Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem rozwiązanie do 1,5 jest bardzo ok, co wiecej, powinno też pasować do 1,9 przed liftem, czyli tych na opaskach. Chyba najmniej inwazyjny i najszybszy sposób na zaślepienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że nie podano jakie moce tych silników, bo było ich kilka z ta pojemnością.

No właśnie tu mam problem. Mam kolegę w ASO w Renault, ale nawet on nie potrafił mi pomóc. Nawet w tym samym roczniku wychodziły te same silniki z różnymi rozwiązaniami. Stwierdziłem, że chyba najprostszym rozwiązaniem będzie podanie numerów obudowy zaworu EGR, do których zaślepka na 100% pasuje. Tak jak napisałem wcześniej, jeśli ktoś ma inny silnik na opaskach i chce sprawdzić, czy rozwiązanie pasuje, to prześlę zaślepkę do testów gratis.

Edytowane przez tafmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem numerki, jednak by je w sceniolu odczytać to trzeba........ no właśnie, połowę przodu rozebrać.

Z tego co widziałem u siebie i porównywałem z zamieszczonymi w necie fotkami, to mam coś takiego:

http://megane.com.pl/topic/41508-zaslepienie-zaworu-egr-od-2005-roku/page__view__findpost__p__376627

Miałem nawet koncepcję, by pomiędzy widoczne żeliwne kolanko i zaznaczoną chłodniczkę spalin, wstawić odpowiednią blachę.

Trzeba się jednak spodziewać że otwory w mocowaniu kolanka będzie trzeba przerobić na owalne by kolanko przesunęło się w prawo o grubość wstawionej zaślepki.

http://megane.com.pl/topic/38363-15-dci-zaslepienie-egr/page__view__findpost__p__378260

Niestety nie miałem tego w łapkach, a tylko na podstawie fotki tak to widzę.

Jak widać na zamieszczonym obrazku u mnie ta karbowana rurka jest na innej opasce, więc przedstawiony korek nie zostanie odpowiednio ściśnięty..

post-2372-0-14921700-1391296895_thumb.jpg post-2372-0-93940400-1391296908_thumb.jpg post-2372-0-39172100-1391296919_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, ja bym próbował zaślepić w miejscu zaznaczonym na zdjęciu pod warunkiem, że na tym łączeniu nic nie wystaje (np. rurka zaklepana na tym kołnierzu)

thumb_hosting_zdjec_1391297444__egr_15.jpg

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to by było najbardziej rozsądne, ponieważ ta cienka blaszka, z której jest karbowana rurka zrobiona to najsłabsze miejsce w wydechu. Blisko kolektora, więc jeszcze bardzo gorąco i tylko czekać jak się przepali. Na fotce zresztą widać jak jest przebarwiona od wysokiej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po 1, a po 2, ona jest karbowana, więc spokojnie będzie można ją dopasować nawet z dołożoną zaślepką, wystarczy dociągnąć śrubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzeglądałem trochę Allegrowo i fotki w aukcjach.

Z porównań wychodzi że wystarczy tam tylko odpowiednio wielka płaska zaślepka z otworami na 2 śruby...

Tu cały zespól egr opisany jako część ze scenica 1,5 106KM, 2006 rok.

http://allegro.pl/renault-scenic-1-5-dci-106km-recylkulator-spalin-i3862963352.html

I kopia fotek jak aukcja zniknie:

post-2372-0-15224600-1391301737_thumb.jpg post-2372-0-54384100-1391301763_thumb.jpg

post-2372-0-59850000-1391301789_thumb.jpg post-2372-0-73301900-1391301802_thumb.jpg

Na ostatniej widać choć niewyraźnie, że rurka nie posiada kołnierza.

