Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moja opinia o Scenic III 1.6 dci


respectus

Rekomendowane odpowiedzi

Od prawie miesiąca jestem posiadaczem Grand Scenic III 1.6 dCi 130KM (wcześniej przez 7 lat Vectra C 1.9 cdti 120KM). Ogólnie jeździ się fajnie, dużo bajerów elektroniki (ver. Bose). Silnik dynamiczny. Spalanie wg producenta można wsadzić między bajki (ok 4.5l. w trasie) Na autostradzie, dystans 200 kilometrów, szósty bieg, tempomat non stop - ustawiony na 110km/h, średnie spalanie pokazało mi 5.7 litra. W mieście 8l to minimum. Visio system działa bezbłędnie, automatyczne wycieraczki na deszczu średnio a automatyczne zmienianie świateł z drogowych na długie (i odwrotnie) fatalnie, lepiej nie ryzykować i przełaczać łapą. Dziwi mnie też że jadąc na długich czy krótkich nie gasną z przodu ledy do jazdy dziennej przez co zbieram wiązanki od innych na CB (wyłącz sobie baranie te przeciwmgielne!!!) To co mnie też irytuje to szerokie słupki A. Poza tym okropnie głośny dźwięk i długi skok manetki podczas przełączania krótkie/długie, w Vectrze działa na dotyk i bezszelestnie. Jednak to co najbardziej mnie zaskoczyło to to, że pomimo takiej masy elektroniki, czujników itd brakuje czujnika wskazania kończącego się płynu spryskiwaczy! Toż taki wynalazek już był w Daewoo Nexiach... :) Na duży plus w porównaniu do Vectry zasługuje trzymanie drogi. Scenic jest przyklejony, myślałem że będzie gorzej niż w Vectra bo przecież Scenic jest wyższy... To chyba byłoby na tyle wrażeń, gdyby jakieś pytania - piszcie. Postaram się coś jeszcze poopisywać.

P.S. A Vectry pozbyłem się bo pomimo "młodego rocznika" 2006 zaczęła ją mocna zjadać rdza... Renault byłby jeszcze na gwarancji od korozji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEDy przygasają i robią za pozycyjne, co za barany na tym CB ;)

Dokładnie tak jest, po załączeniu mijania/drogowe - LEDy przygasają, specjalnie sprawdzałem. Ale widocznie wielu kierowców jest wyczulonych na bezsensowne używanie przeciwmgielnych przez co muszę się czasami tłumaczyć na CB że to nie P/M. Sam często widzę kierowców na przeciwmgielnych przy lekkim deszczyku. Nie kumam tego, przecież jak nie ma mgły to nawet zbytnio nie widać różnicy w doświetleniu drogi... Z resztą pół biedy jak odpalą z przodu, gorzej z takimi hardcorami, którzy jarzą tyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam często widzę kierowców na przeciwmgielnych przy lekkim deszczyku

Zauważyłem, że niektórym kierowcom nie wystarcza doskonała widoczność nawet w słoneczny dzień i jeżdżą na światłach mijania i przeciwmgielnych co dla mnie jest głupotą i się zawsze śmieje z takich baranów, bo pewnie wydaje im się, że ich autko będzie sportowo wyglądało na zakręcie haha masakra

Ostatnio widziałem na parkingu centrum handlowego idotę z wioski co miał przód swojego VW IV oświetlony jak ciężarówka, białą taśmą LED, normalnie śmiałem się jak dziecko z jego idiotyzmu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam często widzę kierowców na przeciwmgielnych przy lekkim deszczyku. Nie kumam tego, przecież jak nie ma mgły to nawet zbytnio nie widać różnicy w doświetleniu drogi.

Poczytaj kolego przepisy kiedy można włączyć przednie światła przeciwmgielne.

W nocy, zwłaszcza na tych nowych asfaltach jak ktoś ma ksenony to jest ogromna różnica.

Uwierz mi ;) Dlatego też już kilka lat temu zmieniono zapis co do jazdy na przednich przeciwmgielnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ha! Dziś zatrzymała mnie policja. I pierwsze co, to: ...panie kierowco, dlaczego jedzie pan na przeciwmgielnych?

Musiałem mu udowadniać, że to nie przeciwmgielne... Zawołał kolegę i obydwaj się drapali po głowach jak dziwnie to francuzy wymyślili.

Edytowane przez respectus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

He he, jak kupowałem Megankę to sprzedawca ostrzegł mnie, że policja czepia się tego patentu, szczególnie jak chcą sobie statystyki nabić. Gdyby chcieli dać mandat stanowczo nie przyjmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!