Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie zaworu EGR od 2005 roku


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Takie zamówiłem:

https://allegro.pl/oferta/77-zaslepka-egr-renault-1-9-dci-110-130-131-km-4858165181?item=4858165181

Nie wiem jak z tym błędem będzie, niby silniczek będzie się obracał i myślał że steruje czymś tam ale silnik nie odczuje zmiany składu mieszanki powietrzno-spalnowej więc może tu być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takiej pisałem wyżej. Możesz spokojnie montować, w tym silniku nic nie analizuje spalin, nie ma sondy lambda, więc błędu nie będzie. Dla sterownika silnika ważna jest tylko informacja, czy zawór wykonuje swoje zadanie (czy się otwiera/zamyka). Co się dzieje dalej już dla sterownika nie jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawienie zaślepki grubości 1 cm wywoła pewnie naprężenie rurki spali. Da się jakoś ją płynnie wygiąć czy trzeba stosować podobny dystans na jej drugim końcu?

Pytanie jeszcze na podstawie jakich informacji sterownik silnika otwiera klapkę spalin w EGR i dopuszcza spalin do komory spalania? I idąc tym tropem nie dopuszczenie ich w wielkości jakiej przewidział sterownik nie spowoduje błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, [email protected] napisał:

Pytanie jeszcze na podstawie jakich informacji sterownik silnika otwiera klapkę spalin w EGR i dopuszcza spalin do komory spalania?

Ogólnie - stopnia obciążenia silnika - odwrotnie proporcjonalnie. EGR się momentalnie domyka w momencie wzrostu obciążenia. Duży udział w tym jest przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli zawór EGR w swojej natywnej pozycji jest zamknięty i zdejmiemy wtyczkę lub wyjmie się środkową zębatkę to jest potrzeba montować podkładkę zaślepiającą rurkę od spalin?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik odczytuje położenie egr i nie można zdjąć wtyczki, czy wyjąć środkowej zębatki. Żeby nie było skutków dopalania spalin zaślepiamy obwód je doprowadzający. Tego sterownik nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wyjęcia zębatki środkowej sterownik nadal "myśli" że steruje położeniem zaworu a zawór jest i tak zamknięty bo w tej pozycji trzyma go sprężyna. Zastanawiam się nad sensem montowania zaślepki skoro i tak jest on permamentnie zamknięty. Zaślepka przecież nie zamknie go już bardziej:D.

W opcji sprawnego EGR ale zaślepionego dolotu spalin efekt wydaje mi się ten sam ale sprostujcie mnie proszę jeśli się mylę. Sterownik kręci zębatkami, te otwierają i zamykają zawór w dolocie spalin, sterownik "myśli" że steruje ale..... efekt jest dokładnie taki sam jak w pierwszym zdaniu tego postu. Żadnych spalin spalin w dolocie.

Kolega meganecoupe02 pisał kilka postów wyżej, że ten silnik nie ma sondy lambda i spaliny nie są analizowane na wylocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej tłumaczyłem dlaczego nie wystarczy wyjąć zębatki. Jeszcze raz.

Mamy 3 zębatki:

1. Silnik

2. Środkowa zębatka która jest napędzana zębatką z silnika, a sama napędza zębatkę numer 3

3. Zębatka, do której podpięty jest czujnik położenia zaworu EGR.

 

Gdy wyjmiemy środkową zębatkę i sterownik silnika daje napięcie na silnik zaworu EGR (bo chce zmienić położenie klapki zaworu) to sterownik nie uzyska informacji o zmianie położenia zaworu, bo nie ma środkowej zębatki i w związku z tym, nie obróci się trzecia zębatka, do której podłączony jest czujnik położenia zaworu EGR.

Silnik zaworu będzie się obracać w nieskończoność, a jak nie przyniesie to efektu w postaci informacji z czujnika (położenia zaworu EGR) to wtedy wywali błąd.

 

Dlatego po raz kolejny piszę, albo tniemy oś zaworu, albo dajemy grubą zaślepkę z podtoczeniem na klapkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, i mnie dopadło kilka dni temu strzelanie z karabinu po zgaszeniu auta (laguna II lift 1,9DCi 130KM), dziś zajrzałem do zębatek i na tej półzębatce początkowe zęby są zdarte, na dużej środkowej też już trochę obrobione, zawór raczej cały czas w pozycji zamkniętej - sprężyna na ośce ładnie i mocno dociaga, błedów brak na desce, jest moc itp. planuję wyjąć tą dużą zębatkę, bo zawór i tak nie działa, a trochę wstąd, bo spory hałas spod maski, błędów żadnych teraz nie wywala, to chyba po wyjęciu zębatki też nie powinno (być może jest to widoczne w clipie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmuj śmiało, wszystko będzie dobrze. Objechałem tak Włochy na majówkę i teraz Chorwację na wakacje - zero problemów.

Clip zraportuje błąd i tyle - żadnych skutków, komputer samochodu nic nie pokaże.

Problemów brak, nic tylko jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

ja mam inny egr w swojej megi poniżej zdjęcie, teraz mam pytanie czy podczas demontażu tego egr'a mogę odkręcić chłodniczkę i nic mi się z tamtąd nie wyleje, bo nie chce zdejmować weży od chłodzenia żeby jej przypadkiem nie zapowietrzyć...

 

egr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!