Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Vademecum - wymiana płynu chłodniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Zbieram się powoli do wymiany płynu chłodniczego i chciałbym usłyszeć wasze rady na ten temat i przy okacji zrobic małe "Vademecum - wymiana płynu chłodniczego." od siebie dorzuce już po wymianie szczegółową relacje i kilka fotografii które pomogą niejedej osobie.

 

Tak wiec z tego co juz mi wiadomo najlepiej jest kupic płyn GLACEOL RX (TYP D) ( tak zaleca producent). Ilość ok 6-6,5 litra w przypadku silnika 1,6 16v

 

Mamy dwa spusty odpowietrzające które nalezy odkręcić przy zalewaniu już nowego płyny.

 

I teraz moje ptania:

 

1. Najwazniejsze a mianowicie jak spuścić płyn z całego układu?? I czy to prawda że aby ułatwić usunięcie płynu należy uruchomić silnik??

2. Czy odpowietzanie nastepuje automatycznie juz po odkręceniu odpowietrzników i uruchomieniu silnika??

3. Kiedy wiadomo ze układ jest odpowietrzony??

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najwazniejsze a mianowicie jak spuścić płyn z całego układu?? I czy to prawda że aby ułatwić usunięcie płynu należy uruchomić silnik??

2. Czy odpowietzanie nastepuje automatycznie juz po odkręceniu odpowietrzników i uruchomieniu silnika??

3. Kiedy wiadomo ze układ jest odpowietrzony??

Ad.1 Chcesz przegrzać silnik jak uruchomisz go?? Płyn spuszcza się przez odpięcie węża w najniższym punkcie układu chłodzenia czyli przy chłodnicy. Potem można przepłukać układ wodą destylowaną lub specjalnymi preparatami do tego.

Ad.2 Chcesz przegrzać silnik jak uruchomisz go?? Aby odpowietrzyć układ należy podłączyć wąż do chłodnicy. Potem odkręcamy odpowietrzniki i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego. lejemy go tak długo aż wypłynie przez odpowietrzniki. Potem zakręcamy odpowietrzniki, korek od zbiorniczka wyrównawczego i odpalamy auto. Czekamy aż otworzy się duży układ chłodzenia w aucie. Potem można na pracującym silniku odpowietrzyć go przez odkręcenie odpowietrzników. Tylko trzeba uważać aby się nie poparzyć :) :) :P

Ad.3 Kiedy przez odpowietrzniki leci płyn.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lejemy go tak długo aż wypłynie przez odpowietrzniki.

Zakręcamy odpowietrznik i lejemy dalej, aż do kreski max na zbiorniczku wyrónawczym.

można na pracującym silniku odpowietrzyć go przez odkręcenie odpowietrzników

Nigdy w życiu, wyłączamy silnik i dopiero odkręcamy odpowietrznik.

Kiedy przez odpowietrzniki leci płyn.

Nie zupełnie! Najlepiej odpowietrzyć etapami, najpierw poczekać do nagrzania silnika. Dobrze jest przytrzymać silnik przez kila minut na 2500-3000rpm.

Wyłączyć, odkręcić odpowietrznik, ewentualnie uzupełnić płyn i powtórzyć jeszcze ze dwa razy. Potem można jeździć ale nadal co dziennie kontrolować poziom płynu. Czasami trzeba operację jeszcze raz powtórzyć

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw poczekać do nagrzania silnika.

Pozwolę się nie zgodzić. Najpierw odkręcamy odpowietrzniki i lejemy płyn, jak zaczyna lecieć przez odpowietrznik to zakręcamy.

Dopiero potem dalej postępujemy tak jak pisał P_r_z_e_m_o.

Dodam, że warto też trochę pościskać w ręku grubą rurę z płynem też pomaga.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się nie zgodzić

Skrót myślowy oczywiście. Jak to teraz czytam to też się nie zgadzam :)

Więc, od początku:

1) Zakładamy wszystkie rozpięte rurki i sprawdzamy czy dobrze trzymają.

2) Odkręcany odpowietrznik/i wystarczy popuścić, nie trzeba całkowicie wykręcać śrubek

3) Powoli wlewamy płyn przez otwór zbiorniczka wyrównawczego, jak zacznie wypływać z odpowietrznika to go zakręcamy, jeżeli są dwa odpowietrzniki to drugi zakręcamy w momencie jak z niego też zacznie wyciekać płyn.

