Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Od kąd mam diesela,

Przestałem grzebać w autach w każdej wolnej chwili

Ja miałem i mam tylko benzyniaki, od jakiegoś czasu zagazowane. Grzebałem tylko w polskich samochodach maluch, fso i polonez, bo sam je serwisowałem, a poświęcałem im tylko tyle czasu, ile wymagała tego dokumentacja serwisowa. W megance i corolli z powodu braku dokumentacji, pozostawiam te sprawy serwisowi ASO. I nie miałem od 74 roku (w tym roku zaczęła się moja przygoda z czterema kółkami) niepodzianek, że stanąłem na trasie i nie dojechałem do celu.

Czy diesel, benzyna, lpg rozważałem zawsze pod kątem ile muszę stracić, aby zyskać i zaznaczam, że wszystkie toczydła były nowe. Swego czasu zastanawiałem się nad dieslem, ale w stosunku do benzyniaka musiałbym dołożyć ok 10 000 zł, to za tą cenę mam instalację z najwyższej półki, a później

jeżdżenie prawie za półowę ceny i dlatego zostałem przy sprofanowanej gazem benzynie. Jak porównywaliśmy w pracy koszt przejechanego 1 km moimi zagazowanymi autami (polonez, meganka i corolla) z kosztami zajadłych zwolenników diesli, to niestety musieli przyznać, że moje są tańsze w utrzymaniu.

Co do spalania to patrze ile spala na dystansie 1500-2000km, bo to obejmuje wszystko (jazdę po papierosy, dojazdy do pracy i dłuższe wypady) i zaczyna przyjmować wartość stałą.

Co do opierania się na wskazywaniach kompa pokładowego, to się przejechałem na megance (jak jeszcze jeździłem na benzynie). Przy tankowaniach spalona benzyna (wykazywana przez komp) pokrywała się z tą zatankowaną, a raz mimo że w baku powinno być jeszcze 5 litrów benzyny (wcześniej parę razy zszedłem do niższego stanu), silnik odmówił dalszego działania. Dobrze, że zrobił to przy zjeździe do stacji benzynowej i wystarczyło megankę przepchać 50m do dystrybutora. Po nalaniu 55 litrów, 60-litrowy bak był pełny, a silnik odpalił od pierwszego zakręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zero świec, cewek, kabli WN, krokowców, kół ZFR i innych dupereli,

Akurat w moim nie ma kabli WN i silnika krokowego a reszta to grosze, ale nie ma również tego co mają diesle: brudnego zaworu egr, zapieczonych świec żarowych, padających wtrysków, sypiącego się turbo, przekręconych panewek czy rozklekotanej dwumasy.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wybiera to, co uważa, że będzie dla niego dobre, opłacalne, itp. Od samochodu wymagam tylko, że ma jeździć, nie psuć się zbyt często i spalać w granicach przyzwoitości (normę oczywiście ustala użytkownik, bo wie, na co go stać). Nie ważnie, czym zasilane jest autko, jeśli spełnia powyższe warunki, to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile masz OC droższe 100zł na rok do 150... zależy jaki ubezpieczycielI

Nie mówię o OC tylko o cenie takiego auta nowego w salonie. Zresztą jako używane też jest często sporo droższe od tych z małymi silnikami z turbo.

 

Co do lanego paliwa. Lałem Vervę długi czas i spalanie zmniejszyło się o tyle co nic, czyli w granicach 0,5l. Ale nie o to chodzi. Teraz leję raz Vervę, raz zwykłe 98. Ot, dla lepszego samopoczucia. 95tki dawno nie lałem.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/renault-laguna-gt-2-0-turbo-gaz-i3620070564.html Gaz, czemu nie? świat poszedł do przodu, instalacje są teraz coraz lepsze, tylko jak gaz to chcę mieć z tego przyjemność, zakładać gaz do 1.6 bo dużo jeżdżę? :) wole turbognoja i 320nm pewnie jest droższy, ale auto ma Mi sprawiać chociaż odrobine przyjemność, jak mam wsiadać przez kilka lat codziennie rano do kombi 1.6 z gazem i się pocieszać, że przejade 100km za 10zł mniej, to dolary mi się w oczach niestety nie świecą, to nie dla Mnie, aż takim centem nie jestem, linczujcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma również tego co mają diesle: brudnego zaworu egr, zapieczonych świec żarowych, padających wtrysków, sypiącego się turbo, przekręconych panewek czy rozklekotanej dwumasy.

Wyobraź sobie, że w moich dieslach też jeszcze z tymi problemami nie miałem styczności...... A zawsze mam auta używane wcześniej przez kogoś innego, byś nie myślał że to były nówki i po 3 latach poszły w inne ręce.

Teraz prawie myślimy nad zmiana dwumasy w sceniolu syna, bo musi być skrzynia wyciagana, (trudności z włączeniem wstecznego biegu) i właśnie przy okazji czas dwumasę i sprzęgło wymienić na inne, ma już ponad 160 tys km przebiegu, a za 9 miesięcy zrobił ponad 30 i nie widać by w dalszej eksploatacji miało być mniej krecone..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/renault-laguna-gt-2-0-turbo-gaz-i3620070564.html Gaz, czemu nie? świat poszedł do przodu, instalacje są teraz coraz lepsze, tylko jak gaz to chcę mieć z tego przyjemność, zakładać gaz do 1.6 bo dużo jeżdżę? :) wole turbognoja i 320nm pewnie jest droższy, ale auto ma Mi sprawiać chociaż odrobine przyjemność, jak mam wsiadać przez kilka lat codziennie rano do kombi 1.6 z gazem i się pocieszać, że przejade 100km za 10zł mniej, to dolary mi się w oczach niestety nie świecą, to nie dla Mnie, aż takim centem nie jestem, linczujcie.

