Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

1.3 Tce ponad 150 KM ??!!! WTF. 3 cylindry !!!! to ja już widzę jak to pali na trasie przy 140 km/h chyba że zrobią 7 biegową skrzynie manualna heh. PARANOJA!!! ja wyczekuje na  jakiś sensownych zmian, a idzie to w coraz gorzej !!!! Ale czas pokaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Dnia 15.07.2017 o 16:13, trasek napisał:

Panowie nie widzę tutaj zbyt dużo informacji na temat 1.6 sce 115km. Jak się sprawują?

Trochę odgrzebałem temat, auto z tym silnikiem zakupiłem na letniej wyprzedaży. Po 3 tygodniach użytkowania na razie wszystko w porządku. Czytałem trochę o różnych problemach, które się pojawiły we wcześniejszych wersjach. U mnie jak na razie spryskiwacze 3 kanałowe dają radę przy większych prędkościach, klapy spasowane, nie zauważyłem zeby coś ciekło pod uszczelkami w środku, tapicerka nie trzeszczy, belka z tyłu nie stuka. W ogóle auto prowadzi się naprawdę dobrze, stabilnie i pewnie. Jeśłi chodzi o silnik to przy tych gabarytach auta mógłby być trochę mocniejszy, ale  generalnie nie ma problemu z wyprzedzaniem.  Jeśłi trzeba szybko wyprzedzić,trzeba  go wprowadzić na odpowiednie obroty, tzn. jeśłi np. tir się wlecze z prędkością 80-90 chcąc go szybko wyprzedzić  redukujesz do 3 silnik osiąga odpowiedni moment obrotowy i wtedy szybko przyśpiesza. Ja od przeszło 20 lat jeżdzę wolnossącymi silnikami benzynowymi minimum 1.6. nigdy mi się żaden nie zepsuł, do turbiny i tych małych silników coś nie mam zaufania, . Chociaż pewnie za kilka lat już nie będzie innego wyboru tylko turbo,  hybryda albo elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ganire napisał:

Trochę odgrzebałem temat, auto z tym silnikiem zakupiłem na letniej wyprzedaży. Po 3 tygodniach...

Ja potwierdzam, po roku wszystko jak najbardziej OK, klapy spasowane, silnik działa (przeszło 21500 bez awarii). Jedyna rzecz to czujniki przednie, które dokładałem, jutro 3 wizyta w serwisie. Zobaczymy co doradzą i poradzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2017 o 19:04, gwro napisał:

Co do trwałości to silnik SCe jest już na rynku od 10 lat, montowany przez Nissana m.in. w Qashqaiu (Silnik o oznaczeniu HR16DE to to samo co M4H), dodatkowo od 2 lat montowany w Dusterze (popularna jednostka). Przed zakupem przewertowałem fora zarówno Nissana jak i Dacii i nie znalazłem złych opinii o tym silniku, a niektórzy mają już nalatane ponad 200 tyś., część ma nawet ponad 100 tyś. zrobione na gazie i jeszcze słynnej regulacji luzu zaworowego szklankami nie robili (jedynie obserwacja).

 

Dokładnie, 1.6SCe (H4M) to znany HR16DE Nissana z którego między innymi w 2009r. zrobiono 1.4TCe skracając mu skok tłoka do pojemności 1397cm i dodając turbo.

SCe i TCe mają głowice na szklankach regulacyjnych to znany uznany, niezawodny i prosty system, dający bardzo mały opór pracy, często stosowany w autach japońskich. Jest wiele dziwnych niepotwierdzonych mitów na temat instalacji LPG w tych silnikach, a prawda jest taka, że SCe i TCe bez problemu jeżdżą na gazie. Sam mam od 6-ciu lat dwie szt. 1.4TCe z LPG i znam kliku użytkowników 1.6SCe i 1.6 HR16 z Nissanach, którzy jeżdżą od kliku dobrych lat z LPG i sobie chwalą, Dacia w salonkach proponuje auta z 1.6SCe i LPG. Osobiście uważam, że zmiana ze starego 1.6 K4M na 1.6SCe (H4M) to dobry pomysł Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologia to wymusiła, podobnie się stało z 1.4TCe, 2.0 16V M4R i 2.0TCe F4Rt na wtrysku pośrednim i teraz wszystko na wtrysku bezpośrednim. Można powiedzieć, że tak jak poczciwy 1.6 16V K4M i obecny Nissanowski 1.6 16V H4M (HR16DE) to już przestarzałe konstrukcje, których nie da się już bardziej ``ECO`` zrobić, a niebawem wchodzą benzyniaki z filtrami GPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość liczących się w Europie pod względem wolumenu sprzedaży producentów tak robi. 

Ford, VW, Skoda Opel itp. Same turbobenzyny. 

Spełniają nowe surowe normy, jeździ się przyjemniej niż wolnossakami. 

Rynek pokazuje czego chcą klienci, jeżeli pozostawienie wolnossacych silników byłoby ekonomicznie uzasadnione to uwierz mi że mądre głowy w koncernach nigdy by z tego nie zrezygnowali. 

Niestety niemożliwie jest stworzenie silnika wolnossącego który będzie miał mała pojemność, był ekonomiczny i elastyczny zarazem. Jak do tego dodasz wyśrubowane normy euro to turbo i gpf to jedyna droga. I dobrze bo wozy będą jeszcze bardziej ekonomiczne i ekologiczne. 

 

A wolnossaki pewnie będziesz mógł zaimportować prywatnie z Rosji i innych „azjatyckich” krajów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dziwi brak wersji Bose i GT. Rozumiem, że u nas mogą się słabo sprzedawać, ale po co zawężać grono klientów. Może przynajmniej w cenniku się pojawią. I ostatni gwóźdź do trumny - do wersji GT line nie można wybrać diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.08.2018 o 09:21, witman napisał:

Jest wiele dziwnych niepotwierdzonych mitów na temat instalacji LPG w tych silnikach, a prawda jest taka, że SCe i TCe bez problemu jeżdżą na gazie.

Oj mam wątpliwości, szczególnie jeśli chodzi o SCe. Ponoć głowice nie dają rady, nawet gdy instalka strojona precyzyjnie na AFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Wrocku jest mała firma spedycyjna, mają 19szt. Daci Dokker z 1.6SCe wszystkie są z instalacją BRC od nowości, przebiegi około 160-180tys.km i wszystkie jeżdżą bez problemów.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!