Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach podsumowania - pierwsze radio było uszkodzone, wymienione na drugie - menu już działało, tylko zegara nie było w ustawieniach :-). Ostatecznie zainstalowałem jednak 3D Sound by Arkamys BT. Trafiłem na egzemplarz z auta bez navi więc i zegar był w menu. Chyba gra lepiej niż Radiosat Classic BT, ale to tylko moje subiektywne wrażenie. Pozostało mi tylko wymienić archaiczne gniazdo RCA (Chinch) pod radiem na USB/AUX i to raczej nie żeby podłączać pendrive (wystarczy mi muza z telefonu przez BT) ale żeby ładować z USB telefon, I pytanie do doświadczonych. Czy nie instalując C-boxa i całego okablowania mogę zasilić moduł USB/AUX bezpośrednio 12V+ i GND (np. z zasilania zapalniczki bo najbliżej) i już będę miał 5V na wyjściach USB do ładowania telefonu? Jeżeli tak to do których pinów podłączyć 12V+ i GND? Przekopałem kilka postów na naszym forum ale bezpośredniej odpowiedzi nie znalazłem. Bardzo szczegółowo opisujecie jak i gdzie podłączyć c-box (szacunek :-)) ale sam moduł USB/AUX jest z oczywistych względów pominięty, bo tam jest gotowa wtyczka z wiązki radia (plug&play). Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów, chciałbym Was poprosić o pomoc. Mianowicie, przymierzam się do zmiany radia w Megane gt grandtour z 2011r. Mam obecnie zamontowane czarne, płaskie radio i wyświetlacz z guzikami do zmiany godziny. Podpowiedzcie mi, czy to radio będzie pasowało do przedlifta? 

 

https://www.olx.pl/d/oferta/renault-megane-3-iii-radio-cd-wyswietlacz-76491-89391-CID5-IDJJpuJ.html

 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Edytowane przez galardo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry. Chciałbym uzyskać twoją pomoc. Mam przypadek podobny do tego, co już wskazano w tym poście, mam samochód megane 3 ph1 z czarnym radiem bez bluetooth, ale z ekranem tomtom non live GPS. Chciałem zmienić radio na takie z bluetooth. Kupiłem 28115 9389R (allegro.pl) ze sklepu z częściami, który pochodził z 1 auta bez GPS. Udało mi się z kolegą skonfigurować radio pod GPS (ma soft CLIP). Ale kiedy wstawiam go do auta radio nie pojawia się na ekranie tomtom. Z CLIP-em nie ma dostępu do konfiguracji tomtom, myślę, że to wystarczy, zmień typ radia R108 na R208 (o ile formalne rzeczy mówią). Nie wiem co to jest w nazwie ECU nawigacji. Skończyło się na zakupie ELM327 (BT) i zrobiłem też kabel, który pozwala na zmianę pinów, aby mieć dostęp do CAN2. Pobrałem też i zainstalowałem DDT4all i PyrEN na laptopie (a nawet myclip na tablecie). Mogą pomóc, wskazując krok po kroku, co i jak mogę zrobić. Byłbym wiecznie wdzięczny. Uwaga: przepraszam za język, jestem portugalski i używam translatora google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo. Na obrazku 1 pokazano NFA2 v1.3 i NFA V0.6. Skąd mam wiedzieć, który moduł mam w samochodzie? ELM327 (ODB2) musi być włączony w trybie CAN-1 (przynajmniej na obrazku to jest)? Nie na CAN-2 (multimedia)? A potem po prostu naciśnij "napisz" czy muszę zrobić coś innego? Dziękuję ponownie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jeszcze jedno, po wpisaniu nowej wartości w parametrze wszystko się skończyło czy trzeba wcisnąć "twardy reset"?

 

Witam, niech żyją wszyscy. Pierwsza interakcja. Z oryginalnym radiem które już moje auto ma podłączyłem ELM327 który mam do kabla we wtyczce CAN-2 (multimedia) - kabel ma 2 wtyczki, jedna dla CAN-1 a druga dla CAN-2. Wybrałem Megane 3 i przeszukałem ECUS. Wykrył 3 z 2 zmieniającymi się na czerwony (brak bezpośredniego dopasowania). Te 2 czerwone są związane z radiem i modułem nawigacyjnym (patrz zdjęcie). Teraz, wybierając ręcznie moduł nawigacyjny, pojawia się seria ECU. Wybrałem ręcznie NFA v0.6 iw tym do zmiany modelu radia z R108 na R208. Myślę, że to trzeba zrobić z nieoryginalnym radiem, oprócz wyraźnego wskazania, że ma GPS (myślę, że jest to już skonfigurowane na nieoryginalnym radiu ale potem potwierdzę). Wątpię/obawiam się, że moduł nawigacyjny nie został wykryty bezpośrednio (zmienia kolor na czerwony w wyszukiwaniu). Czy to dlatego, że pojawia się kilka modułów nawigacyjnych i tylko z ręcznym wyborem (NFA v0.6) i to pozwala na dotarcie do parametrów do modyfikacji? Jak mogę się upewnić, że wybór jest właściwy (NFA v0.6), a nie coś innego? Obawiam się, że jeśli to nie jest właściwy wybór, to coś pójdzie nie tak i będę bez GPSa... Również w ECU radia istnieje możliwość zmiany VIN. Czy mogę to zrobić w radiu które przyszło z innego auta bez utraty/zmiany kodu odblokowującego które posiada? Po zmianie typu radia lub VIN wystarczy wczytać w write conf i parametry są zapisane? Doceniam twoją pomoc. Z góry wdzięczny.

4.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, D_Saint napisał:

Jak mogę się upewnić, że wybór jest właściwy (NFA v0.6), a nie coś innego?

Spróbuj przeskanować programem Ecutweaker lub Pylip. Powinno pokazać jakie ecu nawigacji jest w samochodzie. Jeżeli połączy się z ekranem nawigacji to odczyta prawidłowy VIN samochodu.

W radiu VIN możesz zmienić. Kod będzie ten sam, nie utracisz go.

Komunikaty z radia będą widoczne na ekranie nawigacji gdy zaznaczysz tak jak na rysunku. Przykład dla  NFA 2 V1.3

 

radio.thumb.jpg.1acc9a26cf720cd514bcab1db1f59d7a.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga interakcja... testowałem z ECUteaker, ale odczytuje prawidłowe wartości VIN zarówno w NFA v0.6 jak i NFA2 v1.3... wybierając ten ostatni parametr ECU "Radio Display" (z oryginalnym radiem . .. nadal nie zmieniłem radia na drugie) ma wybraną opcję "Radio Display". Ale nadal nie wiem... skąd mam wiedzieć jaką wersję modułu nawigacyjnego (NFA v0.6, czy NFA2 v1.3... lub inna) powinienem wybrać aby zmienić typ radia na R208?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!