Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem w instrukcji obsługi informacji na temat wypalania FAPa. 

Mechanik w nieautoryzowanym serwisie Renault (albo po prostu w warsztacie samochodowym wyspecjalizowanym w renault ?) powiedział mi, że w moim aucie wypalanie następuje przy minimalnej prędkości 130 km/h. W tym temacie czytam o 60 - 80 km/h.

Na desce rozdzielczej nie ma żadnej informacji o tym, że trwa wypalanie.

Może ktoś ma pewne info jak to z tym wypalaniem jest w mojej wersji - Renault Megane III 1,5 dCi 70kW?

Edytowane przez empire13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie w instrukcji obsługi nie pisze o wielu innych aspektach pracy silnika. Kierowcy nie jest niezbędna informacja o tym, że filtr się wypala, bo i tak się wypali. Mechanik wprowadza w błąd sugerując prędkość 130 km/h by wypalanie nastąpiło. Jak wolisz, możesz uwierzyć mechanikowi lub użytkownikom, którzy jeżdżą tymi silnikami i nie mają problemów z FAP. Masz piąty wtryskiwacz i nawet zatrzymanie się na światłach nie przerwie procesu wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, empire13 napisał:

Mechanik w nieautoryzowanym serwisie Renault (albo po prostu w warsztacie samochodowym wyspecjalizowanym w renault ?) powiedział mi, że w moim aucie wypalanie następuje przy minimalnej prędkości 130 km/h.

Zmień mechanika jakie takie kity wciska. Nie ma żadnej wzmianki w manualu serwisowym o prędkości w kwestii wypalania DPF. Musi być spełnionych kilka warunków aby ten proces się zainicjował ale są to głównie kwestie związane z temperaturami (silnik, DPF, spaliny) jak również taki banał jak minimum 1/4 zbiornika. Jeszcze mi się przypomniało ale tutaj nie wiem czy dotyczy to starszych modeli. W nowych nie dojdzie do wypalania jak będzie się świecił serwis olejowy na desce.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aniewa napisał:

Jak wolisz, możesz uwierzyć mechanikowi lub użytkownikom, którzy jeżdżą tymi silnikami i nie mają problemów z FAP. Masz piąty wtryskiwacz i nawet zatrzymanie się na światłach nie przerwie procesu wypalania.

No to mnie uspokoiłeś. Niepotrzebnie w  taki razie czasem wbijałem na autostradę by przegazować auto. Zwykła DTŚ na śląsku wystarczy :)

A pytam bo są różne wersje silników a ja lama totalna :)

13 minut temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Byłem u niego tylko na przeglądzie auta po zakupie. Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halas2 napisał:

Nie gazować. Temperature najwyższą się osiąga przy obciążeniu a nie przy obrotach. Jak silnikowi nic nie dolega to jeździć i cieszyć się życiem i nie szukać problemów na siłę:)

Ok. Problemów nie szukam. Ale nie chcę aby one mnie (z mojej winy) dopadły.

Czyli wniosek z waszych odpowiedzi jest jeden: jeździć i się FAPem nie przejmować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, empire13 napisał:

Czyli wniosek z waszych odpowiedzi jest jeden: jeździć i się FAPem nie przejmować.

Jeżeli Fap wypala się  co  ok; 1700 -2000 km - to  znaczy, że  silnik zdrowy;

   -fap jest bardzo dobrym miernikiem kondycji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, empire13 napisał:

No ale do tego potrzeba trzeba podpiąć kompa, tak?

Podpięty komputer pokaże, ile było wszystkich wypaleń od wyjścia z fabryki. Na tej podstawie określisz średni przebieg między wypaleniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem wskazanie ilości wypaleń to jakiś wyznacznik. U mnie widzę raz liczy raz nie. A jak ktoś zgasi auto w trakcie to napewno nie policzy. Co do przebiegu 1700-2000km to bym uważał mocno na wyrost. Z postów które tu widziałem i z własnego doświadczenia przebieg w okolicy 1000km jest ok. Jak ktoś jeździ po mieście to będzie mniej. FAP jest dobrym miernikiem jak znamy przeszłość auta. Pamiętajmy że z każdym wypaleniem zbiera się w nim popiół który naturalnie go zatyka. Częste wypalenia najpierw oznaczają problem z silnikiem a potem brudny filtr.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halas2 napisał:

Jak ktoś jeździ po mieście to będzie mniej.

Należy ograniczać jazdę po mieście i robić wypada za miasto;

  - dawać po garach, aby przedmuchać katalizator oraz fap-a z popiołu,

3 godziny temu, halas2 napisał:

Częste wypalenia najpierw oznaczają problem z silnikiem a potem brudny filtr.

Święta prawda 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Należy ograniczać jazdę po mieście

Nie do końca z tym się zgodzę, bo samochód ma mi służyć a nie na odwrót. Każdy wypad poza miasto oczywiście wskazany.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 miesięcy robię trasę praca - dom cirka 18km w jedną stronę i typowe ruchy wokół komina. Może zrobiłem w tym czasie 500km po autostradzie i jak widać nic się nie dzieje. Nie było procedury wypalania od dawna. A jak czytam o tym jak to trzeba "dawać po garach" aby DPF wyczyścić, to wiem, że gość nie ma o tym pojęcia. Oczywiście niezbyt zdrowe są ruchy po kilka kilometrów w zimie, ponieważ silnik nie zdąży się rozgrzać więc teoretycznie przybywanie sadzy jest szybsze, ale jak się ma olej w głowie i czucie w prawej stopie, to wszystko ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!