Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Warsztatowcy, jeżeli chodzi o renie, są naprawdę nieźli. Chyba raczej wychodzą z założenia, że dobrej jakości paliwo wystarcza.

Już zabieram się za lekturę :)

 

Dodano: 24 sty 2016 - 23:39

Poczytałem i spróbuję :) Rzeczywiście Revenol (0,03%) ma dużo mniej popiołu od np. Elfa (0,07%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pomieszane informacje, część nie dotyczy FAP-a w Megane III.

Tu kiedyś dyskutowaliśmy: < zobacz > Polecam post użytkownika asedio.

 

W przypadku krótkich tras - konieczność wypadu za miasto nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie

Nie zauważyłem tego, a zimą zdarzało się, że żona przez miesiąc dojeżdżała w mieście do pracy/sklepu 10km - filtr nie miał potrzeby wypalania.

 

Jeżeli dopalanie jest w trakcie a trzeba się zatrzymać - to należy dać na luz i trzymać silnik na obrotach rzędu 2–3tyś obr/min.

Proces wypalania trzeba doprowadzić do końca dla dobra filtra i silnika. Nie wyłączać silnika.

Nie trzeba trzymać silnika na wysokich obrotach, na luzie też się wypala.

Można wyłączyć silnik, wypalanie wznowi się w innym dogodnym momencie - nie ma takich zaleceń w instrukcji, w ogóle nie ma żadnych.

 

DPF wypala się średnio co: 200 km - jeśli jazda odbywa się na krótkich odcinkach lub co 400–700km - jeśli jazdy są na dłuższych, szybkich trasach.

Może DPF, ale FAP u mnie wypala się co 1500-2000km, gdzie połowa to miasto.

 

Kontrolka wypalania filtra zapala się, jak filtr jest już mocno zapchany. W 90% przypadków filtr wypala się bez jej zapalania.

W instrukcji pisze, że kontrolka jest nieaktywna czyli nigdy się nie zapala.

 

Czytałem, że podczas wypalania podobno załącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek bez zapalania kontrolki - jeśli podłączymy diodę pod zasilanie lusterek będzie można obserwować czas wypalania. Może ktoś ma ochotę sprawdzić?

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie tylnej szyby załącza się w autach, w których jest potrzebne zwiększone obciążenie silnika przy wypalaniu.

W przypadku dCi silnik praktycznie nie bierze udziału w wypalaniu FAPa.

Z tego też względu nie ma potrzeby obciążania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukałem - informacja z forum Dacii, silnik 1.5 dCi 110 < zobacz >

Oczywiście trzeba brać poprawkę, że w Dacii montowane są inne podwersje K9K, ale dodatkowy wtryskiwacz też posiadają.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam :)

Podepnę się pod temat.Szukam informacji przy jakiej ilości sadzy wypala się FAP w silniku 1.5DCi 90PS k9k 834.

Samochód mam od niedawna i na razie tylko raz się wypalił prawdopodobnie sadzy było ok 15gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiąć tzw.CLIPA ,który pokaże poziom sadzy w filtrze .

Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra i do jakiego poziomu oraz o stanie jakościowym oleju silnikowego.

 

FAP - jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika.

 

Jeśli końcówka rury wydechowej jest czysta w środku - to FAP jest i działa.

Jeśli rura czarna - to FAP nie działa, filtr jest dziurawy albo go w ogóle nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie z dodatkowym wtryskiwaczem w Megan III diesel zostało zapożyczone z Laguny III. Posiada dodatkowy wtryskiwacz

 

Dodano: 21 lip 2016 - 15:20

Temat jest 7 miesiąc na forum i wygląda na to ,że w obecnym Megan III ,filtr jest bezobsługowy.

Nie ma z nim problemów nawet w mieście a użytkownik (mając sprawne auto), nawet nie zauważa faktu jego posiadania .

Dobrze to świadczy o konstruktorach francuskich

Tak trzymać - a będzie coraz więcej użytkowników marki reno z silnikiem diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!