4) Odpalamy auto i nagrzewamy do temp. otwarcia termostatu, dobrze jest w tym czasie przytrzymać silnik przez kilka minut na obrotach 2500-3000.

5) Jak się termostat otworzy, silnik należy wyłączyć i ponownie odkręcić odpowietrzniki zaczynając od położonego niżej.

Procedurę od pkt. 4 najlepiej powtórzyć jeszcze raz, A po tygodniu lub dłuższej jeździe ponownie odkręcić odpowietrzniki.

Ważne! Cały czas podczas odpowietrzania należy kontrolować poziom płynu chłodniczego. Powinien znajdować się on w pobliżu max.

Potem też od czasu do czasu należy sprawdzić jego poziom.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne! Cały czas podczas odpowietrzania należy kontrolować poziom płynu chłodniczego. Powinien znajdować się on w pobliżu max.

Potem też od czasu do czasu należy sprawdzić jego poziom.

Moje doświadczenia w tej materii nie różnią się w zasadzie od tych które podał P_r_z_e_m_o. Tok odpowietrzania jest taki sam, ale odpowietrzanie przeprowadzam cały czas przy otwartym korku na zbiorniku wyrównawczym oraz utrzymuję w nim poziom nie przekraczający połowy między max i min. Przy takim poziomie nie dochodzi do takiego wzrostu poziomu płynu w zbiorniku, aby dochodziło do jego wylania w czasie zwiększania obrotów silnika do tych 2000-2500. Później, na zimnym silniku też trzymam poziom w pobliżu połowy, bo jak pisałem już na forum jeżdżę z butelką (lekki przedmuch do układu), czyli jakby z poluzowanym korkiem, wtedy butelka jest zawsze pusta. Przy wyższym poziomie część płynu kursuje między zbiornikiem a butelką.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak wiec procedura zalania i odpowietrzenia układu jest nam juz całkiem dobrze znana ze strony czysto teoretcznej, aczkolwiek mam jeszcze jedna wątpliwość pomimo tego że padła juz odpowiedz chce zapytać jeszcze raz i uszczegółowić:

1 Które rurki muszę zdjąć aby płyn spłyną z układu tj komory silnika i chłodnicy. Poszę o możliwie wyczerpującą odpowiedz także na ten temat.

Dziękuję i pozdrawiam Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Ja u siebie po zlaniu płynu włożyłem wąż ogrodowy do zbiorniczka wyrównawczego i tak długo lałem wodę aż przestał wylewać się płyn przez odpowietrznik przy termostacie a zaczęła lecieć czysta woda.

Proponuję wlewać koncentrat i wodę destylowaną ponieważ zawsze coś zostanie w układzie a to rozcieńczy nowy płyn.

Jak będziemy wlewali koncentrat to możemy sami "regulować" temperaturę zamarzania płynu.

 

Ps.Ja wlewałem koncentrat Prestone o przedłużonej żywotności do 250.000km albo 5 lat i wodę destylowaną.

Teraz to kwota ok. 60zł za wszystko.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziemy wlewali koncentrat to możemy sami "regulować" temperaturę zamarzania płynu.

Jak? Skoro w układzie jest pozostałość "starego" płynu to skąd wiesz ile go jest? Skąd będziesz widział ile wlać koncentratu, a ile wody ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bardzo prosty sposób i już Ci odpowiadam Przemku :)

 

Pierwszy sposób:

Sprawdzamy ile płynu zlaliśmy z chłodnicy, odejmujemy od pojemności układu tą wartość i mamy odpowiedź ile płynu zostało w układzie.

Zakładając że potem przepłuczemy układ wodą wiemy że została tam woda.

6L - 4l(które zlaliśmy) = 2 litry w układzie.

Wlewamy 3 litry koncentratu, dolewamy 1 litr wody destylowanej i mamy rozrobiony płyn do -37 stopni Celsjusza w całym układzie.

 

Drugi sposób:

Bez płukania układu. Rozrabiamy w stosunku takim jaką temperaturę chcemy uzyskać a po napełnieniu (minimum) sprawdzamy temperaturę zamarzania płynu miernikiem. Jeśli jest za niska to dolewamy koncentratu.

 

Mam nadzieję, że w pełni odpowiedziałem na Twoje pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!