczelnosc w ukladzie ?? Może osuszacz jest winien tym skokom ciśnienia w ukladzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy klimatroniku jeżeli temperatura na zewnątrz jest powyżej 18 stopni ,sprężarka działa cały czas, a temperaturą wewnątrz regulowana jest, szybkością wentylatora i klapką "ciepło-zimno".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Niedawno zakupiłem scenicaII 1.6 16v i mam podobny problem z klimą (klimatronik). Na początku okazało się że nie ma czynnika (zszedł do 0). Układ został uszczelniony i napełniony czynnikiem (przy okazji wymieniony został presostat), wszystko ruszyło (czyli wentylator i kompresor) jednak o dziwo chłodu nie ma. Na dodatek jak się złapie rurki od klimy (tam gdzie jest zawór do napełniania) to rurka jest ciepła. Nic nie rozumiem z tego bo powinna być zimna. Dodam jeszcze, że jak uruchomię silnik rano jak jadę do pracy to kompresor chodzi jakieś 5 minut a potem on/off tak w kółko i nie ważne jakie są obroty silnika. Jak wracam z pracy (a na dworze już jest dobre 28 stopni) to po uruchomieniu silnika chodzi już tylko nie całą minute i znowu on/off. Miał ktoś może taki przypadek bo co pojadę do tzw. fachowców jest inna diagnoza a słuchając ich rad miałbym już cały układ klimatyzacji nowy.

Pozdrawiam i czekam na porady.

 

 

 

Problem rozwiązany :-)

Okazało się że kompletnie zapchany był zawór dławiący (tak go nazwał mechanik). Znajduje się w rurce pomiędzy skraplaczem a parownikiem (zaraz za czujnikiem ciśnienia). Niestety jest nie do wymiany. Kupiłem przewód używany na gwarancji i po założeniu klima pięknie chłodzi :-) :-) :-)

Edytowane przez mary123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!