Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 18.02.2020 o 08:45, mariuszekf napisał:

Ja nic nie ruszałem, luzu na szarpaku nie wykazuje. Mechanik mówi żeby nie ruszać lepiej niech będzie fabrka

 

Zmień mechanika, ja miałem podobne gumy w sceniku, po wymianie całych wahaczy na wzmocnione meyle HD dostałem stare. Jedna guma całkiem wypadła (środek) a na drugim jest cała zerwana i wisi na włosku i stąd były różne stuki i trzaski w zawieszeniu. Obecnie mam ciszę. A gumy wyglądały jak u ciebie, niby lekko popękane czy tam sparciała guma, a w rzeczywistości odspojone obie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,podepnę się pod temat,mam pytanie,czy ktoś z was wymieniał już w swoim wozie gumy (tuleje) stabilizatora?? bo w moim przypadku wymieniłem już prawie wszystko (łączniki stabilizatora,wahacz,poduszki mcpersona wraz z łożyskami) i nadal mam głuche stukanie z zawieszenia. Da radę to ogarnąć samemu z kanału,jakieś wskazówki??

Przebieg mam 90 tyś.nie za szybko padły? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w M3, ale w M2 żeby wymienić gumy drążka, to trzeba mieć go na zewnątrz. A żeby to zrobić, to trzeba opuścić cały wózek. Gumy siedzą bardzo ciasno i ręką ich nie włożysz, potrzebne jest imadło/prasa. Robiłem to przy okazji wymiany tulejek wózka, mając cały rozpięty z auta. Stare gumy były bardzo sztywne i nie miały luzu, a przebieg ponad 250 tys, więc wątpię żeby to u ciebie stukało. Proponuje przyjrzeć się wspomnianym tulejom sanek. U mnie praktycznie rozleciały się po wyjęciu na dwa kawałki. Auto zygzakowało przy hamowaniu i przyśpieszaniu, głośne stuki w zawieszeniu. Na diagnostyce wszystko wychodziło ok, aż sam musiałem namierzyć gdzie jest luz. Z drugiej strony nie są to objawy dla przebiegu 90 tys..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w M3 bez opuszczania całego wózka też się nie obędzie i tego się właśnie boję,ehh ta francuska myśl ;-) (wahacze też trzeba odkręcać? zbierzność ustawiać?) Auto prowadzi się jak najbardziej prawidłowo nie myszkuje nie ściąga,ale ok przyjże się i jutro się za to zabiorę. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja już wymianę gum stabilizatora mam za sobą,da radę to zrobić z kanału,ale najlepiej we dwóch,mi to zajęło 5,5godz,niestety poprawy brak :( czy to możliwe by te głuche dudniące odgłosy wydawały amorki,które według skp są sprawne w prawie 70%,a może poduszki mcpersona jakieś felerne założyłem (pan polecał SNR podobno takie idą na pierwszy montaż i takie też założyłem) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII łożyska są SNR. Ja wymieniłem przód pomimo tego, że sprawność amortyzatorów była ok. Wstawiłem całe nowe kolumny i wahaczami. Prawie jak nowe auto. Poprawił się komfort, sztywność zawieszenia (można szybciej jeździć - poczucie bezpieczeństwa) oraz przestała trzeszczeć tapicerka z przodu.

Gumy napewno prawidłowe założone? W MII były dwie średnice różniące się 1 mm.

Miałem kiedyś stuki z przodu. Wszyscy mówili wymienić łączniki, zrobiłem z gumami i nadal to samo. Wymiana sworzni dała poprawę. Nadmieniam SKP - sworznie bez luzów, ale się uparłem i wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Koledzy odświeżę wątek. Jakie wahacze najlepiej kupić ? Macie sprawdzonego dostawcę na forum ? :) Mam do wymiany końcówkę lewą i sworzeń. Stwierdziłem, że nie będę się bawić tylko wymienię obie końcówki i oba wahacze. Kwestia jakie części śmiało mogę kupić, żeby były bardzo dobrej jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od Ciebie. Ile chcesz wydać? Czy będziesz to robił sam itp. itd. Jak na bogato i małym wysiłkiem to masz ot choćby takie coś: WAHACZ ZAWIESZENIA [MOOG] Raba Wyżna - Allegro.pl 

Ja wymieniałem tylko silenblocki (LMI) i wstawiłem sworzeń (TRW), ale to trzeba trochę własnym wysiłkiem ogarnąć, bo inaczej za fachową wymianę zapłacisz więcej za robociznę, niż za kompletne wahacze, ale jak masz jakiegoś znajomka z prasą, to dobra droga.

Drążki proponuję kompletne np. TRW: DRĄŻEK KIEROWNICZY [TRW] Raba Wyżna - Allegro.pl  w innych firmach kompletu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u kolego na stacji i właśnie wyszło, że mam lekki luz na sworzniu lewym i na lewej końcówce. Sam to spokojnie ogarnę - mam full wyposażony garaż i spore doswiadczenie w naprawach. Kwestia dobrych gratów. Wymienię dwie strony od razu kompleksowo - nie chce mi się rozbierać po 5 razy tego samego :) Mam nalatane w swojej Megi 175000 aktualnie więc pora odświeżyć gumy :)

Warto kupić ori wahacze ? Końcówki właśnie myślałem o TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to możemy sobie rękę podać, bo ja też mam super wyposażony warsztacik, tylko niestety ciasny. Jak ogarniasz sam i oszczędzasz na robociźnie, to na "gratach" już nie oszczędzaj tak. Po co kupować jakieś wynalazki typu ORI?? Kup sobie porządne sworznie np.: JBJ810 (TRW) Porządne silentblocki: 35662 01 (Lemforder) i 35661 01 (Lemforder) i wymień sam. Wahacz sam się nie uszkodzi i jak nim gdzieś nie przywaliłeś, to za pierwszym razem nie ma co go w całości wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.12 5.13 :!: - aniewa

Właśnie chcę pojechać z górnej półki i wymienił bym najchętniej cały wahacz - będzie temat z głowy na długi czas. Prasę zostawiam do łożysk :) Aktualnie szwagra Hondę robię i tam wahacze kompletne nie są dostepne więc zostaje zabawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!