Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Shell v-power nitro +


Gielar

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy to przesadziles, ale sporo stacji kombinuje, jak wydymac klienta, bo przeciez udowodnienie zatankowania zlym paliwem jest w Polsce prawie niemozliwe. A jakby juz sie udalo, to kara jest smiesznie niska.

Akurat SHELL ma dobra jakosc paliw (nie biora syfu od Orlena) wiec to na prawde jakis ewenement musial byc. Shell ma paliwa m.in. z Lotosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek: to nic nie znaczy bo zawsze do zbiornika lub cysterny można dolać wody lub w najlepszym przypadku rozpuszczalnika. Niestety potrzebna jest zmiana mentalności pracowników bo nawet młodzi od rodziców, którzy tam za komuny pracowali zaszczepili sobie złe nawyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i każdy właściciel stacji może żywnie robić co mu się podoba, jeśli ktoś od kogo kupił paliwo już tego nie zrobił. Ja żadnych różnic nie widzę (pisałem już: tankuję na Tesco, ale próbowałem też Golda ze StatOil). Wg mnie trzeba mieć sprawdzoną stację (już nie powiem, że dystrybutor :) ) i tyle, nie przywiązując się zbytnio do danej marki/producenta.

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuję na stacji Shell. I mogę powiedzieć jedno , że paliwo 100 oktanowe jest sprowadzane z DE. Co do V-power nitro + to zależy, mnie osobiście autko na tym lepiej jedzie. Tankowałem wcześniej Verve i efekt był taki, że muliło. Każdy narzeka na paliwko ale prawda jest taka że w zimie jak łapie mróz wszyscy walą na shella bo ma dobrą zimówke, a póżniej wszyscy leją byle gdzie i wielkie potem pretensje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze do zbiornika lub cysterny można dolać wody lub w najlepszym przypadku rozpuszczalnika

A znasz zasady działania pomp na stacji paliw, które pompują paliwo ze zbiornika :) O niełączeniu się paliwa i wody nie wspomnę i o ciężarze (masie) jednego i drugiego :)

Pompy są pływakowe i mają ustawiony odpowiedni zapas, coby syfu i ewentualnej wody nie zaciągnąć (ściśle tego pilnują coby pomp nie zatrzeć). Zakładam że chyba wiesz, że paliwo jest lżejsze od wody :)

Jedyny przypadek zmieszania z wodą następuje w momencie zlewania paliwa z cysterny do zbiornika a ciśnienie dość spore.

Ba nie tylko wody ale i całego syfu, który osadza się na dnie zbiornika.

Kiedyś podczas zlewania stacja była zamknięta i przez około godzinę po. Teraz zlewają i puszczają tankowanie razem i to jedyny przypadek kiedy można wody z paliwem i innym syfem zalać.

Osobiście jak widzę cysternę na stacji i węże od niej podłączone do zbiorników to omijam tą stację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna cysterna wody nie przywozi :) duże sieci sprzedażowe nie mogą sobie pozwolić na byle jakiego dostawcę, więc po drodze (od momentu zalania cysterny do momentu spustu na stacji) nie ma co i jak zmiksować :)

poza tym cysterny dobrych przewoźników są wyposażone w skomplikowane systemy elektroniczne, nawet z GPSem informującym o otwarciu np. włazu lub klapy rozładunkowej. każda szanująca się stacja flotowa PRZED spustem paliwa pobiera próbkę z cysterny.

osobiście - jako że pracuję przy cysternach - uważam, że na tzw. "normalnych" stacjach praownicy wody (lub innej bejcy) celowo nie dolewają.

zanieczyszczenia biorą się raczej od:

- starego paliwa w zbiorniku - wiadomo, że klienci kupują tańsze, więc wszystkie "power, hiper" po prostu nie schodzą i paliwo się starzeje

- miksowania paliwa - wiem, od urzędników GUM że np. jedna flota stacji ma w swoich przepisach, że po badaniu z udziałem GUM dane paliwo wraca do zbiornika, skąd było brane. inna flota takich przepisów nie ma i paliwo zlewają gdzie im szybciej.

- marnej jakości samego paliwa już na bazie paliw - rozmawiam z osobami obsługującymi m.in. pompy paliwowe i liczydła na dystrybutorach. najgorszy stan jest urządzeń obsługujących ON

- niechlujstwa obsługi na stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znasz zasady działania pomp na stacji paliw, które pompują paliwo ze zbiornika O niełączeniu się paliwa i wody nie wspomnę i o ciężarze (masie) jednego i drugiego Pompy są pływakowe i mają ustawiony odpowiedni zapas, coby syfu i ewentualnej wody nie zaciągnąć (ściśle tego pilnują coby pomp nie zatrzeć). Zakładam że chyba wiesz, że paliwo jest lżejsze od wody

 

To jakim cudem kiedy tankowałem na Shellu do pełna 50 l 95 miałem w baku 80% czyli ok. 40 l wody???

