Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy Clio 0.9tce w domu z fabrycznym BRC SQ32, działa miodzio auto przełącza się bardzo szybko. O dziwo nawet diody pokazujace stan domniemanej ilosci gazu w butli działają bezbłędnie. Auto robi bardzo bardzo mały przebieg w ciągu roku, obecnie ma 6.5kkm a w marcu stuknie jej rok ;). Osobiście w mojej megane 1.6 16V mam staga 300 wtryski acw03 i ręki do instalacji nie przyłożyłem. Nigdy nie szarpało mi autem z winy gazu tylko z winy tych popaprańców w tarnowie, co jeden to lepszy :D kiedyś musiałem specjalnie się wracać z Rzeszowa bo co wcisnąłem sprzęgło to auto gasło co było o tyle niebezpieczne, że zgasło mi w momęcie redukcji i próby wyprzedzenia, chwila moment i z pędu odpaliłem auto na "pych" wiązankę jaką ode mnie dostali chyba pamiętają do dziś. Auto jeździ bardzo dobrze, więcej się im tykać instalacji nie dam bo i gwarancja dwuletnia w czerwcu mi się kończy to będę jeździł na przeglądy gdzieś tu w Warszawie. Do czego zmierzam, Tu i Tu w przypadku obu aut i instalacji nigdy nic sami nie dłubaliśmy, nie wiem jak to będzie po przeglądzie auta pierwszym w ASO ( zwrócę uwagę na kontrole gazu i wymianę filtrów), ale bez własnoręcznego grzebania zrobiłem już prawie 45kkm na gazie w lekko ponad 1.5 roku, i wydaje mi się, że gdybym grzebał sam nie zrobiłbym bezproblemowo nawet płowy z tego, dlatego rozumiem czemu BRC blokuje ( bądź nie) swoje instalacje i nie daje użytkownikowi możliwości grzebania. Takie prawo rynku, co do staga w megane super, że jest bezproblemowy, ale myślę że tak długo taki będzie aż nikt niedoświadczony nie zacznie w nim grzebać ot co.

Co do szarpania, zatankowałem w piątek na Leclercu w Rzeszowie Clio... szarpie nawet jadąc na autostradzie 130km czuć na plecach jak auto dziwnie przerywa. Do czasu jak mieszkałem w Rzeszowie tankowałem megane prawie za każdym razem na Leclercu... nigdy nie miałem problemu, ani szarpnięcia. Czyżby gaz się pogorszył? a może cała instalka w Clio jest dużo czulsza na jakość gazu ? 

Edytowane przez czik3n
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, czik3n napisał:

Nigdy nie szarpało mi autem z winy gazu tylko z winy tych popaprańców w tarnowie, co jeden to lepszy :D kiedyś musiałem specjalnie się wracać z Rzeszowa bo co wcisnąłem sprzęgło to auto gasło co było o tyle niebezpieczne, że zgasło mi w momęcie redukcji i próby wyprzedzenia,

Wrzuć foty z pod maski, może tam jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia mojej instalacji w megane wrzuciłem już chyba w moim temacie o ile się nie mylę. Problem ewidentnie leżał w tym, że gość mi nagrzebał na przeglądzie, fakt szła lepiej niż zazwyczaj, ale gasła.. nie udało im się znaleźć pół środka dlatego jeżdżę na ustawieniu pierwotnym. Przez zły gaz czy zapchane filtry ( raz wymieniłem po 17 tyś bo nie było kiedy jechać do Tarnowa, a dużo tras miałem) i nic autu nie było. Filtry zmieniłem i właściwie żadnej różnicy :) . Nie mogę narzekać na auto, dolewam co 2 wymiany oleju pół litry płynu chłodniczego, i od wymiany do wymiany 0.5l oleju LM 5w40 top tec bo taki leje zawsze do silnika. Właściwie gdybym nie pałował auta w mieście i nie jeździł tym autem od 150 wzwyż na eskach pewnie nie dolał bym ani kropli. Co do samej instalacji, do staga nie dołożyłem grosza nie licząc przejściówek do wlewu LPG na europę. W Clio jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek awarie, filtry jakaś lekka korekta przy przeglądzie i to wszystko ;). 

