Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

13,3-13,5V prąd ładowania i co dalej z aku.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Wszystkim,

Też mam Megane 3 1.6 16V. Ostatnio z racji pracy zdalnej auto więcej stoi niż się rusza... Po odpaleniu napięcie dochodzi do 15 V ale po paru minutach spada do 13.5V.

Wczoraj zrobiłem 50 km (po odpaleniu była przez chwilę 15V a potem już tylko 13,4 - 13,6 V) i po powrocie do domu i odczekaniu paru godzin zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora i wyszło równe 12V. Zgodnie z tabelką tutaj. :

https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/poradniki/diagnostyka-i-obsluga-akumulatora/

 

oznacza to, że aku jest naładowany tylko w 40%.... póki co nigdy mnie Meganka nie zawiodła ale w trakcie ostatnich Świątecznych mrozów po postoju na dworze nie odpalała zbyt chętnie... mam do Szanownego Grona pytanie czy w okresie zimowym podładowujecie akumulator za pośrednictwem prostownika ?

U mnie wychodzi, że ten cały wspaniały system podładowuje aku tylko do ~50 % pojemności czy to jest zdrowe dla kondycji aku i dla samego silnika, który musi sie bardziej wysilić ?

 

pozdrowionka dajcie proszę znać jak z tym sobie radzicie

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Megus_III napisał:

Wczoraj zrobiłem 50 km 

  - (po odpaleniu była przez chwilę 15V a potem już tylko 13,4 - 13,6 V),

 -  po powrocie do domu i odczekaniu paru godzin zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora i wyszło równe 12V.

Zgodnie z tabelką tutaj oznacza to, że aku jest naładowany tylko w 40%..

Masz akumulator z systemem ESM ,czyli ;

   - akumulator nie jest ładowany podczas przyśpieszania;

         - tylko prąd jest pobierany z akumulatora,

         - co skutkuje spadkami napięcia < 13,4 V,

   - przy hamowaniu silnikiem zwiększa się ładowanie do max, by doładować akumulator,

   - odporny na duży prąd ładowania jak i na niskie rozładowanie,

Masz prawidłowe ładowanie ok; 13,5 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem;

  - trwałość akumulatora z systemem ESM; to w większości ok; 3 lata,

2 godziny temu, Megus_III napisał:

Ostatnio z racji pracy zdalnej auto więcej stoi niż się rusza.

 

2 godziny temu, Megus_III napisał:

czy w okresie zimowym podładowujecie akumulator za pośrednictwem prostownika ?

W takiej sytuacji - nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Megus_III napisał:

mam do Szanownego Grona pytanie czy w okresie zimowym podładowujecie akumulator za pośrednictwem prostownika ?

Przynajmniej dwa razy w roku podładowuję prostownikiem bez odłączania aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Megus_III napisał:

Szanownego Grona pytanie czy w okresie zimowym podładowujecie akumulator za pośrednictwem prostownika ?

Ja z kolei nigdy. Jeśli samochód w zimniejszy dzień nie odpali to znak, że trzeba jechać po nowy aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

panowie a odłączenie ibs nie zmieni ładowania?? Bo to jakaś paranoja z tym ładowaniem. Ja mam nowy akumulator i czuje przy porannym rozruchu ze jest nie doładowany ja bym wolał napięcie 13.8V-14.4V bo takie jest dobre dla zwyklej baterii kwasowej. A tu jak zwykle ekologia potrzebne to jak świni siodło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może należy zmierzyć spadek napięcia przy rozruchu w korelacji z prędkością obrotową silnika. Może jakieś złącze jest zaśniedziałe lub rozrusznik chciałby jakiegoś przeglądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio stary akumulator już słabo kręcił, sprawdziłem przed uruchomieniem 11,9 podczas uruchamiania silnika 9,2 po odpaleniu 14,6 i potem spadło nawet do 13,5.

Kupiłem nowy akumulator, przed założeniem w serwisie pokazał, że ma 12,8 przed uruchomieniem, podczas uruchamiania spadło do około 11,5 i od razu lądował 13,5 Facet mówi, że za słabe ładowanie ma samochód). Podczas jazdy spadło do 13,3.

Wnioskowałem, że może coś jest nie tak z ładowaniem, ale kilka dni szybciej ma starym akumulatorze ładowanie na początku 14,6 potem też miał po pewnym czasie około 13,5.

Poczytałem o systemie ESM i teraz moje pytanie, czy każda Megane 3 ma taki system i z ładowaniem w mojej Megi jest ok, czy jednak coś należy sprawdzić u mechanika?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ładowanie jest od czasów Megane 2 i Laguny 2. Tak ma być. System ESM podczas przyspieszania wyłącza ładowani a podczas hamowania silnikiem załącza ładowanie. Dlatego auta z systemem ESM podczas przyspieszania spada napięcie a przy hamowaniu silnikiem rośnie.

 

Po wymianie akumulatora nie ładuje na 14.6 bo akumulator jest naładowany więc nie trzeba. Jak przyjdzie mróz i większe obciążenia to wrzuci na chwile 14,6 i znowu spadnie.

W moim dieslu prawie cały czas jest 13,5V jak się włączą grzałki spada nawet na 13,2. I nie ma problemu z paleniem nawet w duże mrozy.

Moje zalecenie. Nie szukać problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, wujamateo napisał:

Poczytałem o systemie ESM i teraz moje pytanie, czy każda Megane 3 ma taki system i z ładowaniem w mojej Megi jest ok,czy jednak coś należy sprawdzić u mechanika?

Nie wszystkie M III mają system ESM. Te co posiadają  ten system (M III ph2) posiadają na klemie minusowej specjalny biały czujnik z wychodzącymi z niego dwoma cienkimi kabelkami.

Wszystkie z kolei M III posiadają tzw. inteligentne ładowanie nie mające związku z systemem ESM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!