Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

No możliwe że nie zauważyłem, ale jak miałem wymieniany silnik to oglądałem wszystko dokładnie, bo turbinę też regenerowałem. Po patrze jeszcze raz.

Ale fakt jest taki że zmienia charakterystykę pracy i po kilkudziesięciu regeneracjach wywala błąd, że olej jest rozrzedzony przez paliwo.

Nawet w Clipie możesz sprawdzić poziom rozrzedzenia oleju przez paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak coś ma. U m nie przed wymianą oleju pokazywało rozrzedzenie 1,2 a po wymianie pokazuje rozrzedzenie 0,2. A rozrzedzenie bierze się z paliwa które prawdopodobnie z wydechu przedostaje się częściowo do oleju lub jest lekko zwiększona dawka na wtryskiwacze. Komunikatu w związku z rozrzedzeniem nie miałem, może dlatego, że było jeszcze zbyt niskie.

Samych regeneracji filtra było 181 przy przebiegu auta 147 kkm i wszystkie udane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkudziesięciu regeneracjach wywala błąd, że olej jest rozrzedzony przez paliwo.

Nawet w Clipie możesz sprawdzić poziom rozrzedzenia oleju przez paliwo.

Co ile km zmieniasz olej i jakiej długości trasy najczęściej robisz ? ( krótkie do 20 km, częste starty lub miasto? )

ECU- kontroluje cały proces wypalania oraz stan oleju i wszystko to możesz odczytać na clipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak coś ma. U m nie przed wymianą oleju pokazywało rozrzedzenie 1,2 a po wymianie pokazuje rozrzedzenie 0,2. A rozrzedzenie bierze się z paliwa które prawdopodobnie z wydechu przedostaje się częściowo do oleju lub jest lekko zwiększona dawka na wtryskiwacze. Komunikatu w związku z rozrzedzeniem nie miałem, może dlatego, że było jeszcze zbyt niskie.

Samych regeneracji filtra było 181 przy przebiegu auta 147 kkm i wszystkie udane.

To ciekawa teoria - olej silnikowy jest w silniku, a DPF wypala się swoim wtryskiwaczem w DPFie, a nie jak w starych dizlach podając zwiększoną dawkę ON do spalenia w cylindrach.

IMHO nie ma i nie może mieć nic wspólnego, bo przecież spaliny z DPFa nie cofają się do cylindra/misy olejowej.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DPF-ie nie ma wtryskiwacza. Piąty wtryskiwacz jest umieszczony tuż za turbiną, do filtra ma prawie pół metra. Wiadomo, że spaliny nie płyną jak rzeka tylko pulsują. Dodatkowo zawór EGR też pobiera spaliny które są powtórnie dostarczane do cylindrów.

Skoro w silnikach z DPF z 5 wtryskiwaczem jest mierzony stopień rozrzedzenia oleju to coś musi być na rzeczy. Nie będę się spierał, że to akurat piąty wtryskiwacz powoduje to rozrzedzenie, być może jest też zwiększana dawka paliwa, tego nie wiem. Fakt, że przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniem fabryki co 30 kkm może wystąpić około 30 regeneracji filtra i to nie pozostaje bez wpływu na rozrzedzenie oleju. Przy częstszej wymianie oleju pewnie ten problem jest marginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy egr podczas wypalania filtra może się otworzyć?

I druga sprawa czy to rozrzedzenie oleju nie jest tylko szacowane na podstawie wklepanych danych przez clipa? Możemy przecież ręcznie ustawić dzienne przebiegi, ile razy auto będzie odpalane itp. Gdyby to odpowiednio ustawić, to nie będzie się rozrzedzenie zbyt często pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantasta. Więc masz odpowiedź na Twoje pytania.

Częste starty ( duża ilość paliwa ), krótkie odcinki i stop to silnik nie nagrzany właściwie. Warto skrócić okres wymiany do 10.000 km i co jakiś czas wypad za miasto i dać po garach. Rozrzedzony olej to większe tarcie, większe zużycie paliwa, większe zapchanie Fapa i tym częstsze wypalanie Fapa - co też zwiększa zużycie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba do 6 kkm, jak ma takie roczne przebiegi.

 

Dodano: 14 kwi 2017 - 13:22

W DPF-ie nie ma wtryskiwacza. Piąty wtryskiwacz jest umieszczony tuż za turbiną, do filtra ma prawie pół metra. Wiadomo, że spaliny nie płyną jak rzeka tylko pulsują. Dodatkowo zawór EGR też pobiera spaliny które są powtórnie dostarczane do cylindrów.

Skoro w silnikach z DPF z 5 wtryskiwaczem jest mierzony stopień rozrzedzenia oleju to coś musi być na rzeczy. Nie będę się spierał, że to akurat piąty wtryskiwacz powoduje to rozrzedzenie, być może jest też zwiększana dawka paliwa, tego nie wiem. Fakt, że przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniem fabryki co 30 kkm może wystąpić około 30 regeneracji filtra i to nie pozostaje bez wpływu na rozrzedzenie oleju. Przy częstszej wymianie oleju pewnie ten problem jest marginalny.

Dopalanie spalin piątym wtryskiwaczem w silnikach renault.

Jakoś mi nie chce się wierzyć, że spaliny wracają przez turbo (które przecież wypycha je z silnika) z powrotem do obiegu.

 

thumb_hosting_zdjec_1492172413__fap_dpf_renault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mi nie chce się wierzyć, że spaliny wracają przez turbo

Nikt nie pisze, że tak jest na 100 %. To tylko hipoteza, natomiast rozrzedzenie oleju jest faktem także w silnikach posiadających FAP z 5 wtryskiwaczem. Może rozrzedzenie powoduje zwiększona główna dawka paliwa.

Natomiast dołączony poglądowy rysunek nie jest od dci 110 KM.

Wiem tylko, że u mnie przed wymianą oleju maxiecu pokazywał współczynnik rozcieńczenia oleju 1,2 a po wymianie 0,2. W elektronikę nie ingerowałem, nie kasowałem kilometrów do następnego przeglądu a nastąpiła zmiana tego parametru. Może z pomiaru poziomu i ciśnienia oleju? Nie mam pojęcia jak to działa ale fakt, że sterownik silnika widzi zmienione właściwości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciekawi mnie jeszcze jeden temat.

Jak jest regeneracja podczas jazdy to z rury nic nie widać poza gorącymi spalinami. Natomiast podczas wymuszonej regeneracji z CLIPa, kopci gorzej niż kominy w Krakowie.

Może tylko wtedy działa ten piaty wtryskiwacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciekawi mnie jeszcze jeden temat.

Jak jest regeneracja podczas jazdy to z rury nic nie widać poza gorącymi spalinami. Natomiast podczas wymuszonej regeneracji z CLIPa, kopci gorzej niż kominy w Krakowie.

Może tylko wtedy działa ten piaty wtryskiwacz

czyli wg Ciebie podczas jazdy, gdy jest proces wypalania, to piąty wtryskiwacz nie działa?

Poczytaj tutaj i zrób sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!