Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam,zastanawiam się cz megi I cabrio tez zamontowane są grzałki elektryczne.

Moja megi to 2.0 16v 97r.

A teraz inna sprawa,czy ktos kombinował jak zrobić aby w cabrio wiało na tylna szybę(folia)cieple powietrze?

Wymyśliłem ze można byłoby zrobić coś takiego,wmontować w dmuchawę tylnej szyby spiralki od suszarki do włosów na 12v,co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie załączają się grzałki nurkowe. Trzeba je jakoś zaprogramować Clipem?

musisz włączyć je clipem, jesli nie było ich fabrycznie.

 

zastanawiam się cz megi I cabrio tez zamontowane są grzałki elektryczne.

 

nie ma, na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, ja też mam tą grzałkę. Z przekaźnikami to nie wiem bo tam ciężko dojrzeć (macie na to jakiś sposób?).

Mam alternator Valeo 110A - jak myślicie załączyć tą funkcję CLIPem czy sobie darować przy tym altku?

Jak funkcja ta będzie włączona to wyjdzie czy mam te przekaźniki czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz fizycznie grzałki i nie działaja to znaczy, że masz zepsute. Co innego gdy masz instalację pod grzałki. Ja mam instalację i też myślałem, że mam grzałki ponieważ do miejsca gdzie dochodzą grzałki dochodzi kostka z 4 przewodami i jest ona wsunięta w obudowę. Jednak gdy wyciągnąłem tę kostkę to okazało się, że nie ma tam grzałek tylko jest atrapa (dokładnie otwór jest zaślepiony. Na zdjęciu kostka pod która jest zaślepiony otwór.

dsc07278.jpg

Co do tego czy są przekaźniki to ja sprawdziłem zdjemując osłone bezpieczników i od dołu przy samej górze deski rozdzielczej jest czarna obudowa na przełączniki pod którą są dwa przekaźniki. Delikatnie podważyłem obudowę śrubokrętem (ekstremalne warunki pracy) i pod nia były przekaźniki. Szukaj takiej części:

153.jpg

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stock844, napisz czy miałeś grzałki czy tylko instalację i grzałki kupowałeś, a jak tak to którą wybrałeś 1000W czy 1800W. Czy czujesz po włączeniu grzałek większe obciążenie silnika, chodzi mi o to czy (jak niektórzy piali w postach wcześniejszych) potrzebny jest silniejszy alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam może nie typowe pytanko :) bo teraz nie wiem czy rozmawiamy o tym samym, mam Clio 2 z silnikiem 1.5 dCI i tam z tego co wyczytałem to też jest patent, chyba świece żarowe aby szybciej z nadmuchu leciało ciepłe powietrze, no i ogólnie auto się nagrzewa który działa w określonych przypadkach.

To jest to samo co w Scenicach czy u was są tak jak w temacie co rozumiem jako osobne grzałki które dają ciepłe powietrze z nawiewu czy właśnie tak jak w Clio z tego co wyczytałem że to jeszcze podgrzewa płyn chłodniczy aby właśnie samochód szybciej nagrzać.

Myślę że nie zakręciłem za bardzo ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to samo co w Scenicach czy u was są tak jak w temacie co rozumiem jako osobne grzałki które dają ciepłe powietrze z nawiewu czy właśnie tak jak w Clio z tego co wyczytałem że to jeszcze podgrzewa płyn chłodniczy aby właśnie samochód szybciej nagrzać.

Takie rozwiązanie jak masz w CLIO też było montowane w scenicach i lagunach ale w starszych modelach. W scenicach i megankach II jest inne rozwiązanie i to ono jest tu opisane.

W tym temacie chodzi o grzałki podobne do nagrzewnicy ale elektryczne i podgrzewające strumień powietrza przed opuszczeniem zespołu nagrzewnicy, a nie płyn chłodniczy i znajdujące się wewnątrz kabiny pod kokpitem. Taka "farelka" ale bez widocznej rozżarzonej spirali grzewczej, bo grzałki są innego typu. Te podgrzewające płyn, z grzałkami nurkowymi, podobnymi do świec żarowych, były zabudowane pod maską, na przewodach cieczy do nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są stosowane dwa rozwiązania:

1) Grzałki nurnikowe, nie świece żarowe, zamontowane w układzie chłodzenia silnika. Ogrzewają płyn chłodniczy, dzięki temu silnik się szybciej nagrzewa. Jest to stosowane w silnikach diesla.

2) Grzałka, zamontowana w module nawiewu, włączająca się przy niskich temperaturach, szybciej nagrzewa się kabina.

Pomijam wszelkie inne rozwiązania typu webasto, które działa na innych zasadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając na pytania :

1. osobiście wybrałem opcję 1000W aby za bardzo nie obciążać alternatora (mam alternator 110A). Oczywiscie odczuwalne jest obciążenie ale nie ma to żadnego wpływu na jazdę.(oczywiście pewnie troszkę więcej spali, podejrzewam jednak , iż tylko trochę, bo cały czas one nie grzeją).

2.opcja którą sie włącza to z tego co pamiętam - grzałki, w każdem razie opcja w clipie poprzedzająca klimatyzację - pamietajcie, że przy ustawieniach klimatyzacji należy wybrać "regulowana"- w przypadku climatronica- bo inaczej nie bedzie ona działać oraz nie bedzie działało ogrzwanie tylnej szyby i lusterek.

U mnie dzisiaj na dworze 3 stopnie ciepła. Grzałki Grzeją elegancko. Pamietajcie, że załączają sie poniżej 5 stopni.

Pozdrawiam.

Edytowane przez stock844
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stock844, czy miałeś instalację i (u mnie tak jest) nie miałeś tylko grzałek. Natomiast bezpiecznik, przekaźniki i przewody z kostkami już miałeś. Pytam, bo sam chcę zamontować grzałki i nie wiem czy jak podłącze grzałki i włącze w CLIPIE to wystarczy aby działało. Jeszcze jedno, u mnie miejsce na grzałki jest zaślepione tak, że trzeba wycinać w plastiku otwór na grzałki, jak było u Ciebie? - Aby były wszystkie dane to mam scenica 2.0T 2006r. ph1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!