Swoją drogą wie ktoś który parametr w torque albo jakiejkolwiek innej apce pod elm327 pokaże spalanie w CLIO ? producent wyłączył te opcje ( mam tylko przebieg czujniki powietrza i tempomat) bo skoro mam auto na 2 paliwa to nie potrzebuje znać średniego :) :) :) :) 

Edit: Clio to auto mojej mamy, jeździ bardzo spokojnie choć tryb ostro mieszczański. Średnie spalanie Clio 7l gaz, osobiście zrobiłem kiedyś test, zszedłem do 6l LPG z zbiornika :D. Jazda bardzo spokojna bez kręcenia silnika pod 5.5k rpm, i oczywiście dużo hamowania silnikiem choć akurat mój test to trasa krajówkami 200km

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 28.01.2020 o 08:55, witman napisał:

Wystarczy trochę wiedzy i doświadczenia.

 

Wprowadzasz forumowiczów i bezczelnie kłamiesz

Programem P&D, który podałeś połączysz się - tylko sterownik będzie nie obsługiwany. Pokaże wersję centrali, a reszta opcji będzie nieaktywna. Jedynym narzędziem do SQ32 jest BRC Instalation Tool, który wymaga klucza licencyjnego, niedostępnego dla zwykłego użytkownika. Proszę, nie powołuj się na skrót myślowy "zablokowany sterownik" - oczywiście - fizycznie nie jest zablokowany - tylko blokada polega na braku dostępu do programu. Wiemy o tym dobrze obydwoje, więc po co, to udowadnianie przez Ciebie, że tak nie jest?<czerwona>

 

Dnia 28.01.2020 o 08:55, witman napisał:

udzielającego się na forum-lpg, forum należącego do Staga

 

Forum-lpg to forum  nie należące do Staga. Znowu bezczelne kłamstwo.

To forum wszystkich instalacji: "Największe niezależne forum lpg" - masz nawet dział BRC i z chęcią inni użytkownicy dzielą się pomocą. https://lpg-forum.pl/brc-mtm.html

Gdyby było "Staga" - nie dopuszczali by konkurencji. To, że większość użytkowników, preferuje tańsze i lepsze inne instalacje, niż BRC świadczy tylko o znajomości rynku.

Forum Staga masz tutaj: https://forum.ac-sa.eu/viewforum.php?f=7

 

Dnia 28.01.2020 o 08:55, witman napisał:

Ranking z forum Staga 59 wszystkich głosów

 

Znowu manipulacja:

Jeśli podajesz rankingi to podaj źródło: https://lpg-forum.pl/brc-dobra-czy-zla-to-jest-pytanie-ranking-t74553.html - polecam dla niezdecydowanych przeczytać cały temat. 

To nie jest ranking tylko ankieta i nie o jakości instalacji tylko, kto jaką ma instalację

BRC - 17 %

KME, Staga i Techa - czyli czołówka polskich instalacji - razem 65 % -  czyli 4 razy więcej.:mrgreen:

 

Odnośnie mojej prywatnej oceny BRC - jako użytkownik BRC i Staga:

- instalacja BRC nie jest zła,(pomijam jakość montażu), ale w tej cenie można mieć znacznie lepszą, nowocześniejszą polską instalację z dostępem do ustawień, częstych darmowych aktualizacji sterownika czy programu, gdzie nie musisz tracić czasu na podjechanie do warsztatu, bo możesz to zrobić sam, nie tracą gwarancji,  oraz z dużo tańszym serwisem oraz częściami zamiennymi. W "polskich" instalacjach po gwarancji - jeśli masz odrobinę wiedzy, możesz serwisować sam, w BRC jesteś skazany tylko na serwis. Wyobrażacie sobie całe życie jeździć Renówkami tylko do ASO?

