Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie zaworu EGR od 2005 roku


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do pracy mam 9 km i staram się nie trzymać na obrotach gdyż czekam na rozgrzanie się silnika i smarowania turbosprężarki lecz jak zajeżdzam do pracy to 1 kreska jest dopiero na temperaturze silnika ale to jest zima właśnie ale może to być wynikiem zaślepienia egr bo też zaślepiłem . Gojgien wypowiedz się wiesz lepiej ja sądzę że jest to normalne gdyż czyste powietrze wpada a nie z recyrkulacji spalin do komory i stąd takie mierne nagrzewanie się silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi to jednoznacznie stwierdzić, gdyż nie ma dostępnych wyników na ile ta chłodniczka spalin je schładza.

Patrząc na to jak wygląda jako osobny element w silniku 1,5 to raczej niewiele.

post-2372-0-71709200-1386672854_thumb.jpg

Cała chłodniczka to ten kawałek rurki zaznaczony elipsą, z cieńszym dolotem czystego, chłodnego powietrza.

U siebie nie mam zaślepionego EGR-a, a przy takich temperaturach też się dłużej silnik nagrzewa. To jest diesel i ma do tego prawo. Ma większą sprawność, paliwo jest w większym stopniu przetwarzane na moc silnika, a nie na niepotrzebne ciepło jak w benzynkach.

Różnica jest widoczna szczególnie zimą i na krótszych trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do pracy mam 9 km i staram się nie trzymać na obrotach gdyż czekam na rozgrzanie się silnika i smarowania turbosprężarki

9 km to powinien się zagrzać jak nic. spokojnie do 2,5 kRPM można kręcić. inaczej to będzie zaraz masło pod korkiem.

załóż sobie osłonę z przodu, żeby nie omywało zimne powietrze silnika i szybciej się zagrzeje. najlepiej zdjąć zderzak i włożyć pomiędzy chłodnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej mozna odlaczyc wtyczke, pod warunkiem, ze zawor jest wyczyszczony.

i zamknięty :mrgreen:

 

Na desce nie, ale podepnij Clipa lub jakis inny komputer diagnostyczny i jednak błąd będzie, moim zdaniem jakieś może małe ale znaczenie ma ten błąd.

błąd zaworu na clipie nie ma żadnego znaczenia :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeżdżę z zaślepionym egr już jakieś pół roku czy jak wyjmę teraz tą zaślepkę czekają mnie jakieś niespodzianki np.błędy na kompie ? (chce wrócic do wersji z działającym zaworem bo wydaje mi się że w zimowych warunkach auto trochę szybciej łapie temperaturę .)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie zauwazyłem wpływu na temperaturę, ale może dlatego że w lagunie są grzałki nurnikowe.

Wyjąć możesz i nie powinnop nic się stać, tylko usuń nagar, który będzie na zaślepce i w przewodzie, żeby żaden kawałek syfu się nie oderwał i nie poleciał z powrotem do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne że po zaślepieniu tego zaworu auto przy tem. -4 i przejechaniu 17 km. nie osiągneło temp.90 stopni, prędkośc jazdy 90km/h piaty bieg.

Ja w Peugocia zaślepiłem EGR i jak przedtem grzał mi się 2 razy szybciej niż renówka tak teraz dwa razy wolniej. Choć nagrzewa mi się mimo wszystko :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trudno mi to jednoznacznie stwierdzić, gdyż nie ma dostępnych wyników na ile ta chłodniczka spalin je schładza.

Patrząc na to jak wygląda jako osobny element w silniku 1,5 to raczej niewiele.

post-2372-0-71709200-1386672854_thumb.jpg

Cała chłodniczka to ten kawałek rurki zaznaczony elipsą, z cieńszym dolotem czystego, chłodnego powietrza.

U siebie nie mam zaślepionego EGR-a, a przy takich temperaturach też się dłużej silnik nagrzewa. To jest diesel i ma do tego prawo. Ma większą sprawność, paliwo jest w większym stopniu przetwarzane na moc silnika, a nie na niepotrzebne ciepło jak w benzynkach.

Różnica jest widoczna szczególnie zimą i na krótszych trasach.

Ta cienka rurka to nie jest dolot świeżego powietrza tylko doprowadzany tam jest płyn z chłodnicy który systemem kanałów w środku całej rurki zaznaczonej na obrazku chłodzi spaliny wchodzące do silnika. Dlatego po zaślepieniu silnik dwa razu dłużej się grzeje. Ja u siebie po zaślepieniu EGR w silniku K9K 732 dorobiłem dodatkowo grzałki płynu chłodzącego z laguny bo przy dużych mrozach wogóle nie mógł złapać temperatury.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ta cienka rurka to nie jest dolot świeżego powietrza tylko doprowadzany tam jest płyn z chłodnicy który systemem kanałów w środku całej rurki zaznaczonej na obrazku chłodzi spaliny wchodzące do silnika.

