Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie zaworu EGR od 2005 roku


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Takie zamówiłem:

https://allegro.pl/oferta/77-zaslepka-egr-renault-1-9-dci-110-130-131-km-4858165181?item=4858165181

Nie wiem jak z tym błędem będzie, niby silniczek będzie się obracał i myślał że steruje czymś tam ale silnik nie odczuje zmiany składu mieszanki powietrzno-spalnowej więc może tu być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takiej pisałem wyżej. Możesz spokojnie montować, w tym silniku nic nie analizuje spalin, nie ma sondy lambda, więc błędu nie będzie. Dla sterownika silnika ważna jest tylko informacja, czy zawór wykonuje swoje zadanie (czy się otwiera/zamyka). Co się dzieje dalej już dla sterownika nie jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawienie zaślepki grubości 1 cm wywoła pewnie naprężenie rurki spali. Da się jakoś ją płynnie wygiąć czy trzeba stosować podobny dystans na jej drugim końcu?

Pytanie jeszcze na podstawie jakich informacji sterownik silnika otwiera klapkę spalin w EGR i dopuszcza spalin do komory spalania? I idąc tym tropem nie dopuszczenie ich w wielkości jakiej przewidział sterownik nie spowoduje błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, [email protected] napisał:

Pytanie jeszcze na podstawie jakich informacji sterownik silnika otwiera klapkę spalin w EGR i dopuszcza spalin do komory spalania?

Ogólnie - stopnia obciążenia silnika - odwrotnie proporcjonalnie. EGR się momentalnie domyka w momencie wzrostu obciążenia. Duży udział w tym jest przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli zawór EGR w swojej natywnej pozycji jest zamknięty i zdejmiemy wtyczkę lub wyjmie się środkową zębatkę to jest potrzeba montować podkładkę zaślepiającą rurkę od spalin?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik odczytuje położenie egr i nie można zdjąć wtyczki, czy wyjąć środkowej zębatki. Żeby nie było skutków dopalania spalin zaślepiamy obwód je doprowadzający. Tego sterownik nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wyjęcia zębatki środkowej sterownik nadal "myśli" że steruje położeniem zaworu a zawór jest i tak zamknięty bo w tej pozycji trzyma go sprężyna. Zastanawiam się nad sensem montowania zaślepki skoro i tak jest on permamentnie zamknięty. Zaślepka przecież nie zamknie go już bardziej:D.

W opcji sprawnego EGR ale zaślepionego dolotu spalin efekt wydaje mi się ten sam ale sprostujcie mnie proszę jeśli się mylę. Sterownik kręci zębatkami, te otwierają i zamykają zawór w dolocie spalin, sterownik "myśli" że steruje ale..... efekt jest dokładnie taki sam jak w pierwszym zdaniu tego postu. Żadnych spalin spalin w dolocie.

Kolega meganecoupe02 pisał kilka postów wyżej, że ten silnik nie ma sondy lambda i spaliny nie są analizowane na wylocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej tłumaczyłem dlaczego nie wystarczy wyjąć zębatki. Jeszcze raz.

Mamy 3 zębatki:

1. Silnik

2. Środkowa zębatka która jest napędzana zębatką z silnika, a sama napędza zębatkę numer 3

3. Zębatka, do której podpięty jest czujnik położenia zaworu EGR.

 

Gdy wyjmiemy środkową zębatkę i sterownik silnika daje napięcie na silnik zaworu EGR (bo chce zmienić położenie klapki zaworu) to sterownik nie uzyska informacji o zmianie położenia zaworu, bo nie ma środkowej zębatki i w związku z tym, nie obróci się trzecia zębatka, do której podłączony jest czujnik położenia zaworu EGR.

Silnik zaworu będzie się obracać w nieskończoność, a jak nie przyniesie to efektu w postaci informacji z czujnika (położenia zaworu EGR) to wtedy wywali błąd.

 

Dlatego po raz kolejny piszę, albo tniemy oś zaworu, albo dajemy grubą zaślepkę z podtoczeniem na klapkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, i mnie dopadło kilka dni temu strzelanie z karabinu po zgaszeniu auta (laguna II lift 1,9DCi 130KM), dziś zajrzałem do zębatek i na tej półzębatce początkowe zęby są zdarte, na dużej środkowej też już trochę obrobione, zawór raczej cały czas w pozycji zamkniętej - sprężyna na ośce ładnie i mocno dociaga, błedów brak na desce, jest moc itp. planuję wyjąć tą dużą zębatkę, bo zawór i tak nie działa, a trochę wstąd, bo spory hałas spod maski, błędów żadnych teraz nie wywala, to chyba po wyjęciu zębatki też nie powinno (być może jest to widoczne w clipie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmuj śmiało, wszystko będzie dobrze. Objechałem tak Włochy na majówkę i teraz Chorwację na wakacje - zero problemów.

Clip zraportuje błąd i tyle - żadnych skutków, komputer samochodu nic nie pokaże.

Problemów brak, nic tylko jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

ja mam inny egr w swojej megi poniżej zdjęcie, teraz mam pytanie czy podczas demontażu tego egr'a mogę odkręcić chłodniczkę i nic mi się z tamtąd nie wyleje, bo nie chce zdejmować weży od chłodzenia żeby jej przypadkiem nie zapowietrzyć...

 

egr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!