Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy pełny zbiornik paliwa na 6000 km to dobry wynik?

Zatankowałem do pełna w styczniu i teraz już głęboka rezerwa. 

Ten 1,4 TCe strasznie długo się zagrzewa w zimie. Żeby się przełączyc na gaz potrzebuje jakieś 5-6 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Haifisch napisał:

Panowie czy pełny zbiornik paliwa na 6000 km to dobry wynik?

Mało konkretnie piszesz. przelicz ile wychodzi PB na 100 km i do ego jakie średnie dystanse robisz, wtedy bedzie mozna sie jakkolwiek do tego odnieść.
 

18 minut temu, Haifisch napisał:

Ten 1,4 TCe strasznie długo się zagrzewa w zimie. Żeby się przełączyc na gaz potrzebuje jakieś 5-6 km.

To kiedy przełącza się instalacja zależy głownie od temp która jest ustawiona, ja mam ustawione 30 st (jesli dobrze pamiętam) i potrzebuje ok 3km zimą

18 minut temu, Haifisch napisał:

Zatankowałem do pełna w styczniu i teraz już głęboka rezerwa. 

Szkodzisz pompie paliwa jeśli jedziesz na rezerwie, niepotrzebnie.

Edytowane przez Quentin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, faktycznie za mało danych.

Do pracy mam 10 km, sporadycznie weekendowe wypady 100-200 km ciężko ocenić stosunek PB do LPG.

Najgorzej właśnie ta zima. Bo pół drogi przejeżdżam na PB. 

Wiem że cierpi pompa na rezerwie ale czy ona chodzi jeśli silnik chodzi na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Haifisch napisał:

Sorry, faktycznie za mało danych.

Do pracy mam 10 km, sporadycznie weekendowe wypady 100-200 km ciężko ocenić stosunek PB do LPG.

Najgorzej właśnie ta zima. Bo pół drogi przejeżdżam na PB. 

Wiem że cierpi pompa na rezerwie ale czy ona chodzi jeśli silnik chodzi na gazie?

Małe przebiegi nie ma się co dziwić.
Ale dalej nie a sie do czego odnieść jeśli nie jesteś w stanie wykonać prostego dziania matematycznego, ile pb na 100km


Pompa powinna chodzić cięgiem, żeby utrzymywać odpowednie cisnienie jakbyus chcial sie przełaczyc na PB.
Rezerwa to dla niej katorga może sie nie wystarczająco chłodzić i zaciągać nieczystości z dna baku.
Ja kiedyś jedna pompę tak zajechałem, teraz pilnuje i poziom nigdy nie spada poniżej 1/4 :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Quentin88 napisał:

Małe przebiegi nie ma się co dziwić.
Ale dalej nie a sie do czego odnieść jeśli nie jesteś w stanie wykonać prostego dziania matematycznego, ile pb na 100km


Pompa powinna chodzić cięgiem, żeby utrzymywać odpowednie cisnienie jakbyus chcial sie przełaczyc na PB.
Rezerwa to dla niej katorga może sie nie wystarczająco chłodzić i zaciągać nieczystości z dna baku.
Ja kiedyś jedna pompę tak zajechałem, teraz pilnuje i poziom nigdy nie spada poniżej 1/4 :)

Może nie jestem scisłowcem ale potrafię policzyć sobie spalanie. Tylko już gorzej ze stosunkiem benzyny do gazu bo nie liczę dokładnie po ilu km po każdym odpaleniu przejechałem do przełączenia na gaz. Chciałem tylko orientacyjnie zapytać i porównać do innych czy wszystko w porządku. 

Nie wiem jaką temperaturę przełączania mam ustawioną bo brakuje mi interfejsu do gazu. Jak będę u gazownia to zapytam.

A co do tematu i spalania gazu w moim 1.4 TCe to wychodzi 10 l/100km czy jeżdżę po mieście czy autostrada do 140km/h. Klimatyzacja cały czas włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę obalić mit z jazdą na rezerwie: zawsze miałem powyżej 1/2 baku w MII bo na LPG opadała wskazówka PB a powyżej połowy mniej.

Po 3 latach jazdy na LPG pompa wyzionela ducha.

Pompa zawsze ciągnie z dna. Nie ma pływającego ssaka aby ciągnąć z wierzchu.

Pompa ma specjalną konstrukcję w której silnik  pompy pomimo niskiego stanu zawsze jest zanurzony w tej samej objętości paliwa, które wylewa, przelewa się "górą" tej konstrukcji. Fakt mniejsza ilość paliwa szybciej się nagrzewa niż większa. Nie sądzę że wzrost temperatury o pojedyncze stopnie wpływa na żywność pompy.

W zespole pompy zużywa się zawór regulacji ciśnienia - obniża ciśnienie do poniżej ciśnienia pracy.

Aby szybciej przełączał się na gaz należy ocieplić rurki od wody, reduktor.

Mi w MII K4M zbiornik 60 L starcza na 10 tyś. Temperatura przełączenia 35 stopni. 4 zimne rozruchy na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład logiczny. To że nie jedziesz na rezerwie nie oznacza, żę pompa biedzie żyć wiecznie.
Czytałem o przypadkach ze jakiś element układu się stopił bo nie był dostatecznie chłodzony.

Nie chce się sprzeczać ale skoro wystarczy zatankować przy okazji  pare L pb raz na kwartał, to po co ryzykować?

I tu jest w miarę normalne spalanie PB 0,6/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!