Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy już wymieniać rozrząd?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Cena z kosmosu, sprawdziłbym w innym ASO :) Szkoda, ze przegapiłeś promocję na rozrząd w ASO, płaciłem około 1300zł. Co jakiś czas ta akcja jest wznawiana, ale przy tym przebiegu nie ma czasu na czekanie.

 

1300 to już kwotą do zaakceptowania jak na ASO za tę robotę. A co dokładnie obejmowała cena? Pasek, rolki i wymiana, czy też dodatkowo płyn chłodzący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy Renault wypuści na rynek silnik , w którym nie trzeba będzie wymieniać rozrządu , konkurencja sprzedaje już takie auta, które mają rozrządy pracujące do końca życia silnika, tylko nie wiem jaki jest lifetime tych silników.

 

Już dawno to zrobili. Silniki TCe maja łańcuch rozrządu, podobnie 2,0 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do serwisu... w Megi 2 wymiana rozrządu co 120 tys., lub co 5 lat... koszt wymiany rozrządu wraz z pompą wody to w promocji "4+" (uwzględniający zniżkę 20%) to 1200-1300zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten silnik tylko 106 PS. Instrukcja podaje, że 160 tyś km to jest max. - jeżeli auto jeździ w trudniejszych warunkach to powinien być wcześniej - ok. 120 tyś km. Oczywiście to jest jak z olejem co 30 tyś km - w polskich warunkach te 100 tyś km to powinno być optimum. Jeżeli przejechałeś 160 tyś km to naprawdę lubisz emocje, albo masz auto służbowe... A jeśli chodzi o rozrząd na łańcuchu to w dzisiejszych czasach nic nie jest dożywotnie. Zobacz np. na grupę VAG i ich silniki TSI - rozrząd nierzadko siadał po 40 tyś km - teraz w nowych samochodach jak Golf VII na MQB wrócili do paska. Stare jak Passat B7, jetta mają jeszcze silniki z łańcuchem.

 

Dodano: 03 maj 2013 - 10:31

Dziwne z tą M2, że rozrząd tak szybko chcą wymieniać, bo jest ten sam silnik co w M3 , rozrząd dokładnie tez ten sam.

A jak zapytasz w ASO , to w M# wymiana rozrządu jest co 160 tys km.

kolego.. to nie jest ten sam silnik co w MII. Akurat rozrząd jest inny. W MIII jest już klin na wale czego w MII nie było. Tak jak kolega mówił jest to kolejna generacja - silnik przekonstruowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich forumowiczów. Odświeżam temat.

Jestem nowym forumowiczem i nowym właścicielem Megane II z 2006 r., która ma bardzo niski przebieg 65 tys. (licznik na pewno nie był przekręcony, bo znam poprzedniego właściciela i wiem, że autko prawie nie jeździło).

Mam pytanie: czy koniecznie muszę wymienić rozrząd w 8-letnim wozie, choć tak mało przejechał? Mechanicy z różnych warsztatów i w ASO powiedzieli, że wymiana co 5 lat lub kilometraż 100 tys. Czy ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną sytuację. A dokładnie 6-letni samochód (IX 2008), 72 kkm i jestem przed pierwszą wymianą rozrządu. Wymyśliłem już, że wymienię go przy okazji kolejnej zmiany oleju, która nastąpi około 75 kkm, czyli u mnie pewnie za miesiąc/dwa. Wg mnie nie ma się co zastanawiać, skoro producent zaleca te max 6 lat. Auto używane po mieście, garażowane albo nie. Zima, lato. Nie ma co ryzykować.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!