Patrząc na wloty i ich sposób uszczelnienia możesz mieć rację....

thumb_hosting_zdjec_1394407631__3866548624_1.jpg

Co do nagrzewania, to chyba nie za wiele to zmniejszyło intensywność po zaślepieniu EGR..

I tak bardziej płyn nagrzewa się obmywając cylindry a i sama powierzchnia jest zdecydowanie większa jak z tej chłodniczki, która i tak nie pracuje cały czas, a tylko przy odpowiednim zakresie obrotów i jak silnik nie jest obciążony, co reguluje ECU odpowiednio otwierając EGR.

W czasie mrozów, nawet z niezaślepionym EGR ten silnik nagrzewa się długo.

 

Dodano: 10 mar 2014 - 01:05

A tak jeszcze w temacie nawiązując do tego posta:

http://megane.com.pl/topic/45494-zapach-spalin-z-nawiewu/page__view__findpost__p__388590

Wynika, że watro jednak zaślepkę wstawić zaraz za kolektorem a jeszcze przed rurką...

I tu moje pytanie czym i gdzie zaślepiłeś??

Masz jakieś namiary albo szablon, wymiary tej zaślepki??

Moja karbowana rurka jeszcze jest w idealnym stanie:

thumb_hosting_zdjec_1392024417__image2.jpg thumb_hosting_zdjec_1392024327__image.jpg

Warto by ją zabezpieczyć przed przepaleniem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tej chłodniczki to jestem pewien, że płynie tam płyn chłodzący (9 - urządzenie do schładzania gazów spalinowych).

post-25956-0-53569400-1394484673_thumb.png

Cały schemat studiowałem jak montowałem grzałki na obwodzie.

Co do zaślepienia EGR zrobiłem to metodą garażową. Pytałem wcześniej wszystkich sprzedawców co oferują takie zaślepki na Allegro czy nie maja do meganek ale niestety nikt nie miał. Kupiłem więc w Castoramie kawałek rury kwasoodpornej do przewodów kominowych i dociąłem. Szablon miałem z zakupionej rurki karbowanej, kształtem zbliżone do rombu, dodatkowo wywierciłem dziury na śruby aby mieć pewność, że przy skręcaniu nigdzie nie ucieknie i wstawiłem na połączeniu kolektora z tą rurką. Oryginalnie jest tam metalowa uszczelka która ma takie zaczepy (zaznaczone na zdjęciu).

post-25956-0-10610600-1394484683_thumb.jpg

Samą rurkę wymieniłem dlatego bo pękła na połączeniu z podstawą która została przy kolektorze. W sumie nie wiem sam czy była to przyczyna rdzy czy może wadliwego połączenia które pod wpływem wibracji i ciepła pękło.

Jeżdżę tak już od prawie roku i przejechałem około 18 tyś km i nic złego nie zauważyłem aby się działo. Jedynie co to mimo wszystko troszkę dłużej się auto grzeje. Niewątpliwym plusem takiego zabiegu jest wyeliminowanie sadzy która wraca z powrotem do silnika. Każdy kto rozbierał przewód dolotowy z zaworu EGR wie o czym mówię. U mnie przekrój był dwa razy zmniejszony przez osadzoną sadzę. Aż strach myśleć jaki syf wpada do silnika. A dla tych którzy twierdzą, że przez taki zabieg zmienia się spalanie, wzrasta temperatura spalania przez co wypalają się zawory lub w jakiś inny sposób jest to nie zdrowe dla silnika to nie prawda. Jazda z włączoną klimatyzacją powoduje, że zawór EGR jest całkowicie zamknięty więc sam producent dopuszcza takie rozwiązanie a jak wiadomo w lecie klima włączona jest prawie zawsze.

Pozdrowienia.

Edytowane przez unkis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto rozbierał przewód dolotowy z zaworu EGR wie o czym mówię. U mnie przekrój był dwa razy zmniejszony przez osadzoną sadzę.
też widziałem u siebie tę rurę ;) niestety na samej rurze nie powinno się skończyć to czyszczenie, ale w moim 101 KM by wyczyścić kolektor, to trzeba rwać głowicę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po zaślepieniu warto chyba poluzować sprężynę klapki EGRa aby zębatki zaworu z tworzywa nie żużywały się (ścierały), bo mimo zaślepienia zawór pracuje nadal. Pisałem o tym na forum Laguny (post 38).

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/116558-zawor-egr-w-19dci/page-2#entry9264112

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

W moim aucie zawór EGR uległ uszkodzeniu ( koła zębate wyzębiły się) silniczek mimo pracy nie mógł regulować zaworu.

Z mechanizmu wyjąłem uszkodzoną zębatkę ( środkową ) i zaślepiłem dolot spalin, na desce nie pokazał się błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!