Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

reszta chodzi oki tylko z tym paliwem ile sie powiino przejechać nie działa , dziś zrobiłem ten test i było oki ale po jakies 1h jazdy spowrotem kreski sie zrobiły wiec zgupiałem. A co do tego licznika to Mówisz ze powinien działać i być oki?

Czy kolega "krystianek" potrafi pisac po polsku???Bo aż oczy bolą od tej "polszczyzny"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie gdy tylko zapali się lampka rezerwy, wskazanie "km do przejechania na pozostałym paliwie" zamieniają sie też w kreski. To jedyna wada tego komputera bo powinien pokazywać do ostatniego km, a tak to wiadomo, po staremu: zapala się rezerwa i 100km na bank się przejedzie, potem to już loteria.

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Padł mi licznik, próba naprawy nie powiodła się. Nie miałem w nim komputera pokładowego, teraz bym chciał takowy mieć. Elektryk kazał zakupić z tymi samymi numerami seryjnymi, trudno taki znaleźć. Więc czy mogę zakupić z innym tj z komputerem. Czy moje auto jest fabrycznie do niego przystosowane? Czy po kostkach licznika można to odgadnąć?

W załączniku dwie kostki licznika:

post-25247-0-58172800-1362825729_thumb.jpg

post-25247-0-32400100-1362825806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć zamontowałem licznik w megane 1 ph2 coupe 1,9 dti. Wszystko ok (wszystkie kable już miałem poprowadzone ;)), i też miałem problem ze wskazaniem dystansu, okazało się, że komputer pamiętał jakieś stare błędy. Może u Ciebie też jest taki problem. Zrób tak:

- trzymaj klawisz od komputera

- przekręć stacyjką na zapłon trzymając ten guzik adac od kompa (tym co sterujesz wyświetlaczem)

- zegar zacznie Ci się testować. Puść ten guzik i klikaj go, aż najedziesz na wyświetlanie błędów (chyba zaraz po ilości paliwa w baku)

- błędy wyświetlone to literki np t,j,d,h jak będziesz miał jakąś z nich to przytrzmaj ten ''kijek'' do resetowania kilometrów umieszczony bezpośrednio na liczniku wtedy błędy Ci się zresetują.

- wyłącz zapłon i odpal samochód, przejedź się z 5km i powinno Ci wskoczyć ilość km do przejechania na tym co masz w baku.

 

Ja miałem taki przypadek i zresetowałem kompa i wszystko wróciło do normy ;)

Jeśli nie masz błedów to będzie się wyświetlało ''----'' i ta operacja nie pomoże chyba.

 

Jakoś nie chciałem tracić kasy na sterowanie w wycieraczce, i zrobiłem sobię sterowanie kompem w pilocie do sterowania radiem. Był tam taki guzik, którego nie używałem prawie wcale i przerobiłem sobię go na sterowanie kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam Megane I ph II 2002 1,4 16V AIR. Zazdrościłem kolegom fajnie działających komputerów. :P Sam postanowiłem też to zamontować. Od kilku tygodni walczę z montażem komputera pokładowego; bezskutecznie :mad: . Zakupiłem manetkę z przyciskiem i licznik z komputerem. Podłączyłem wszystko wg schematu z forum i nic :( Jestem załamany :bash: Działa jedynie przycisk od przełączania wskazań, nie działa spalanie chwilowe. Podłączyłem te 2 kabelki:

1. Licznik czerwona kostka 6pin - do manetka wycieraczek b7pin.

2. Licznik czerwona kostka 7pin - do komputera bezpośrednio próbowałem kolejno PINY: 11, 13, 32 i nic nie pokazuje.

Przejechałem min 400m, resetowałem komputer i nic. <dobani> Sporo spędziłem czasu na "studiowaniu" forum i grzebaniu w aucie, sprawdzałem kable, przejścia, było OK. Komputer nie chce pokazywać spalania chwilowego.

A właściwie to na jakim pinie powinienem mieć to info o spalaniu w komputerze pod maską w wersji benzynowej? Opis kolegi DAREN pokazuje przekładkę w dieslu i tam jest komputer na 3 kostki i info na 32 pinie, u mnie jest na 2 kostki:

SIEMENS SIRIUS 32N

S110138000 C

0/05151/210602398/01355

 

8200059086

8200044437

post-71645-0-84207000-1408904578_thumb.jpg

 

 

Licznik standardowo miałem SAGEM X64 MONTRE EU z 30-11-2001 V4.00 zdjęcia poniżej:

post-71645-0-39321600-1408904723_thumb.jpg post-71645-0-00116700-1408904750_thumb.jpg

 

Zakupiłem następujący z białymi tarczami SAGEM X64 ADAC EU SP7 z 17-02-1999 V4.00 zdjęcia poniżej:

post-71645-0-44433500-1408904888_thumb.jpg post-71645-0-32274400-1408904909_thumb.jpg

Licznik pochodzi z Coupe z 1999. Niestety nie pokazuje mi spalania chwilowego, nie działa kontrolka ręcznego (zapala się tylko na 2-3sek po zapłonie).

 

Znajomy elektryk powiedział, że Coupe podobno mają inne rozwiązania, podobno na szynie CAN. W obu licznikach zauważyłem także różnicę w ikonkach: pod prawym kierunkiem (silnik STOP / przegrzana chłodnica). Będę szukał innego licznika z komputerem w nieco nowszej wersji - najlepiej z 2001 lub 2002 roku. Nie wiem czy to jakiekolwiek znaczenie ale będę szukał.

Dla pewności proszę Was o pomoc w ustaleniu na którym pinie powinienem mieć to spalanie? Jak to można sprawdzić? Omomierzem czy woltomierzem przy pracującym silniku? Czy nic się nie stanie jeśli pogmeram tam miernikiem na włączonym silniku?

Czy w ogóle ja mam wyjście z kompa z info o spalaniu?

z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczniki od coupe niczym sie nie różniły od innych wersji poza białymi tarczami. W scenicach 2.0 16v też takie były. Sprawdź czy z tym licznikiem jest wszystko ok, bo ręczny nie powinien sprawiać problemów.

Kiedyś czytałem, że z tymi licznikami pojawiają się problemy jak ktoś grzebał przy przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Licznik póki co odesłałem z prośbą o wymianę na inny z rocznika 2002 - zdjęcie poniżej. Z tym "białym" licznikiem rzeczywiście coś musiało być nie tak :/ Podzielę się informacją gdzies koło piątku jak przyjdzie ten nowo-zamówiony. Poniżej jego zdjęcie.

Pytanie: jak sprawdzić namacalnie (pomijając posiada odpowiedniego licznika), czy w moim komputerze rzeczywiście na 11pinie jest info o spalaniu? Komputer jest 90-pinowy.

post-71645-0-45665700-1408978450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wszytkie Meganki, które mają komputer fabryczie są tam podłączone.W niektórych egzemplarzach spotkałem się nawet ,że przewód był już nawet wyprowadzony z komputera i kończył się, w skrzynce bezpieczników pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!