Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w plastikowej kieszeni drzwi Megane 2


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam. Mam problem bo woda mi sie leje tylnymi prawymi drzwiami. Niedawno suszyłem auto i znow widac jak woda leje sie po uszczelce pod plastikiem do srodka, megi jest bezwypadkowa i 2006 rok to raczej nic nie powinno cieknąć bo z pozostałymi drzwiami nie mam problemu. To wczesniejszy opel astra g byl bardziej szczelny A był 1999r.

Pomocy! 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Pozwolę sobie odkopać. Ile Was mniej więcej kosztowało w ASO uszczelnienie tych drzwi (powiedzmy, że przednie pasażera)? W lokalnym ASO stwierdzili, że oni nie wiedzą o co chodzi i muszą wszystko najpierw porozkręcać i posprawdzać. Wspomnieli tylko, że godzina pracy mechanika to 190 zł netto. Jest jakieś sprawdzone ASO w Pomorskim (ew. Kujawsko-Pomorskim), w których to robią i mają ustalony cennik? Bo średnio oddać auto do ASO gdzie pierwszy raz słyszą o tym problemie i kasują po 190 zł netto... Za 3h ich roboty mogę kupić drzwi i lusterko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie.
Też miałem problem z wodą w kieszeni od strony kierowcy.
Też kierowałem się znalezieniem miejsca "przeciekania" w zewnętrznej części drzwi ale po kilku próbach i przeanalizowaniu konstrukcji drzwi doszedłem do wniosku że sam producent tak je zaprojektował by ta woda spływała wnętrzem. sądzę tak po konstrukcji sterowników szyb (niby hermetyczne ale producent modułów dał ciała), konstrukcji uszczelki przy szybie, konstrukcji lusterek, konstrukcji głośnika, bardzo dobrej konstrukcji spływu w drzwiach, luźno trzymającej się szybie w prowadnicach zewnętrznych. Prawdopodobnie by zmniejszyć koszta przy projektowaniu i produkcji. A jak wiadomo blacha w MII jest pancerna więc rdzą się nie przejmowano.
Więc gdzie był problem u mnie? Był w głośniku, konkretniej w jego zintegrowanej uszczelce. Po prostu po latach ta miękka uszczelka straciła właściwości i zaczęła przepuszczać wodę.

Problem rozwiązałem poprzez przesmarowanie tej uszczelki smarem odpornym na wilgoć jak np. litowym ŁT-43

Efekt? Brak wody od ponad roku. Cała procedura jest banalna bo wystarczy zdjąć maskownicę głośnika (jest na zatrzaski, trzeba podważyć i uważać by nie urwać języka który wchodzi w boczek). Następnie zdemontować głośnik (2 albo 3 śruby). Teraz wyczyścić miejsce mocowania głośnika oraz sam głośnik, następnie przesmarować tą uszczelkę, nie żałować smaru.  Zmontować wszystko w odwrotnej kolejności. Ja dla pewności przed zamontowaniem maskownicy polałem drzwi dużą ilością wody i sprawdzałem co się działo z głośnikiem. Owszem membrana była mokra ale nie sączyła się przez nią woda.
Ale referat mi wyszedł ale może ktoś skorzysta.
 

0_0_productGfx_1b2361069c71bca70918406f0fc17cb2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda ma się przeciekać do środka, ale niezbyt wiele, w żadnym wypadku nie powinno się lać. Trzeba zwrócić uwagę na dosuniecie listwy gumowej przy dolnej krawędzi szyby jak najbliżej lusterka. Można doszczelnić silikonem - będzie do środka lekko kapać, ale nie lać.

Uszczelnianie głośnika to walka ze skutkiem, a nie przyczyną. Jak uszczelnisz obwód, to i tak zgnije membrana.

 

Najlepiej  samodzielnie założyć kawał folii pod tapicerkę drzwi (np ogrodniczej z castoramy czy innego liroya). Można ją przymocować do drzwi na autokicie lub silikonie. Niestety nie da się całkowicie oddzielić folią tapicerki od drzwi (przednich) bo wadzą linki. Jakiś k!#$%&a bonaparte designu nażarł się zgniłych żab i wymyślił mocowanie mechanizmu linek do tapicerki zamiast do ramy drzwi. No jakim trzeba być debilem by tak przekombinować?

