Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

ostatnio robiłem "badania" czujników ciśnienia w kołach.

Kompresorem na stacji BP nabiłem wszystkie koła dokładnie do takiego samego poziomu, ciut wyżej niż być powinno.

Jak przejechałem się autem, to każde z kół pokazywało inna wartość...

W ciągu kilku dni spuszczając powietrze z konkretnego koła udało mi się ustawić , że wszystkie koła miały te same ciśnienia.

Pojechałem na "pompę" , okazało się że ten sam miernik ciśnienia wskazuje różne ciśnienie w każdym z kół.

I ja wiem , komu wierzyć , dlatego szukam metody wyłączenia tych pomiarów w kołach.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje ok. Pomiar na desce nie zwalnia z cyklicznej kontroli ciśnienia. Każdy manometr będzie miał jakieś przekłamania. Ja koła pompuję na najbliższej od domu stacji Orlen z tradycyjnym pistoletowym kompresorem i zawsze poziom z manometru zgadza mi się z tym na wyświetlaczu. No ale nie o to chodzi, tylko o bezpieczeństwo czyli alarm poniżej jakieś wartości na wypadek złapania kapcia. Prawdopodobnie dowiemy się o nim szybciej niż wyczujemy go na kierownicy.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pomiar "domowym" manometrem w miarę pokrywa się z wartościami, które widnieją na liczniku. Z tym, że w trakcie jazdy wskazania z czujników rosną o ca. 0,3 atm. W sumie nigdy nie używałem kompresora na stacji paliw, ale zawsze się zastanawiałem jaka jest jego dokładność - urządzenie tyrane przez setki ludzi, cały czas narażone na warunki atmosferyczne itp.

  W dniu 23.05.2018 o 04:46, pbet napisał(a):

No ale nie o to chodzi, tylko o bezpieczeństwo czyli alarm poniżej jakieś wartości na wypadek złapania kapcia. Prawdopodobnie dowiemy się o nim szybciej niż wyczujemy go na kierownicy.

Rozwiń  

Ostatnio przydałoby mi się takie coś w rowerze :-) Przednie koło (oponka 26x1,2), jazda po asfaltowej ścieżce - małokomfortowe uczucie jak rower traci sterowność. Mogę sobie tylko wyobrazić jak zachowuje się w takiej sytuacji samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.05.2018 o 07:27, konwil napisał(a):

Z tym, że w trakcie jazdy wskazania z czujników rosną o ca. 0,3 atm.

Rozwiń  

U mnie też. Zwykle o 0,2 ale przy dłuższej jeździe lub wyższej temperaturze zewnętrznej o 0,3.

  W dniu 23.05.2018 o 07:27, konwil napisał(a):

W sumie nigdy nie używałem kompresora na stacji paliw, ale zawsze się zastanawiałem jaka jest jego dokładność - urządzenie tyrane przez setki ludzi, cały czas narażone na warunki atmosferyczne itp.

Rozwiń  

W sumie nie ważne czy to kompresor taki automatycznie ustawiany czy pistolet na stacji lub u oponiarzy. Różne tolerancje itd. Kiedyś pisałem jak mi spece w Norauto napompowali koła na 2.7 a prosiłem 2.4. Na drugim manometrze wyszło, że dali za dużo, a ten którym pompowali pokazywał oczekiwaną wartość... więc mogli go od razu wywalić bo przekłamanie o 0,3 to trochę zbyt wiele. Pompując koła przyciskam końcówkę przewodu do wentyla bez zaczepiania jej "haczykiem" i trzymam żeby odłączenie było jak najszybsze czyt. z jak najmniejszym ubytkiem powietrza z koła. Jak końcówka węża jest zakręcana to nawet jej nie tykam ponieważ za dużo powietrza uchodzi przy odkręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

a w czy w Megane III ale PHI da się włączyć funkcję monitorowania ciśnienia w oponach ? np. z ABS-u jak to jest w VW

światła dzienne mam już aktywowane i tak się zastanawiam czy tego nie da się aktywować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w Renault to tylko czujniki ciśnienia (TPMS) w felgach, przynajmniej do teraz. KIA ma w tych nowych modelach pomiar >>z ABS-u<<, pytanie czy to jest sensowny pomiar, czy tylko tak "na oko".

Edytowane przez konwil
Poprawiłem merytorycznie, bo mogłem zmylić niektórych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Grupie VW jest tak że odczytuje z ABSu obroty koła, i jak odczyta że któreś obraca się szybciej, bo mam mniejszą średnicę z racji spadku ciśnienia to tylko zaświeca kontrolkę o utracie ciśnienia, bez informacji w którym kole

 

a można doposażyć w TPMS, czyli czujniki w wentyle i aktywacja CLIPem czy może coś jeszcze trzeba zmienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w aucie z grupy vw wyświetla ikonkę i napis na kompie które koło ma mniejsze ciśnienie.

Sprawdziłem niestety już 2 razy działanie systemu w /skodzie.

 

Z renault będzie problem bo z tego co wiem przy każdym kole jest antena która czyta wyniki = więc sporo trudnej roboty - o ile w ogóle możliwej

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 24.05.2018 o 08:40, Sarna1 napisał(a):

Z renault będzie problem bo z tego co wiem przy każdym kole jest antena która czyta wyniki

Rozwiń  

Też nie na 100%, ale powiedzmy na 90 - tak jest, jeśli w aucie jest Hands Free. U mnie raczej tak nie jest, czujniki są przypisane do konkretnego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powitać tak z nudów zapytam ;nie mam HF mam za to 2a kpl. kół no i teraz na jesień wrzucam kpl .zimowy, który już miałem na aucie,ale jak wiadomo sam się nie aktywuje,trzeba sprzętu!jak to się odbywa przez komputer? czy trzeba je wzbudzić przykładając do każdego z kół aktywator-wzbudzacz nie znam dokładnej nazwy.Na necie można znaleźć za np.200zł urządzenia do uruchamiania czujników takie własnie,że podchodzisz do koła i uruchamiasz-przypisujesz czujnik.Jak to jest w Renault zadziałają takie wynalazki czy tylko prze komp i podłączenie do wtyki OBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!