Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie dodatkowe (nagrzewnica elektryczna)


Rekomendowane odpowiedzi

Klima włączona non stop przez cały rok na AUTOMAT.

Przy obecnych temperaturach nie ma tam znaczka AC czy czegoś innego.

Funkcje czysta szyba czy też dobra widoczność (zależnie jak w instrukcji to nazwano) włączam ręcznie po pierwszym uruchomieniu silnika i nim rozpocznę jazdę.

Zapalają się 2 kontrolki na panelu sterowania czyli górna od tej funkcji i dolna sygnalizująca grzanie tylnej szyby (i lusterek, bo to nie jest rozłączne)

Na wyświetlaczu klimy nadal świeci AUTOMAT i chyba moc nawiewu się pokazuje ale tego nie jestem pewny.

Fakt że wentylator pracuje na wyższych obrotach.

Po kilkunastu sekundach na szybę wieje najpierw letnie a potem ciepłe powietrze i po szybie rozchodzi się po wnętrzu.

Nie ma nocnych by to było z nagrzewnicy wodnej bo nawet jeszcze po kilku minutach wskaźnik temperatury jest na samym dole skali.

Po tych kilku minutach jazdy ręcznie wyłączam funkcję dobra widoczność, wentylator zwalnia i przestawiają się klapki w zespole wentylacji i ogrzewania, bo teraz już klimatronik tymi rozgrzanymi grzałkami i rozdziałem powietrza zrządza.

Gdybym nie włączył tej funkcji i pozostawił wszystko po zapaleniu silnika i rozpoczęciu jady automatowi, to grzałki elektryczne i mocniejszy nawiew jest dopiero po przejechaniu około 1 - 1,5km.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak załącze "czysta szyba" to automatycznie wyłącza klimatronika, jak wylacze klimatronik to powraca czysta szyba , tak samo jak ustawienia samego nawiewu. Wydaje się że w M3 trochę to inaczej funkcjonuje

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak załącze "czysta szyba" to automatycznie wyłącza klimatronika, jak wylacze klimatronik to powraca czysta szyba , tak samo jak ustawienia samego nawiewu. Wydaje się że w M3 trochę to inaczej funkcjonuje

To nie jest tak, że wyłącza się układ klimatyzacji. Jeżeli klimatyzacja pracuje, w którymś trybów, auto, soft czy fast, każde włączenie opcji 'czysta szyba' czy zmiana położenia kierunków nawiewu powoduje tylko zgaśnięcie kontrolki od 'klimatronika'. Układ klimatyzacji pracuje cały czas dalej, pod warunkiem spełnienia warunków technicznych pracy układu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak, przy wyłączonym klimatroniku powinno mi to grzać przez funkcje" czysta szyba "czy nie. Ja jeżdżę z wyłączonym klimatronikiem i to zalaczenie było by wygodne w użyciu, w klimatroniku grzałki grzeją i są sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To woltomierz dobudowany do fabrycznego licznika.

Skrócony opis w moim temacie, 1 post pod datą 2015.03.12 (link w podpisie)

Jest tam też link do pełniejszego opisu w specjalnym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki z pełną mocą mocą grzeją przy odpowiednio dużej prędkości dmuchawy

A skąd masz takie dane? U mnie w SC II grzeją z pełną mocą niezależnie od ustawionych obrotów dmuchawy. Mam na wyświetlaczu podgląd ilości załączonych grzałek więc wiem co piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator i grzałki się rozpedzaja w trybie ogrzewania elektrycznego przez klimatronik i tam prędkośći wentylatora nie widac, prędkość wentylatora widać w funkcji czysta szyba. I tu i tu obrotów nie zmienisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tak tej funkcji czysta szyba się uczepiłeś :mellow: Grzałki grzeją w każdej funkcji przy danych warunkach jak pisał gojgien.

A skąd masz takie dane? U mnie w SC II grzeją z pełną mocą niezależnie od ustawionych obrotów dmuchawy. 0

Wiem bo dzisiaj mierzyłem prądy na przewodach masowych grzałek. Grzałki uruchamiają się po kolei zwiększając nadmuch, Na maksymalnym nadmuchu prądy 33 i 17 A.

Zmniejszając obroty obie grzałki pracują a prądy o jakieś 5 A mniejsze.

Mam na wyświetlaczu podgląd ilości załączonych grzałek więc wiem co piszę

Pokaż na fotce ciekaw jestem jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien pisze ze załącza wszystko w trybie"auto"w klimatroniku, a mnie interesuje zalaczenie tej funkcji w trybie rocznym bez klimatroniku. Poprostu wsiadam, zapalam auto, wciskam przycisk" czysta szyba " i czy będzie grzac

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mam wrażenie że nie grzeją, i myślałem że coś robię nie tak. Dziś przejechałem 1 km i leciało zimno, chyba że ten wentylator tak chłodził, bo lata na maxa. Gdzie sprawdzałes te grzałki czy grzeją"obciążenia" ? Zobaczył bym u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odbiegając delikatnie od tematu....

Nie rozumiem po co kupowaliście auto z klimatronikiem skoro i tak sterujecie nim ręcznie, wtedy gdy się o nim przypomni...

Są z tego same dylematy, co już w kilku tematach jest opisane.

U siebie, jedyne czym się bawię w czasie stałego włączenia na AUTOMAT, to ustawienie wymaganej temperatury.

I guzik mnie obchodzi czy klima jest włączona (czy świeci AC) na jakich obrotach pracuje wentylator i jak są ustawione klapki w kanałach rozdziału powietrza.

Po to dla wygody mam klimatronika, by się tym nie przejmować jak przy ręcznej klimie.

A że może spalać 0,5 litra paliwa więcej na 100km.... Trudno, to koszt wygody.

I tak spali tyle ile mu do baku zatankuję.

Jakbym miał przez pryzmat spalania patrzeć na użytkowanie auta, to bym miał jeździdełko z malutkim silniczkiem rejestrowane jak motorower i tylko raz w tygodniu go z garażu wyciągał, by po zakupy pojechać.

A jeszcze taniej byłoby e-kartę na komunikację miejską sobie zakupić.

Do przystanku mam około 60m, a do dworca i sieci połączeń miejskich i do innych miast około 15-20 minut jazdy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!