Na szczęście w tylnych drzwiach mechanizm jest zamocowany normalnie i można całość zakleić folią (zostawić tylko małe przejście dla kabli od głośnika i sterowania szyby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak uszczelnisz obwód, to i tak zgnije membrana.

 

Witaj
Membrana głośnika wykonana jest z celulozy impregnowanej (odporna na działanie wody)
Zawieszenie głośnika to piana. (odporna na wodę i temperatury panujące w aucie. Nieodporna na promieniowanie UV)
Koszyk wykonany z twardego tworzywa (chyba PA6 albo PA6+GF bardzo odporne na prawie wszystko)

Magnes najprawdopodobniej jest z ferrytu i owszem może się utlenić... Tyle że w porównaniu do zwykłej stali trwa to bardzo, bardzo, bardzo, bardzo długo.

Jest też trochę miedzi i aluminium w głośniku ale nic co mogło by zgnić od sporadycznego zamoczenia.

Chociaż jest jedna rzecz która może "zgnić" w przypadku długotrwałego zawilgocenia. A jest nim złącze głośnika. Jeśli z jakiegoś powodu oryginalna "izolacja" nie zabezpieczyła przed wodą to po dostaniu się do złącza wilgoci dojdzie do elektrolizy pinów w wtyczce.

A przyznać muszę że ta izolacja wykonana jest z jakiegoś materiału co sam z siebie lubi trzymać wilgoć... Strzał w kolano...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt dosłownie zrozumiałeś określenie, że "zgnije membrana" :)

Ani membrana, ani jej zawieszenie, a tym bardziej szczelina, cewka, nie jest odporna na działanie wody. Pod wpływem wilgoci następuje odkształcanie membrany, usztywnianie resora, co prowadzi w krótkim czasie do utraty jakości. Po czasie głośnik zacznie "pierdzieć".

Głośnik nie może być elementem uszczelniającym przed napływem wody przez drzwi. Od tego powinien być fartuch wiszący za głośnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc albo trafiły mi się wyjątkowo odporne głośniki które zamakają od 14 lat i grają nadal bdb nawet przy dużej mocy albo jednak producent użył materiałów odpornych na wilgoć :) 
Co do odkształceń bardziej od wody obawiał bym się przegrzania cewki co rzeczywiście może doprowadzić do "brumienia" 
A fartuch, owszem przyda się ale chyba bardziej w celu zabezpieczenia tego biednego złącza niż samego głośnika.

PS. Aż z ciekawości odpaliłem Dialogysa i szukam jakiś wzmianek o problemie z zalewaniem głośników. Jeśli znajdę jakąś notę serwisową to dodam tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, brumienie nie grozi.   :)

Problem z wodą przedostającą się przez drzwi w Megane 2 ( i nie tylko) znany jest od wielu lat.

Serwisy idące na łatwiznę uszczelniały głośniki, te bardziej zaangażowane montowały fartuch za głośnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie :)
Ogólnie konstrukcja tych drzwi jest... troszkę nie przemyślana :)
Chrom schodzący z klamek, "terkotający" czujnik RF, przeciekanie, uszkadzający się sterownik od szyb, zacinająca się klamka i coś by się pewnie jeszcze znalazło. Niby pierdoły ale niesmak pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Psuja72 napisał:

albo jednak producent użył materiałów odpornych na wilgoć

No nie wiem, u mnie oryginalne zawieszenie górne poddało się już ze 2 lata temu. Nie zgniło, ale zwyczajnie zaczęło się dematerializować, może być, że od wilgoci. W miejscach uszkodzeń wystarczyło palcem dotknąć i się rozpadało ;) Zamówiłem nowe górne zawieszenie, rozmiarami prawie identyczne, jak oryginał, tyle że z takiego gumowego materiału. Wymieniłem i śmiga do dzisiaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!