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima: auto trafiło do ASO i naocznie widziałem jak opróżniali bak. Jak pisałem wyżej shell mnie olał. Klient w takiej sytuacji ma przerąbane bo za własny szmal musi zlecić badanie paliwa na stacji za parę tysiaków, a jak w międzyczasie dojedzie nowa dostawa paliwa to i tak wszystko można o ksnt d...y rozbić. BTW w tamtym dniu parę innych aut miało podobny problem na nieszczęście z silnikami na ropę. Miałem kontakt z tymi kierowcami bo ta sama firma nas wszystkich zholowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czułem różnicę w paliwie, ale tylko jak tankowałem w Niemczech.

U naszych sąsiadów nie masz takiego syfu w paliwie i tylu rodzajów paliwa. Nasi kombinatorzy maja i takie i takie i jeszcze takie ale jak co do czego to różnica jest niewielka a cenowo ogromna.

ZTCW dostarcza je raczej w okolice Poznania niż np. Łodzi, bo w środku Polski tankują się z innej bazy.

Chyba masz rację bo co ja czy ktoś inny nalejemy we Wrocku, przed Wrockiem to auto jedzie lepiej i dalej niż na takiej samej stacji(chodzi o logo) w centralnej Polsce. Słyszałem, że shell tez bierze z Orlemu i nawet jka bierze z Lotosa to i tak jeden diabeł. Coś w tym jest, że auto zatankowane na zachodzie europy ma lepsze osiągi i spalanie.

Jeśli chodzi o to nowe paliwko shella to warto zalać, choćby dla przetestowania? Dziś wlałem zwykłe za 100 ale zastanawiałem się nad drogim. Gdyby to miało jakieś czyszczące właściwości.....to czemu nie. Jeśli cena to tylko opłata za markę to podziekuję.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce podstawy paliwowe są dwie:

1) z ORLENa - rura z Rosji

2) z LOTOSa - rafineria paliw z północy

reszta to kwestia dodatków (uszlachetniaczy) mających jakiś tam wpływ na silnik.

 

ja jestem "anty" do paliw ORLENa. z dwóch powodów:

- pierwszy - opisałem powyżej (na podstawie informacji od Inspektora GUM, który w mojej firmie dosyć często bywa)

- drugi - paliwo ORLENowskie na Śląsku pochodzi z ORLENowskiej bazy paliw w Boronowie (ok. 20 km "niżej" jest baza paliw Radzionków, w której zaopatruje się reszta przewoźników). do Boronowa "leci" jedna rura paliwowa, czyli tą rurą płynie raz noPb raz ON (LPG nie :)). problem jest w tym, by to paliwo było czyste, zanim dopłynie do celu. nie chcę siać jakiejś negatywnej propagandy, ale z rozmów z "wysoko postawioną" personą z rozlewni w Radzionkowie wiem, jak ta "czystość" wygląda.

już sama informacja, że na wejściu do rury wpływa paliwo (ON) o wyższej temperaturę zapłonu, a na końcu ma już niższą temperaturę zapłonu, daje do myślenia. niektóre tankujące się cysterny nie mogą brać na siebie paliwa o temperaturze zapłonu poniżej 61*C z uwagi na niedopuszczenie przez TDT.

 

podsumowując - gdyby sama baza ON była OK, to już by było dobrze.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejsze paliwa shell fuel save miały niby dodatek 10% lub 30% diesla syntetycznego GTL. I z tego co badałem były na lekki plus w stosunku do konkurencji. Z nowym nitro+ nie miałem do czynienia, nawet ciężko jest złapać kartę charakterystyki produktu. Jak dowiem się więcej to się odezwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starego paliwa w zbiorniku - wiadomo, że klienci kupują tańsze, więc wszystkie "power, hiper" po prostu nie schodzą i paliwo się starzeje

Oczywiście. Jak mi zostaje paliwka w kosiarce to po kilku tygodniach bywa że czuć różnicę(mam takie obszary do wykoszenia gdzie śmigam średnio raz na 2-3 tygodnie). Hm... w kosiarki leję 95 plus olej do paliwka w przypadku ręcznej spalinówki. Ciekawe czy na 98 jest lepsze spalanie i dźwięk silnika, ale to nie to forum ;)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!