Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [Megane I phII] OPONY LETNIE


szakaloo

Rekomendowane odpowiedzi

hover, misiek1238, Ale do megane to są za wysokie opony idealnym zamiennikiem są 195/50 r 15 i kosztują mniej niż 195/60

 

pit-men, co ty za farmazony wypisujesz? o tych rozmiarach?

 

evolution1, a ty myślisz że jak ustawisz obok siebie opony 175/65 r14 i 195/65 r 14 to będę one miały jednakową wysokość? "65" (profil opony) to stosunek szerokości opony do jej wysokości wyrażony w procentach wiec moja matematyka mi mówi że 65% ze 195 to jest więcej niż 65% ze 175. Jeśli koledzy się nie znacie to nie piszcie pierdół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich.

 

Proszę Was o poradę. W Megi od mojej dziewczyny podczas zakładania kół letnich znalazłem pęknięcie po wewnętrznej stronie opony(5cm na 2-3mm). Pomyślałem , że jest to bardzo niebezpieczne więc uznaliśmy, że trzeba wymienić opony na przedniej osi.

 

Jako, że do swojego auta kupiłem na lato alu 16" wiec zostały mi dwie oponki dobre z michelina o rozmiarze 195/60/R15. Pomyślałem, że włożymy je do megane.

 

Opony z tyłu mają rozmiar 195/60/R15 a z przodu 195/55/R15. O ile te opony z tyłu nie trą o nic i wszytko jest OK to nie wiem czy jak wrzuce koło z oponką 195/60/R15 do przodu to nie zacznie trzeć.

 

Nie chcę teori! Pytam ludzi którzy mieli okazje jeździć na oponkach 195/60/R15 na przedniej osi w Renault Megane Coupe. Dodam, że auto nie było obniżane.

 

P.S. Nie pytajcie dlaczego takie opony wybrałem. Na takich zostało kupione autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafia21, szersze wrzuć na tył, lepiej się będzie prowadzić. 195/60/15 z przodu nie będą obcierać. Upewnij się jeszcze że plastikowe nadkola się dobrze trzymają na spinkach i w zatrzaskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafia21, szersze wrzuć na tył, lepiej się będzie prowadzić....

Ale wszystkie oponki mają 195 więc nie mam szerszych jedynie profil inny.

195/60/15 z przodu nie będą obcierać. Upewnij się jeszcze że plastikowe nadkola się dobrze trzymają na spinkach i w zatrzaskach

Jak nie będą obcierać to w poniedziałek wymiana opon i wszystkie 4 będą 195/60/R15.

Co do plastików no to tu problem bo chyba są popękane ale nie latają jakoś luźno więc nie powinno się nic dziać. Może się mylę to dowiem się jutro:D

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Panowie mam zimówki w swojej megane (classic 1.6 16v z 99r)o rozmiarze 185/60r15 przez pomyłke kupiłem opony o rozmiarze 185/65 r15 i pytanie do Was czy jeździ ktoś na takich?są troche wyższe nie chce zakładać na razie bo to będzie uniemożliwiało zwrot (zakup przez internet)proszę o odp bo przy zwrocie i koszty i czas same kłopoty z mojej głupoty :-)

Pozdr

[nie ten dział - przeniesiono :-) , po drugie na forum są już określone tematy o oponach i wg regulaminu w nich powinieneś zadać swoje pytanie <ok> , a dodam że takich pytań jak twoje jest ze 100 wiec nie użyłeś "szukaj" co tez narzuca na ciebie regulamin :-) temat scalam z istniejącym] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

185/65 r15

spoko możesz zakładać, ja mam takie z tyłu ale widziałem zamontowane z przodu w megence 1ph2 195/60/15 a z tyłu 195/65/15 w kombiaku.

Jedynie jak jezdzisz szybko ( powyżej 150km/h to może lekko pływac autko.

Ja chciałem teraz kupić 185/50/15 ale mi odradzono bo łatwo uszkodzic felgi, :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na takich 185/65/15 Fulda Ecocontrol już 2-rok. Co do wyglądu, to powiem że wolę większy profil bo auto wygląda masywniej. Latem nic nie ociera nawet przy pełnym obciążeniu i skręcie. Zimą jak się zrobi mała warstwa lodu z przodu to potrafią ocierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżdżę na takich 185/65/15 Fulda Ecocontrol

Pytanko mam czy przy większych prędkościach( powyżej 140km/h nie masz uczucia niestabilności - pływania??? czy pokonywanie zakrętów nie wywołuje nadmiernego kołysania auta??? będzie wyższe i bardziej "amortyzowane".

Bo zastanawiam się nad kupnem nóweczek tez fuldy Ecocontrol 185/65/15 za 180zł bo są tańsze niż seryjne 185/60/15 innej marki bo fulda tego bieżnika nie robi w niższym profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!