Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki silnik do Megane III Grandtour


avior

Rekomendowane odpowiedzi

@mich64 - Co ma obciążenie samochodu do ilości koni mechanicznych? Rozumiem, że gdyby zapakować do Megane ładunek, który masą odpowiadałby masie pojazdu to w tym momencie silnik ma 0 KM? :D Zgodzę się, że większe obciążenie pogarsza OSIĄGI samochodu, ale moc zostaje ta sama.

 

Co do tego, że to auto nie jedzie to się cały czas zastanawiam jak ja to zrobiłem, że w zeszłym roku byłem na urlopie z 4 osobami dorosłymi na pokładzie i przyczepą o masie własnej 900 kg na haku :D Może pobiłem jakiś rekord świata? I tak najlepsze wrażenia z jazdy były jak odhaczyłem przyczepę na campingu i pojechałem sam do centrum - ach co z moc jakbym miał 200 KM pod maską :)

 

Także mich64 jak tak bardzo ubolewasz nad autem, które sam kupiłeś (nie było jazdy testowej?) to sobie załóż hak, przejedź 900 km z przyczepą i 4 osobami na pokładzie, potem wszystkich wysadź, odhacz przyczepę i przestaniesz narzekać. Również gadanie w stylu 1.2/1.4 Tce to jest moc też jest do bani, bo jak to przyrównasz do Megane III RS to też można powiedzieć, że te auta nie jeżdżą i jest brak reakcji na gaz. No a jakby to porównać do Bugatti Veyron Super Sport (1200 KM) to człowiek się już w ogóle zastanawia jak to się dzieje, że inne samochodu ruszają z miejsca haha :D

 

Także myślę, że zamiast ostrzegać ludzi na forum w każdym wątku przed zakupem 1.6 16V 110 KM wpajaj od małego, że przed zakupem samochodu trzeba się niem przejechać i najlepiej kilka razy na przestrzeni kilku dni tak aby potem nie przekładać swoich złych decyzji na atmosferę na forum ;)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Piszesz o mocy a ja o osiągach. Z punktu praktycznego liczą się jednak osiągi.

Na temat jazd testowych i zakupu samochodu już się wypowiadałem w innym wątku, więc nie mogę i nie chcę się powtarzać.

Pozdrawiam wszystkich zwolenników silnika 1.6 :) jednak zdania nie zmienię i uważam, że zakup Tce jest o wiele korzystniejszy z punktu widzenia walorów eksploatacyjnych.

Kulturalna wymiana opinii nie jest psuciem atmosfery na forum jak sugerujesz.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, że to auto nie jedzie to się cały czas zastanawiam jak ja to zrobiłem, że w zeszłym roku byłem na urlopie z 4 osobami dorosłymi na pokładzie i przyczepą o masie własnej 900 kg na haku Może pobiłem jakiś rekord świata? I tak najlepsze wrażenia z jazdy były jak odhaczyłem przyczepę na campingu i pojechałem sam do centrum - ach co z moc jakbym miał 200 KM pod maską

Przesiadając się z 1,6 do 1,2 TCE, masz wrażenie jakbyś odczepił przyczepkę :P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wiem ile te 1,2 TCE może pociągnąć. :mrgreen: Podejrzewam, że mniej niż 1,6. A jazdę zestawem 5 tonowym mam w pracy prawie codziennie. I powiem, ze swojego doświadczenia z autami dostawczymi z silnikami diesla, że najlepiej jeździło mi się VW transporterem 2,5 l z napędem na 4 koła, potem fiat dukato, ford transit. Najgorzej się jeździ VW transporterem z silnikiem 1,9. To dopiero jest zawalidroga. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadając się z 1,6 do 1,2 TCE, masz wrażenie jakbyś odczepił przyczepkę :P

Auta z tymi silnikami użytkuję zamiennie, szkoda, ale nie mam tak silnych doznań. :)

Owszem, 1200 jest trochę żwawsze, ot typowa dynamika auta "miasta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 TCE to typowe autka do miasta.

Jednak jak się tym wyjedzie na szybsze trasy i wciśnie się troszkę więcej i przekroczy znacznie prędkości miejskie, to sobie to "codeńko" nie żałuje żarcia :D

TAK, jestem zdeklarowanym przeciwnikiem obniżania pojemności i sztucznego żyłowania silników.

Niestety takie czasy i takie trendy i już niedługo chyba nie będzie normalnych silników z normalnymi pojemnościami w nowych autach :(

Tfu, pseudo ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie czasy i takie trendy i już niedługo chyba nie będzie normalnych silników z normalnymi pojemnościami w nowych autach

Tfu, pseudo ekologia.

To prawda, dlatego przy zakupie nowego auta dla żony zdecydowałem się na VW Polo mimo mojej sympatii do Renault, ponieważ w VW silnik jest 1,2 4 cylindrowy a nie jak w Clio, do którego przymierzaliśmy się 3 cylindry od kosiarki.

 

Odpowiadając w temacie to ja do tego Grand Tour brałbym 1.2 TCe. Jeśli robisz większe przebiegi i możesz $ dołożyć to ropniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później wsiadam do 1.4, cisza, jeszcze więcej mocy, przyjemność z jazdy dużo większa.

Opinia na sucho, z tym 1.6 nie jest tak źle, silnik całkiem spoko, ale 1.4 lepszy i tyle

 

Jeźdzłem 1,6w coupe i mam 1,4tce Grandtour. Prawda jest dużo cichszy, ale pali też więcej niż 1,6. Jego stopień skomplikowania jest też dużo większy, nie ma za dużo tych silników więc z ewentualnym serwisem może być gorzej. A jak Ci się podoba turbo lag tego silnika? Moim zdaniem jest dość spory przez duży intercoller. Po gwałtownym dodaniu gazu, zanim turbo napompuje to chwila mija..., do tego ten silnik w cale nie powala osiągami w porównaniu do 1,6. Chyba że po chipie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień nie szarżuję, a w trasie przy wyprzedaniu to i obroty są już wyższe, więc zbiera się bardzo ładnie. Może gdybym jeździł bardziej wyczynowo to by mi czegoś brakowało ale pod mój profil i styl jazdy, silnik jak i skrzynia ideał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, do takiej jazdy silnik jest ok. Na podmiejskich drogach potrafi być oszczędny i po prostu niesłyszalny, spalanie rośnie na autostradzie.

Chociaż mi trochę dynamiki brakuje. Subiektywnie ciągnie słabiej niż 1,9jtd 115km KM, za to równiej i łagodniej rozwija moc.

Mimo turbo nie idzie tak ostro z dołu, i można się zdziwić jak teoretycznie słabszy diesel nas objedzie bo auto mimo że wg producenta ma maks moment przy 2,2tys obrotów to wyraźnie czuć że dostaje jeszcze mocy przy około 3tysiącach.

No i moje kombi więcej niż 200km/h nie chce iść, a i do tych 200 ledwo dociąga. Patrząc jak na filmikach ludzie hatchbakiem 210 robią to kombi ma chyba sporo większe opory.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!