Ponadto w "polskich" instalacjach jest wybór, od "prostych" sterowników - po wersje "premium" dla bardziej zaawansowanych czyli z wbudowanym emulatorem poziomu paliwa (ważne dla aut szczególnie francuskich) - czy podłączenie pod OBD - gdzie w aplikacji mobilnej można podglądać parametry nie tylko lpg, ale również parametry silnika na pb - można skanować i kasować błędy i prawie wszystko to co np.  Torque - bez potrzeby podłączania zewnętrznego skanera.

https://www.youtube.com/watch?v=k7Z_d-V7PIc

Oraz aplikacje mobilne wspomagające kierowcę:

https://www.ac.com.pl/pl-klienci-aplikacje-mobilne

pokazujące m.in. pokazująca chwilowe i średnie spalanie gazu oraz koszt przejazdu auta. itp.

Niestety w BRC jesteśmy skazani na jeden sterownik i jedne wtryskiwacze zależnie od mocy silnika, bez możliwości podglądu czegokolwiek.

 

Przykład cen części: 

Listwa BRC: https://allegro.pl/oferta/listwa-wtryskiwacze-brc-sequent-32-4c-pomaranczowe-7356360759?reco_id=9d608613-4265-11ea-8363-b02628c7cf30&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Pojedynczy wtryskiwacz BRC: https://www.phjacus.pl/Y14-Wtryskiwacz-BRC-Sequent-MAX-pomaranczowy-GLT-IN03-p418.html

Gdzie topowy polski wtryskiwacz kosztuje: https://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtryskiwacz-pojedynczy-p2394.html

a również dobry 58 zł/1 szt: https://www.phjacus.pl/Y126-Listwa-wtryskowa-STAG-ACW03-1-cyl-p3454.html

 

O jakości montażu nie będę się wypowiadał. Moja opinia jest tutaj: https://megane.com.pl/topic/39748-ile-wam-palą-lpg/?do=findComment&comment=565291

Wiem, że we wszystkich, instalacjach znajdą się druty, ale większość polskich instalacji mogą zamontować niezrzeszeni nigdzie, garażowi montażyści, a BRC montują tylko zakłady partnerskie (zamknięty system) po przeszkoleniu u jedynego przedstawiciela BRC na Polskę, czyli Czakram Tarnów, z jednakową jakością i tam nie powinny zdarzać się  wrzuty pod maskę:

https://lpg-forum.pl/toyota-avensis-2-0-lpg-brc-prosba-o-opinie-do-montazu-t75142.html

 

Jeżeli chodzi o sposób montażu, BRC występuje tylko na listwie i montaże wyglądają tak 1.4 Tce:

1.thumb.jpg.5a51bdd65731a745a1df7620a440924f.jpg

 

a na pojedynczych wtryskach tak:

2.thumb.jpg.c6b67974ec657d420e29d74bf8eb070f.jpg

 

 

Czy K4M:

BRC;

 3.thumb.jpg.3dc275752a1fd9ace5e2f29bfa03f5ef.jpg

 

Pojedyncze wtryskiwacze:

4.thumb.jpg.20e79026da7959a23b7803bfb199bfd0.jpg

 

https://megane.com.pl/topic/67084-fluence-16-16v-lpg-montaż-ocena/

 

Pomijając niewątpliwie lepszą estetykę montażu na pojedynczych wtryskach, względy techniczne przemawiają za tym, aby były jak najkrótsze wężyki (a przede wszystkim równe) od wtryskiwaczy, gdzie przy listwie BRC jest to nie do osiągnięcia. A montaż na długich wężykach, może nie ma większego znaczenia przy jeździe z równymi obrotami i obciążeniem, ale przy dynamicznej jeździe, gdzie szybko zmienia się zapotrzebowanie na paliwo już tak i żadne strojenie nie pomoże, bo droga paliwa do komory spalania znacznie się wydłuża.

