Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam,zastanawiam się cz megi I cabrio tez zamontowane są grzałki elektryczne.

Moja megi to 2.0 16v 97r.

A teraz inna sprawa,czy ktos kombinował jak zrobić aby w cabrio wiało na tylna szybę(folia)cieple powietrze?

Wymyśliłem ze można byłoby zrobić coś takiego,wmontować w dmuchawę tylnej szyby spiralki od suszarki do włosów na 12v,co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie załączają się grzałki nurkowe. Trzeba je jakoś zaprogramować Clipem?

musisz włączyć je clipem, jesli nie było ich fabrycznie.

 

zastanawiam się cz megi I cabrio tez zamontowane są grzałki elektryczne.

 

nie ma, na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, ja też mam tą grzałkę. Z przekaźnikami to nie wiem bo tam ciężko dojrzeć (macie na to jakiś sposób?).

Mam alternator Valeo 110A - jak myślicie załączyć tą funkcję CLIPem czy sobie darować przy tym altku?

Jak funkcja ta będzie włączona to wyjdzie czy mam te przekaźniki czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz fizycznie grzałki i nie działaja to znaczy, że masz zepsute. Co innego gdy masz instalację pod grzałki. Ja mam instalację i też myślałem, że mam grzałki ponieważ do miejsca gdzie dochodzą grzałki dochodzi kostka z 4 przewodami i jest ona wsunięta w obudowę. Jednak gdy wyciągnąłem tę kostkę to okazało się, że nie ma tam grzałek tylko jest atrapa (dokładnie otwór jest zaślepiony. Na zdjęciu kostka pod która jest zaślepiony otwór.

dsc07278.jpg

Co do tego czy są przekaźniki to ja sprawdziłem zdjemując osłone bezpieczników i od dołu przy samej górze deski rozdzielczej jest czarna obudowa na przełączniki pod którą są dwa przekaźniki. Delikatnie podważyłem obudowę śrubokrętem (ekstremalne warunki pracy) i pod nia były przekaźniki. Szukaj takiej części:

153.jpg

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stock844, napisz czy miałeś grzałki czy tylko instalację i grzałki kupowałeś, a jak tak to którą wybrałeś 1000W czy 1800W. Czy czujesz po włączeniu grzałek większe obciążenie silnika, chodzi mi o to czy (jak niektórzy piali w postach wcześniejszych) potrzebny jest silniejszy alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam może nie typowe pytanko :) bo teraz nie wiem czy rozmawiamy o tym samym, mam Clio 2 z silnikiem 1.5 dCI i tam z tego co wyczytałem to też jest patent, chyba świece żarowe aby szybciej z nadmuchu leciało ciepłe powietrze, no i ogólnie auto się nagrzewa który działa w określonych przypadkach.

To jest to samo co w Scenicach czy u was są tak jak w temacie co rozumiem jako osobne grzałki które dają ciepłe powietrze z nawiewu czy właśnie tak jak w Clio z tego co wyczytałem że to jeszcze podgrzewa płyn chłodniczy aby właśnie samochód szybciej nagrzać.

Myślę że nie zakręciłem za bardzo ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to samo co w Scenicach czy u was są tak jak w temacie co rozumiem jako osobne grzałki które dają ciepłe powietrze z nawiewu czy właśnie tak jak w Clio z tego co wyczytałem że to jeszcze podgrzewa płyn chłodniczy aby właśnie samochód szybciej nagrzać.

Takie rozwiązanie jak masz w CLIO też było montowane w scenicach i lagunach ale w starszych modelach. W scenicach i megankach II jest inne rozwiązanie i to ono jest tu opisane.

W tym temacie chodzi o grzałki podobne do nagrzewnicy ale elektryczne i podgrzewające strumień powietrza przed opuszczeniem zespołu nagrzewnicy, a nie płyn chłodniczy i znajdujące się wewnątrz kabiny pod kokpitem. Taka "farelka" ale bez widocznej rozżarzonej spirali grzewczej, bo grzałki są innego typu. Te podgrzewające płyn, z grzałkami nurkowymi, podobnymi do świec żarowych, były zabudowane pod maską, na przewodach cieczy do nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są stosowane dwa rozwiązania:

1) Grzałki nurnikowe, nie świece żarowe, zamontowane w układzie chłodzenia silnika. Ogrzewają płyn chłodniczy, dzięki temu silnik się szybciej nagrzewa. Jest to stosowane w silnikach diesla.

2) Grzałka, zamontowana w module nawiewu, włączająca się przy niskich temperaturach, szybciej nagrzewa się kabina.

Pomijam wszelkie inne rozwiązania typu webasto, które działa na innych zasadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając na pytania :

1. osobiście wybrałem opcję 1000W aby za bardzo nie obciążać alternatora (mam alternator 110A). Oczywiscie odczuwalne jest obciążenie ale nie ma to żadnego wpływu na jazdę.(oczywiście pewnie troszkę więcej spali, podejrzewam jednak , iż tylko trochę, bo cały czas one nie grzeją).

2.opcja którą sie włącza to z tego co pamiętam - grzałki, w każdem razie opcja w clipie poprzedzająca klimatyzację - pamietajcie, że przy ustawieniach klimatyzacji należy wybrać "regulowana"- w przypadku climatronica- bo inaczej nie bedzie ona działać oraz nie bedzie działało ogrzwanie tylnej szyby i lusterek.

U mnie dzisiaj na dworze 3 stopnie ciepła. Grzałki Grzeją elegancko. Pamietajcie, że załączają sie poniżej 5 stopni.

Pozdrawiam.

Edytowane przez stock844
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stock844, czy miałeś instalację i (u mnie tak jest) nie miałeś tylko grzałek. Natomiast bezpiecznik, przekaźniki i przewody z kostkami już miałeś. Pytam, bo sam chcę zamontować grzałki i nie wiem czy jak podłącze grzałki i włącze w CLIPIE to wystarczy aby działało. Jeszcze jedno, u mnie miejsce na grzałki jest zaślepione tak, że trzeba wycinać w plastiku otwór na grzałki, jak było u Ciebie? - Aby były wszystkie dane to mam scenica 2.0T 2006r. ph1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!