Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

ostatnio robiłem "badania" czujników ciśnienia w kołach.

Kompresorem na stacji BP nabiłem wszystkie koła dokładnie do takiego samego poziomu, ciut wyżej niż być powinno.

Jak przejechałem się autem, to każde z kół pokazywało inna wartość...

W ciągu kilku dni spuszczając powietrze z konkretnego koła udało mi się ustawić , że wszystkie koła miały te same ciśnienia.

Pojechałem na "pompę" , okazało się że ten sam miernik ciśnienia wskazuje różne ciśnienie w każdym z kół.

I ja wiem , komu wierzyć , dlatego szukam metody wyłączenia tych pomiarów w kołach.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje ok. Pomiar na desce nie zwalnia z cyklicznej kontroli ciśnienia. Każdy manometr będzie miał jakieś przekłamania. Ja koła pompuję na najbliższej od domu stacji Orlen z tradycyjnym pistoletowym kompresorem i zawsze poziom z manometru zgadza mi się z tym na wyświetlaczu. No ale nie o to chodzi, tylko o bezpieczeństwo czyli alarm poniżej jakieś wartości na wypadek złapania kapcia. Prawdopodobnie dowiemy się o nim szybciej niż wyczujemy go na kierownicy.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pomiar "domowym" manometrem w miarę pokrywa się z wartościami, które widnieją na liczniku. Z tym, że w trakcie jazdy wskazania z czujników rosną o ca. 0,3 atm. W sumie nigdy nie używałem kompresora na stacji paliw, ale zawsze się zastanawiałem jaka jest jego dokładność - urządzenie tyrane przez setki ludzi, cały czas narażone na warunki atmosferyczne itp.

2 godziny temu, pbet napisał:

No ale nie o to chodzi, tylko o bezpieczeństwo czyli alarm poniżej jakieś wartości na wypadek złapania kapcia. Prawdopodobnie dowiemy się o nim szybciej niż wyczujemy go na kierownicy.

Ostatnio przydałoby mi się takie coś w rowerze :-) Przednie koło (oponka 26x1,2), jazda po asfaltowej ścieżce - małokomfortowe uczucie jak rower traci sterowność. Mogę sobie tylko wyobrazić jak zachowuje się w takiej sytuacji samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, konwil napisał:

Z tym, że w trakcie jazdy wskazania z czujników rosną o ca. 0,3 atm.

U mnie też. Zwykle o 0,2 ale przy dłuższej jeździe lub wyższej temperaturze zewnętrznej o 0,3.

6 godzin temu, konwil napisał:

W sumie nigdy nie używałem kompresora na stacji paliw, ale zawsze się zastanawiałem jaka jest jego dokładność - urządzenie tyrane przez setki ludzi, cały czas narażone na warunki atmosferyczne itp.

W sumie nie ważne czy to kompresor taki automatycznie ustawiany czy pistolet na stacji lub u oponiarzy. Różne tolerancje itd. Kiedyś pisałem jak mi spece w Norauto napompowali koła na 2.7 a prosiłem 2.4. Na drugim manometrze wyszło, że dali za dużo, a ten którym pompowali pokazywał oczekiwaną wartość... więc mogli go od razu wywalić bo przekłamanie o 0,3 to trochę zbyt wiele. Pompując koła przyciskam końcówkę przewodu do wentyla bez zaczepiania jej "haczykiem" i trzymam żeby odłączenie było jak najszybsze czyt. z jak najmniejszym ubytkiem powietrza z koła. Jak końcówka węża jest zakręcana to nawet jej nie tykam ponieważ za dużo powietrza uchodzi przy odkręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

a w czy w Megane III ale PHI da się włączyć funkcję monitorowania ciśnienia w oponach ? np. z ABS-u jak to jest w VW

światła dzienne mam już aktywowane i tak się zastanawiam czy tego nie da się aktywować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w Renault to tylko czujniki ciśnienia (TPMS) w felgach, przynajmniej do teraz. KIA ma w tych nowych modelach pomiar >>z ABS-u<<, pytanie czy to jest sensowny pomiar, czy tylko tak "na oko".

Edytowane przez konwil
Poprawiłem merytorycznie, bo mogłem zmylić niektórych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Grupie VW jest tak że odczytuje z ABSu obroty koła, i jak odczyta że któreś obraca się szybciej, bo mam mniejszą średnicę z racji spadku ciśnienia to tylko zaświeca kontrolkę o utracie ciśnienia, bez informacji w którym kole

 

a można doposażyć w TPMS, czyli czujniki w wentyle i aktywacja CLIPem czy może coś jeszcze trzeba zmienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w aucie z grupy vw wyświetla ikonkę i napis na kompie które koło ma mniejsze ciśnienie.

Sprawdziłem niestety już 2 razy działanie systemu w /skodzie.

 

Z renault będzie problem bo z tego co wiem przy każdym kole jest antena która czyta wyniki = więc sporo trudnej roboty - o ile w ogóle możliwej

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sarna1 napisał:

Z renault będzie problem bo z tego co wiem przy każdym kole jest antena która czyta wyniki

Też nie na 100%, ale powiedzmy na 90 - tak jest, jeśli w aucie jest Hands Free. U mnie raczej tak nie jest, czujniki są przypisane do konkretnego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powitać tak z nudów zapytam ;nie mam HF mam za to 2a kpl. kół no i teraz na jesień wrzucam kpl .zimowy, który już miałem na aucie,ale jak wiadomo sam się nie aktywuje,trzeba sprzętu!jak to się odbywa przez komputer? czy trzeba je wzbudzić przykładając do każdego z kół aktywator-wzbudzacz nie znam dokładnej nazwy.Na necie można znaleźć za np.200zł urządzenia do uruchamiania czujników takie własnie,że podchodzisz do koła i uruchamiasz-przypisujesz czujnik.Jak to jest w Renault zadziałają takie wynalazki czy tylko prze komp i podłączenie do wtyki OBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!