Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana pompy ABS/ESP - jak to zrobić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam odkopuje temat. Mam problem z pompą ABS niestety do wymiany, nowa nie wchodzi w grę, gdyż kosztuje ~3800zł za używaną dam od 200-500zł. Problem tkwi w tym, na które numery mam zwracać uwagę przy zakupie, by pasowała do auta. Na Allegro znalazłem:

NUMER SERYJNY 476608247R
95CT2AAY2 

CDC/ESP
00.0405-104D.0
Początek się zgadza, chodzi o dalszą część na naklejce u mnie jest sam napis CDC i numer: 10.0212-0340.4 czy ma to jakieś znaczenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. A jaki problem ma kolega z ABS? Jakie błędy pokazuje komputer? Najczęściej w tych pompach zapiekają się szczotki. Wystarczy zmienić część hydrauliczną pompy, elektronika pozostaje stara. Nie trzeba się martwić o przebieg. No chyba, że padnie sterownik - ale to rzadko się zdarza. Miałem podobny problem. W firmie w której naprawiają takie rzeczy naprawa trwała ~10 minut. Założono drugi blok hydrauliczny z nowymi szczotkami, dwa lata gwarancji i śmiga :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam

niestety i moją MIII dopadł ten ból.

jakieś 1,5 tyg temu wyjeżdżając z pracy o mały włos nie skasowałem bramy wjazdowej, bo pedał wpadł mi w podłogę i sprawności został mi jakiś 1cm.

Od razu pojechałem do znajomego mechanika, odpowietrzyliśmy układ, jednakże moje tarcze i klocki z przodu nadawały się już do wymiany, więc zaplanowaliśmy to za kilka dni, w pakiecie zasugerował wymianę płynu hamulcowego, bo też nie był już pierwszej świeżości.

Powróciłem nieco szybciej bo sytuacja się powtórzyła, hamulec w podłodze, miękki jak sprzęgło... ponowne doraźne odpowietrzenie układu i na 2 dni z głowy.. 

Następna wizyta to już na wymianę, ale z ponownymi objawami miękkiego hamulca.

Tarcze + klocki + płyn wymienione - czyli będzie OK...

no niestety nie... za 2 dni wracam bo dalej się zapowietrza... ... nasza burza mózgów - brak wycieków, płynu nie ubywa, a układ się zapowietrza - więc .. może POMPA hamulcowa...

no i za 2 dni wymiana... jakby coś lepiej... ale mija 4 dzień od wymiany, gdzie 2 dni temu byłem znowu odpowietrzyć układ... to chyba jednak nie pompa

ale na dzień dzisiejszy objawy nieco się zmieniły, bo - jak jadę i wciskam hamulec to wpada mniej więcej do połowy i dopiero czuć efektywność hamowania, ale przepompowanie powoduje jego normalne działanie.. aż do kolejnego hamowania.

dobrze, że wpadł mi w oko ten artykuł bo się dowiedziałem, że jest cos takiego jak POMPA ABS, ukryta gdzieś w podszybiu... już zamówiona na allegro.. niestety brak jest nowych zamienników, co jest mega dziwne... 

plan jest taki, że ma dojść we wtorek, rozbieramy megankę, wyciągamy starą pompę, sprawdzamy numery, jeśli trafimy to wkładamy zamówioną, jeśli nie - to odsyłka i zamawiamy kolejną.

 

Trzymajcie kciuki za powodzenie akcji, bo z hamulcami nie ma żartów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz pompę taką samą to elektronikę można przełożyć, a wymienić tylko blok pompy.

Jeszcze jest też opcja jakiegoś wycieku, albo nieszczelności i dlatego układ się zapowietrza.

Jak masz ręczny elektryczny to sprawdź tylne zaciski bo zdarza się, że one się rozszczelniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli numer na pompie jest taki sam to będzie pasować.

Warto zwrócić uwagę na to czy dawca i biorca ma ESP czy nie, bo są różnice w średnicach przewodów hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w mieście obok za 100 zł pompę z dCi i bralbym ją w ciemno już dzisiaj.

Idzie to jakoś po nr Vin sprawdzić?

 

O przebiegu pamiętam, tylko ktoś wspominał że idzie wymienić samą hydraulikę a elektronikę zostawić starą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym vinem chodziło mi o sprawdzenie czy pompa z dCi pasuje do 1.4 TCe

 

 

Wczoraj wymienili mi płyn hamulcowy. Zrobione jakieś 80 km i póki co jest okej.

Pompy jeszcze nie kupowałem 

Co ciekawe ustało też bicie na kierownicy przy hamowaniu w okolicach 100km/h.

Myślałem że to tarcze mam krzywe a winna chyba właśnie jest pompa ABS.

Edytowane przez Haifisch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak jak. napisaliście, mechanik rozłożył wszystko do dojścia do pompy, wyjął tą co mam, sprawdził numery, zamówiliśmy dobrą, ale niewiadomym przebiegiem, po podłączeniu wszystko ok ale... ze 127000 mam 188000 km... na razie kazal pojeździć przez weekend i zobaczyć czy się nic nie dzieje niepokojącego, jak będzie ok, w to pon rozkładamy i podmiana elektroniki na powrót do mojego przebiegu... 

miałem nadzieję, że te 188000 skoryguje clipem, ale nie ?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!:

Przed wysłaniem zalecamy sprawdzenie tego co palce nastukały na klawiszach, poprawienie i zastosowanie odpowiednich znaków przestankowych :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że przebieg 180 masz wszędzie

ABS, Licznik, Karta , ECU silnika , UCH ( nie widoczny ) ale jest

 

Teraz jak sobie po testujesz i będziesz  miał kontrolę  policji - spiszą licznik i idzie w papiery

A jak cofniesz to popełniłeś przestępstwo zgodnie z polskim prawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 21 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!