Przecież prawidłowo założona instalacja gazowa nie powoduje w zasadzie jakiegokolwiek spadku osiągów.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie:

LPG(Nowe Auto)- Jak już to tylko prosto z salonu i tylko na 3 lata i do "żyda" bo dalej nie widze sensu tym bardziej z naszymi nowymi technologiami...

LPG(Przechodzone) - Już kiedyś miałęm golfa, dużo palił i ciągle "coś". Auto ma jezdzić i jak najmiej się psuć a nie wychodząc rano (Zima -15'c) a podnosem już modlimy się by auto odpaliło pod blokiem.

Benzyna - Na bliskie dojazdy do pracy 4-8km i wiem że w zime odpali bez problemu :) lecz mało żywotne silniki pod wzgledem KM. Rodzice mają Polo 1.3 silnik igiełka a już ma 18 lat :) Co do nowych aut (silników) już bym się zastanawiał... bo różne cuda słyszałem.

Diesel - Auto dobre na długie dystanse ekonomiczne i skonstuowane do dużych przebiegów co daje wiekszą żywotność pod względem KM. Oczywiście mało opłacalne na dojazdy do pracy 4-8KM oraz trza dobrze obsługiwać auto w zime aby nie było "UPS" przy -15'c ;).

Ze względu na to że w tych czasach mamy już takie technologie jak "hybrydziaki ;)" czy funkcje "start/stop" są one najbardziej chyba ekonomiczne na miasto.

I tu jak dla mnie jest bardzo ważny temat do przemyślenia a mianowicie jeżeli kupujemy nowe auta to możemy się spodziewać po 2-3latach bardzo poważnych uszkodzen silnika gdyż tak naprawde jestesmy testerami nowej gamy silników które nie zawsze są tak wytrzymałe jak ich poprzedniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy funkcje "start/stop" są one najbardziej chyba ekonomiczne na miasto.

Są bardzo ekonomiczne dla producentów tego gadżetu. Akumulator do systemy start/stop kosztuje około 700zł i do tego dochodzi inny rozrusznik, podobno mocniejszy oraz inny alternator, także mocniejszy aby naładowywać w krótkim czasie akumulator. Silnik benzynowy na godzinę pracy w mojej megance spala około 0,9l. Więc spokojnie mogę sobie pozwolić na jego nie wyłączanie podczas stania w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w moim nie ma kabli WN i silnika krokowego a reszta to grosze, ale nie ma również tego co mają diesle: brudnego zaworu egr, zapieczonych świec żarowych, padających wtrysków, sypiącego się turbo, przekręconych panewek czy rozklekotanej dwumasy.

Tak jak użytkownik "gojgien" naprowadził to wszystko zależy od użytkownika auta jak kto traktuje auto poczynając od poczatku rozruchu silnika do konca. Każdy szanuje swoje auto indywidualnie i to widać. Każdy z kim rozmawiam mówi "ee renówka strasznie awaryjna" Lecz od prawie 2 lat jeszcze mnie nie zawiodła tak bym wzywał lawete. Oczywiście w każdym aucie ma prawo coś pujść lecz u mnie to przeważnie przechodzi licznik na stan który oznacza ze musze wymienić już olej :)

Przecież prawidłowo założona instalacja gazowa nie powoduje w zasadzie jakiegokolwiek spadku osiągów.

Zawsze jest jakaś róznica.

Są bardzo ekonomiczne dla producentów tego gadżetu. Akumulator do systemy start/stop kosztuje około 700zł i do tego dochodzi inny rozrusznik, podobno mocniejszy oraz inny alternator, także mocniejszy aby naładowywać w krótkim czasie akumulator. Silnik benzynowy na godzinę pracy w mojej megance spala około 0,9l. Więc spokojnie mogę sobie pozwolić na jego nie wyłączanie podczas stania w korku.

W tym wypadku zgadzam się z tobą, nie zagłebiałem się w tajniki funkcji "start/stop".

Jak jest nowe to masz spokój na około 2-3 lata pózniej lepiej sprzedać auto. Czyli rozwiązanie dla bogatych.

Lecz "ćoś za coś..." zwykły sprzęt nie wytrzymał by tak nadmiernego wykorzystywania więc musi być tak a nie inaczej.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież prawidłowo założona instalacja gazowa nie powoduje w zasadzie jakiegokolwiek spadku osiągów.

 

Zawsze jest jakaś róznica.

W przypadu silników Renault i paru wyjątków, dobrze wystrojona instalacja lpg IV generacji potrafi dodać kilka kM, w reszcie spadek mocy jest niezauważalny i oscyluje w granicach 2-5 kM.

Wyobraź sobie, że w moich dieslach też jeszcze z tymi problemami nie miałem styczności......

Wyobraź sobie ja w mojej benzynie też....

nissanwykres.bmp

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z kim rozmawiam mówi "ee renówka strasznie awaryjna" Lecz od prawie 2 lat jeszcze mnie nie zawiodła

To co ja mam powiedzieć, moja meganka od 99 roku nie wycięła mi żadnego psikusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!