Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kamera cofania Scenic III Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

A jaki byłby koszt +/-?

 

Takie jeszcze pytanie.. Co jest potrzebne do montażu oryg. kamery cofania? Na schemacie widać adapter (13), ale pod nim jest jeszcze jakaś jakby ramka - ktoś wie co to i do czego służy?

Czy ten adapter będzie pasował do grand toura? Kamera podobno pasuje.

Screenshot_20220307-180852_Chrome.jpg

 

A tak w ogóle, to podsumowałem sobie wszystkie podzespoły i.. z używanym ekranem i modułem to wychodzi ok 1100 zł ? Pytanie do ludzi, którzy mają oryg. kamerę cofania: warto?? Za podobne pieniądze (albo nawet mniejsze) można kupić wideorejestrator dwu, trzykanałowy z kam. tylną, która od biedy też pokazuje obraz przez tylną szybę, ale nie mam porównania, bo nie używałem ani jednego, ani drugiego ?  Btw. zakup wideorejestratora też mam w planie, więc to by było takie 2w1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2022 o 20:57, Kaziuk napisał:

programują jakoś oryginalny moduł?

Normalnie w CLIPie albo DDT jest ustawianie góra/dół, prawo/lewo i pochylenie linii. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś interesował ten temat - ta jakby ramka, na schemacie pod adapterem (mocowaniem) kamery to zaślepka kamery. Nie wiem tylko czy ją się daje po wyjęciu kamery, czy jako zabezpieczenie.

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr 13 to oryginalny wspornik kamery cofania(koszt około 30-40zł w aso), który montuje się od wewnątrz zderzaka, przykęcany na dwie śruby, ja mam taki założony + chińska kamera cofania

a ta ramka moim zdaniem pod wspornikiem będzie do zaślepienia dziury po wycięciu otworu na kamerę od zewnątrz

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę podzwoniłem po ASO, żeby się dowiedzieć jak z dostępnością i cenami m.in. podzespołów do montażu kamery cofania.. Dowiedziałem się ciekawej rzeczy - że mój samochód miał kamerę ? Trochę nie wierzyłem, ale pół h temu sprawdziłem jak wygląda klapa bagażnika i... są jakieś dwie zaślepki. Jstem w lekkim szoku i zachodzę w głowę - kto to zdemontował i po co? ?

Samochód z Niemiec, kupiony w AUTOHERO, jako nieposiadający kamery. Miały być czujniki ciśnienia w kołach - nie było, pozostał tylko alert zbyt niskiego ciśnienia na pamiatkę. Co najlepsze, ekran chyba też ktoś podmienił, bo mam taki, który ponoć nie działa z kam. cofania - z 411R na końcu. W ogóle spotkałem się z teorią, że tu był R-link, ale nie umiem tego zweryfikować po vin-ie. Carminat to Tom Tom?

Po tych rewelacjach mam zagwozdkę pt. czy w samochodzie mógł się ostać moduł kam. cofania (GDZIE ON SIĘ ORYGINALNIE ZNAJDUJE?) albo chociaż wiązka? Jak to sprawdzic? Co do wiązki i mocowania kamery, to chyba wystarczy zdjąć "boczek" klapy? A co z tym modułem - gdzie go szukać?

 

Ps. Może mój samochodzik pływał (w Niemczych było sporo powodzi i podtopień zeszłego lata) więc wybebeszyli pół samochodu, a jak coś było potencjalnie problematyczne (np. taki moduł albo kamera), to wykręcali i wywalali?

Może ktoś wyszabrował (już w PL?) albo samochód walnięty w tył i naprawiony po kosztach, bo szedł już "do żyda"? To by chyba była opcja optymistyczna, bo reszta podzespołów by była na miejscu, ale nie sądzę - trefny ekran raczej na to nie wskazuje. 

20220311_220958.jpg

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zaślepki to chyba mają wszystkie M III. Masz elm 327 i ddt4all to sprawdź czy VIN w radiu jest taki jak samochodu. Nie każdy go zmienia po zmianie radia.

Jak chcesz to podaj VIN to sprawdzę z czym wyszedł z fabryki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem - czytałem, że jak się nie ma fabrycznie kamery, to trzeba tam wycinać otwór pod wspornik. Mam elma, ale (pomijając, że pewnie bym nie umiał tego sprawdzić) nie mam jeszcze przejściówki zmieniającej piny. 

Mój vin: VF1KZM40253379878

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z maja 2015 roku. Wyszedł na stalowych  felgach 15 z czujnikami ciśnienia. Masz zwykłą nawigację NAV1G2 czyli Tom tom live. Tu nie wszystkie ekrany obsługują kamerę cofania. Radio powinieneś mieć jak do R-linka. czyli RAD 40a.Co do kamery niestety nie znalazłem tego parametru ale nie pisze, że była. Czujniki parkowania tył. Bez systemu HF ale ogrzewane przednie fotele. Z siatką na bagaż.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czyli to radio namieszało a navi - zwykły carminat. Ogólnie się zgadza, chociaż jakie mam radio nie umiem sprawdzić. Są czujniki tył i grzanie foteli. Siatkę bagażową mam zwiniętą w bagażniku. Ktoś zmienił koła na 17tki albo dokupił większe na lato. Z nietypowych (chyba) rzeczy, przyciemniane szyby z tyłu - nie wiem czy fabrycznie.