A tu podobna rurka, z takimi samymi mocowaniami ale z kolektorem do meganki II.

http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-renault-megane-ii-1-5-dci-i3899626226.html

post-2372-0-33458100-1391301938_thumb.jpg

Rurka co prawda wygląda na oderwaną od kołnierza mocującego więc może uda się ze sprzedawca dogadać, by te rozerwane części za kilka złotych zakupić na wzór do nowego rodzaju zaślepek. (propozycja dla kol. tafmet) :)

I identycznie wyglądający kolektor wydechowy z CLIO III:

http://allegro.pl/renault-clio-iii-1-5-dci-kolektor-wydechowy-i3914943332.html

post-2372-0-30018900-1391301995_thumb.jpg post-2372-0-43624900-1391302111_thumb.jpg

Tu widać że wylot z kolektora do karbowanej rurki EGR też jest płaski.

Wynika z powyższego, że odpowiednio zwymiarowana zaślepka powinna spełnić swoją funkcję i to nawet bez wielkich przeróbek.

Jak znajdę trochę czasu, to spróbuje za swój silniczek endoskopem pozaglądać, i nagrać jakiś filmik jak to tam wygląda.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moce silników do których pasuje ta zaślepka to na pewno 101 KM i 82 KM bo w tych silnikach sam podobne zaślepki zakładałem. Największy problem sprawia założenie opaski na kolektorze wydechowym, przy zamontowanym już zaworze egr. Dojście tylko z kanału i to niezbyt dobre. Wymiana pod blokiem raczej odpada.

A jeszcze lepiej jakby była możliwość kupienia zaślepki wraz z nową opaską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka co prawda wygląda na oderwaną od kołnierza mocującego więc może uda się ze sprzedawca dogadać, by te rozerwane części za kilka złotych zakupić na wzór do nowego rodzaju zaślepek. (propozycja dla kol. tafmet) :)

Dzięki za info, na przyszły tydzień zaślepka powinna być gotowa :)

 

Dodano: 02 lut 2014 - 08:13

Jeżeli chodzi o moce silników do których pasuje ta zaślepka to na pewno 101 KM i 82 KM bo w tych silnikach sam podobne zaślepki zakładałem. Największy problem sprawia założenie opaski na kolektorze wydechowym, przy zamontowanym już zaworze egr. Dojście tylko z kanału i to niezbyt dobre. Wymiana pod blokiem raczej odpada.

A jeszcze lepiej jakby była możliwość kupienia zaślepki wraz z nową opaską.

W Oplach są opaski skręcane, łatwiejsze do montażu. Sprawdzę w przyszłym tygodniu, czy będą pasowały.

Edytowane przez tafmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasują takie:

http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/35314/zacisk-+46-6+x+15-+przewod+do+turboladowarki.html

 

ale już to widzę, jak każdy zakłada ten krążek w EGR zamontowanym na silniku :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin i zasady cytowania :)

Taka nie będzie pasowała, jest płaska, do przewodów gumowych.

Co do montażu, to nie jest to aż taki problem. Tak jak pisałem wcześniej, Francuzi sobie radzą. Widziałem zresztą też na jakimś forum wątek, gdzie zaślepiano EGR montując zaspawaną rurkę. Czyli trzeba ją było zdjąć. Tu wystarczy zdjąć opaskę, odchylić lekko rurkę (da się), włożyć krążek, założyć z powrotem opaskę i ok. Problemem jest sama opaska, która jest zaciskowa i trzeba się trochę nagimnastykować, żeby ją zapiąć. Dlatego chcę przetestować tę z Opla.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW ona płaska nie jest, ale jej nie zakładałem. jak się ma odpowiednie kleszcze to i opaskę się założy.

 

BTW - w kilka osób z 1,5 mamy zaślepione EGRy. pisałem o tym na początku wątku

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,5 dci są stosowane opaski jak na fotce poniżej, zaciskane za pomocą specjalnych szczypiec.

thumb_hosting_zdjec_1391333934__602-648-large1.jpg

W miejsce oryginalnego zacisku wygodniej byłoby zastosować taki zacisk jak poniżej, skręcany. Byleby dobrać odpowiednią średnicę.

thumb_hosting_zdjec_1391333957__36717230611.jpg

dodano

Jak toś ma na wierzchu wymontowany zawór EGR lub rurkę karbowaną to prosiłbym o zmierzenie średnicy zewnętrznej kołnierza i podanie wymiaru na forum. Byłoby łatwiej zamówić odpowiednią opaskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!