Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co robi druga sonda lambda (tylna)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym odświeżyć temat.

Ponieważ jak już pisałem na forum moje spalanie wynosi średnio: 10,2L w silniku 1.6 16V (2006r 113tyś przebieg) raz zszedłem na pól dnia na 9.8L, jednak aktualnie znowu jest 10-10,2L... Fakt faktem żadna kontrolka nie świeci ani nic. Jednak mechanik stwierdził że jest to walnięta sonda lambda... Dla pewności powiedział żeby podpiąć go pod komputer, jednak krzyczy za to 50zł, z powodu wydaniu ostatnio dużej kasy (przednia szyba, zawieszenie przód oraz inne nie związane z samochodem...) nie za bardzo widzi mi się płacić za coś co "MOŻE" potwierdzi jego tezę,

więc pytanie jest krótkie: Czy jest sens i wynikiem wyższego spalania winna jest sonda lambda?

Pozdrawiam oraz czekam na szybką odpowiedź!

Marsyl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Wiecie co mi się najbardziej podoba ? Żal wydać 5 dych to szkoda a to że wydaje się dużo na paliwo bo pali to ok.......

Koszt diagnozy zwróci się natychmiast w niższym spalaniu.

Sondy dzielimy na regulacyjne,diagnostyczne i diagnostyczno-regulacyjne i trzeba wiedzieć co się ma w aucie i takie same zakładać a nie szukać najtańszych.

Drga sprawa to Clip... On idiocie nie pomoże,warto znaleźć porządnego diagnostę a taki sobie znanymi metodami-programami szybko sobie poradzi.

Do autra z awarią potrzebny jest zestaw - program i odpowiedni człowiek.

Czy chcę kogoś urazić ? Na pewno nie,chcę tylko zwrócić uwagę że oszczedzając na diagnostyce 50 zł płaci się dużo więcej tylko że na raty przy dysrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że dopóki nie pojawia się ikonka silnika lub service to nie ma tam problemu. System OBD (chyba nawet wersja II) w naszych samochodach jest bardzo rozbudowany i jeżeli pojawiają się jakieś anomalie w pracy silnika jest to sygnalizowane o ile się doczytałem na 4 sposoby: migający check, stały check, stały check+service, stały check+service+stop. Z tego co wiem to u nas druga sonda ma stałe napięcie i nie oscyluje - robi to pierwsza sonda. Mój gazownik kilka lat temu też sugerował po stałych odczytach napięcia, że jest zepsuta ale uznałem że wtedy byłoby to w jakiś z poprzednio opisanych sposobów syganlizowane. Mój samochód, ze względu na LPG jest badany co roku na analizatorze spalin i wyniki są znacznie poniżej norm dopuszczalnych. Na miejscu autora wątka pojechałbym na analizę spalin, jeżeli dostęp do CLIPa jest utrudniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Ostatnio w mojej Megane 2 1.6 16v zaczął wyskakiwać co jakiś czas błąd drugiej sondy lambda, który kasowałem przez aplikację OBD II ,lecz ostatnio błąd pojawił się taki że podczas diagnozy sondy na przemian co chwilę "error" lub 0.7v co powodowało że check świecił się i nie można było go skasować, znając kapryśne połączenia elektryczne w naszych samochodach postawiłem na wtyczkę sondy, dokładnie wyczyściłem styki podoginałem wtyki, i teraz błędu nie ma a podczas testu mam stałe napięcie na drugiej sondzie czyli 0.46 V niezaleznienie od obrotów, silnik jakby stabilniej pracuje, wniosek z tego taki że zanim coś kupimy lepiej sprawdzić wtyczki itp. bo wydamy kasę niepotrzebnie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A czy jest możliwe ze na zimnym silniku wyskakuje błąd 1 sondy a na ciepłym nie???? Tzn ze jest uszkodzona??? Mam nierówne obroty po odpaleniu na zimnym. Jaka najlepiej kupić nasadkę żeby była dobra do odkręcenia 1 i drugiej sondy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 II sonda lambda wchodzi w skład systemu OBD ;

    1/ sprawdza ;

           -  sprawność katalizatora,

           -  sprawność pracy sondy I ,

           -  oraz ogólny stan układu wtrysku silnika,

   2/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ;

        Długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ;

           a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy,

           b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli ;

                  - podawany będzie AFR z pamięci komputera,

                  - a nie z faktycznego działania silnika,

           c/ w efekcie silnik będzie ;

                   1/ więcej spalał,

                   2/ miał mniej mocy,

                   3/ miał nieodpowiednio dobraną mieszankę,

   3/ Przebieg napięcia sondy za katalizatorem dla sprawnego silnika, powinien ;

            - oscylował pomiędzy ; 0,6V  do 0 8 V ,

              Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!