 

Edit:

Zebrałem wszystkie komponenty (nareszcie) plus wiązka od kolegi cinas, by wpiąć się w instalację bezinwazyjnie, więc czeka mnie montaż i tu miałbym pytanie (bo kiepsko mi idzie wyszukiwanie na forum - w każdym razie nie znalazłem podpowiedzi): czy ktoś kojarzy jakiś tutorial jak przeprowadzić kabel w grandtourze 3 z kokpitu (najlepiej od navi) do klapy bagażnika, najlepiej prawą stroną? Nie chciałbym niczego pourywać, ani odwalić jakiejś fuszerki.

"Nowy" (używany) ekran działa, a moduł i wiązkę sprawdzę dzisiaj, bo w tygodniu padam na twarz po robocie.

Btw. czy fotkę coupe, wyświetlającą się na monitorku da się podmienić na wersję kombi?

Edit. Testowo podłączyłem i obraz jest, linie statyczne są, tylko brakuje niebieskich - dynamicznych. Pewnie trzeba będzie je aktywować w DDT4ALL. Może ktoś wie jak?

 

Edit2: 

Dla potomnych. Trzeba ciągnąć kabel lewą stroną klapy, bo tylko tam jest miejsce przelotowe (gumowa harmonijka) przez które trzeba przecisnąć przewód - niezbyt wdzięczna czynność. Ja chyba kupiłem 7m i było już na styk, a właściwie musiałem lecieć nieco na skróty, by starczyło. Gdyby nie ok. poł metra przy przejściówce (od Cinasa), by się wpiąć w navi i moduł bez żadnego lutowania) oraz ze 30 cm przy kamerze i kolejne 30 przy kolejnej przejściówce z pasującą do kamery kostką, to bym tego nie połączył. 

Bajeranckie niebieskie linie, dynamiczne, aktywowały się same :)

Ogólnie poszło na to przeszło tysiąc złociszy (z 1300? muszę to kiedyś policzyć), było masę kombinacji z wyszukiwaniem info i części w necie, sporo gimnastyki ze ściąganiem tapicerki, plastików klapy (przy okazji kilka zerwanych spinek, które musiałem dokupić) itp. ale zdecydowanie warto było.

Edytowane przez Kaziuk
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Zdecydownaie warto się pomęczyć, by potem mieć luz przy parkowaniu tyłem. Samochód spory (kombi), tylne szyby przyciemniane, a czasem jest naprawdę mało miejsca i nerwy, zwłaszcza gdy się śpieszymy, bo jesteśmy gdzieś spóźnieni albo parkujemy przy ruchliwej ulicy i musimy szybko opuścić jezdnię. Uznałem, że lepiej wydać na kamerkę (i mieć komfort) niż potem na lakiernika. Niby są jeszcze czujniki parkowania, ale potrafią zawieść, a poza tym mam jeszcze w planie montaż haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ma ktoś już ogarnięte jakie konkretnie ramki trzeba wysłać do navi, aby przełączyła się w tryb kamery? Chciałbym zbudować własny moduł według własnego projektu, tylko brakuje mi konkretnie tych sprawdzonych i działających ramek.

Potrzebuję również ramkę którą wysyła przycisk rolki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...
W dniu 1.07.2014 o 21:22, cinas napisał(a):

W liczniku nie ma opcji odnośnie kamery cofania, bynajmniej nic nie znalazłem, rozjaśnić obraz można commanderem ale w niewielkim stopniu

Witam. Mam pyclip. Da się tym jakoś rozjaśnić obraz z kamery cofania? Ewentualnie prosił bym o jakąś podpowiedź. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki manual jak poprawnie ustawić wyświetlanie kolorów po montażu kamery cofania w TomTom Live. Niektóre ekrany TT Live mają problem z odwróconymi kolorami po podłączeniu kamery cofania. Problem tkwi tylko w ustawieniu poprawnych wartości ekranu.

Co potrzebujemy:

*ELM 327

*komputer z DDT4ALL

*przedłużkę OBD2

 

Podstawowym problemem przez który nie można się połączyć z modułem nawigacji było podłączenie ELM327 bezpośrednio pod gniazdo. Niestety efekt był taki iż moduł ELM327 łączył się z innymi sterownikami ale nie z nawigacją. Aby móc się połączyć potrzebujemy przerobić przedłużkę. 

oryginalnie linię CAN mamy na:

6 - CAN_H (wysoki)
14 - CAN_L (niski)

 

aby móc się połączyć z CAN Multmiedia potrzebujemy:

13 - CAN_H (wysoki)
12 - CAN_L (niski)

 

Rozbieramy naszą przedłużkę, ja dostałem się od wtyku żeńskiego.

pin 6 lutujemy do pinu 13

pin 14 lutujemy do pinu 12 

 

Teraz odpalamy DDT4ALL.

*łączymy się z naszym ELM327

1. na liście ECU odszukujemy Navigation-UCC-ITM >> NFA2.5 V0.3

2. wybieramy Configuration >> ECU configuration

3. klikamy tryb EXPERT

4. W polu Display metodą prób i błędów edytujemy 3 wartości. W moim przypadku najbardziej optymalnie było na ustawieniu 255 ; 160 ; 130 

5. Po wpisaniu dajemy "Write Scale" 

 

Dodatkowo w polu powyżej możemy pobawić się jeszcze z kątem widzenia kamery oraz w polu poniżej jasnością wyświetlania. 

Zmiany będą widoczne po ponownym włączeniu nawigacji. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!