Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie dodatkowe (nagrzewnica elektryczna)


Rekomendowane odpowiedzi

Zmniejszając obroty obie grzałki pracują a prądy o jakieś 5 A mniejsze.

To zmniejszanie prądu o 5 A nie jest spowodowane jakąś fabryczną regulacją tylko fizyczną zmianą oporności drutu w zależności od jego temperatury.

Kierowca nie ma wpływu na załączanie grzałek no chyba, że wyłączy całkowicie nawiew lub ustawi temperaturę na 15 stopni. Jak są zainstalowane i aktywowane to grzeją gdy jest zimno i silnik jest nierozgrzany.

A tak to wygląda na moim wyświetlaczu w scenicu II.

post-4670-0-42877400-1484204281_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w sceniolu II powinny być i są grzałki o łącznej mocy 1800W.

Gdzieś w tym temacie jest to napisane:

http://megane.com.pl/topic/27278-grzalka-elektryczna-w-nawiewie-kto-posiada/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny być o mocy 1800 W. U mnie jest ta słabsza wersja może dlatego, że to silnik 1,5 a nie 1,9 dci. Mam dwa przekaźniki i przewody zasilające zakończone wtyczką a nie oczkami na śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy jest taka możliwość, bo czujnik na pewno.

I nawet odpowiednie przewody są dość łatwo dostępne w środku auta.

Wprawdzie nie od wstecznego (bo to w nagrywanych filmikach jest mniej istotne) ale kierunki, stop i drogowe sobie u siebie tak poprowadziłem do podsufitki, by zasilały małą lampkę z diodami, widoczną w obiektywie video rejestratora. (drogowe musiałem z pod maski przeciągać, bo tego na kostce R2 brak)

Fotki oczywiście w moim temacie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądziłem że to do materiału dowodowego. niedługo pewnie video rejestratory z samochodem będą się komunikować.

Ja potrzebuję by wiedzieć po odpaleniu czy 1 czy R jest załączone. Irytuje mnie to manualne sprawdzanie biegu. Do tej pory jeździłem

z normalnymi skrzyniami. A tu po niemiecku. Muszę zacząć trenować odruch pozostawiania na luzie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...

Czyli panowie wystarczy zakupić grzałkę wyciąć dziurę w nagrzewnicy i ją zamontować? a skąd wziąść wiązkę do podłączenia grzałki? skąd ta wiązka idzie? bo widzę ze można za 120  zł kupić całą nagrzewnica z dci tam jest już grzałka wiązka ale obawiam się że nie będę miał gdzie podłączyć wiązki do mojego 1.4 tce a aktywować to nie problem znależć kogoś z clipem myslę ze za całość 120zl =30zł aktywacja clipem gra jest warta świeczki.

Edytowane przez Gość
błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale grzałek nurnikowych a nie grzałki elektrycznej ;) nie mieszaj ;P 

11 godzin temu, fullxda napisał:

Czyli panowie wystarczy zakupić grzałkę wyciąć dziurę w nagrzewnicy i ją zamontować?

Trza sprawdzić czy jest wiązka (wtyczka z grubymi kablami, 2 przekaźniki) Jeżeli to jest to spoko ale często bywa tak że nawet nagrzewnica jest ale nie jest aktywna w kompie i wystarczy zakodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak,sprawdziłem wczoraj ściągając osłonę plastikową i kicha nagrzewnicę mam ześlepioną bez żadnej wtyczki czy kabli jedyne kable to lecą chyba tylko do wentylatora nawet byłby problem z wsadzeniem po wycięciu nagrzewnicy bo centralnie blokuje go szeroki metalowy wspornik i trzeba by go było wykręcać na dole widać śruby a u góry trzeba by było chyba deskę rozbierać a gdzie dopiero przełożyć taka gruba wiązkę ? myslę że jednak za dużo kombinowania i jest szansa że jeszcze to nie będzie działać lepiej chyba włączyć silnik 5 min. wcześniej i cieszyć się ciepłem trochę słabszym ale zawsze lepszym niż w dieslu ;napiszcie czy nadmuchiwane ciepełko z nagrzewnicy ptc jest gorące czy szału nie robi jaką ma temp. orientacyjnie ma z 30 st.?

Edytowane przez Gość
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja miałem fabrycznie instalację PTC,nie była tylko aktywna w UCH ,w klimatroniku była i powiem szczerze że moje 1.9 dCi nie nagrzewa się za szybko więc jak najbardziej polecam założenie PTC. Przed montażem zalecam sprawdzić czy od aku idą przewody (dość grube są) do wnętrza auta w okolice lewej stopy kierowcy i czy da się funkcję aktywować w UCH bo w klimatroniku przeważnie jest aktywna. System włącza się w rożnych sytuacjach wspomagając ogrzewanie od silnika. Polecam jeszcze raz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fullxda napisał:

napiszcie czy nadmuchiwane ciepełko z nagrzewnicy ptc jest gorące czy szału nie robi jaką ma temp. orientacyjnie ma z 30 st.?

No robi zasadniczo bardzo dobrą robotę, obecnie przy 0 czy tam -1 po kilkunastu sek. od odpalenia już jest letnie powietrze z nawiewu a nie powietrze o temp -1*C jak z dworu oznacza to że np. szyba odmarza dość szybko czy po przejechaniu 1km już leci powietrze które nagrzewa ci kabinę a nie robi tylko cyrkulację powietrza. Pamiętam też ze jak było koło -10*C to powietrze też już nie było "mroźne" tylko takie powiedzmy neutralne (nie ziębiło kabiny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!