I nawet jeśli ktoś dalej będzie, się upierał, że długie wężyki nie mają znaczenia, to i tak wolę schludnie zamontowaną instalację na pojedynczych wtryskach niż makaron pod maską.

Dochodzi jeszcze aspekt patriotyzmu, jeżeli chodzi o instalację to wolę wspierać polską myśl techniczną szczególnie, że jest w wielu względach lepsza niż zagraniczna - niż pchać kasę do obcego kapitału nie dostając nic w zamian.:applause:

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, czik3n napisał:

Clio 0.9tce w domu z fabrycznym BRC SQ32

 

Tym Clio jeździsz typowo po mieście ? Jakie masz spalanie i średnią prędkość wg. komputera w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda typowo miejska, krótkie odcinki dużo gaszenia, i odpalania silnika. Właśnie chodzi o to, że komputer w Clio nie pokazuje w ogólę średniego ani rzeczywistego spalania bo jest to zablokowane przez Renault bo cytując " jak masz dwa paliwa to nie może pokazywać tylko jednego" identyczną sytuacje ma znajomy w Punto Evo na CNG fabrycznym. Jak uda mi się odblokować to dam znać co pokazuje komputer. Średnio tak jak piszę wyżej auto spala śmieszne ilości gazu, ale z racji że praktycznie w ogole tym autem nie jeżdżę, ani też nie mam do niego dostępu na codzień nie mam jak tego wszystkiego dokładnie zweryfikować :( . Jakby ktoś wiedział jak odblokować ten komputer albo chociaż co ustawić w torque żeby pokazywało spalanie średnie i rzeczywiste to byłbym wdzięczny. Komputer te wartości na bank oblicza tylko zwyczajnie nie wyświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ScII 2.0 16V z LPG, po mieście przy średniej prędkości 19~20km/h wg. komputera to normalka 12 LPG/100

12 LPG x 1,92zł = 23,04 zł, a to się równa 4,72 litra ON, tego tańszego oczywiście.

 

 

 

bp na Kromera.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj tankowałem po przejechaniu 428km na baku LPG i weszło 38,2l, więc wychodzi 8,93l/100km. Tankowane po 1,88zł/l więc jak za darmo :)

Instalacja zakładana w Davanti, więc jej pod maską praktycznie nie widać, jakby ktoś miał się czepiać.  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,88zł x 8,93 LPG = 16,78 zł za przejechanie 100km :-)

A kto niby miałby się czepiać instalacji, diagnosta na SKP, policja, dozór techniczny, masz wbite w dowodzie i ważne świadectwo homologacji zbiornika to tylko jeździć i cieszyć się tanią jazdą.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pół roku nie mogę zejść poniżej 10L LPG. Zdaje sobie sprawę, że instalacja wyregulowana nie jest „jak najoszczędniej” , i mam też twardą nogę bo nie jeżdżę jak dziadek do 2.5tys obrotów bo to nie diesel żeby się tak bawić. Mimo to, że spalanie mam średnio 10L gazu to i tak jestem zadowolony, gaz 1.95 w Warszawie, ale są i stacje za 2.30 także trzeba wiedzieć gdzie tankować.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto by podjechać do kogoś kto stroi z AFRem, jakiś czas temu kolega @pbet zakładał do swojego 1,6 16V K4M ze strojeniem AFR.

Z drugiej strony 10 LPG to nie tragedia przy takich cenach LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n Też zaraz po założeniu LPG miałem spalanie w okolicach 10-10,5l/100km i wydawało mi się to normalne, bo wiadomo, że gazu zawsze więcej wciąga. Potem naszło mnie, żeby wymienić świece, bo miały już 30.000 km najechane i wyczyścić uszczelki dolotu, bo się przy turbo lekko pociło. Zdziwiłem się, ale po tych dwóch zabiegach spadło mi spalanie do okolic 9-9,5 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!