Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

sebastian_wifi, no to wyobraź sobie, że MIII grandtour ma powiększony rozstaw osi w porównaniu do HB i z tyłu jest więcej miejsca. Dlatego też jak siadłem do IV kombi to od razu pierwsze wrażenie - ale tu ciasno!!!

Trochę szkoda bo od strony mechanicznej meganka III naprawdę jest ok. Zdarzają się awarie ale to tylko pierdoły. Generalnie auto trwałe. Przypuszczam że w IV nie będzie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć

Pomału przymierzam się do kupna nowego samochodu bo mój punto 2 1.2 8V 60KM z 2002 roku jest już prawie jedna nogą(kołem) na szrocie. Zgnita podłoga, silnik też już nie da rady jeździć. Ogólnie Punto to samochód śmierci, na odcinku 50km można tak mniej więcej 10 razy stracić życie. Mam tu na myśli brak mocy przy wyprzedzaniu i naprawdę trzeba dobrze to obliczyć, mieć doświadczenie żeby podjąć decyzję co robić. Teraz to on nawet 60KM nie ma i Nm też o wiele mniej. Tu nawet nie chodzi o moje punto, tylko ogólnie samochody z małą mocą paradoksalnie są bardzo niebezpieczne. Poza tym to nawet nie jest samochód, tylko pudełko do przemieszczania się. Mniejsza o to.

Strasznie korci mnie nowa Meganka IV, przede wszystkim wygląd. W środku kierownica jest tylko ładna a ten pulpit lcd i pod nim klima jest brzydkie. To już kwestia gustu. Nie chcę nic z grupy VW, nie chcę też japońskich bo to głównie zgnilaki, słabe blachy. Fiat też odpada bo stosunek ceny do jakości jest beznadziejny. Poza tym mam 190cm wzrostu a japońskie są raczej projektowane pod Azjatów. Zachar mieści się do Megane IV to ja tym bardziej powinienem siedzieć wygodnie. :)

Mam już dość obawy przy jakimkolwiek wyprzedzaniu na trasie tira czy coś innego, więc zaintrygował mnie TCe 130KM. Tu właśnie jest pytanie jak Tce 130 sobie radzi, gdy jedziemy np. 90km/h za tirem, redukujemy bieg do 3 czy 4 i gaz. Będzie dynamiczność czy ten silnik ma tylko moc przy ruszaniu? Jestem z małego miasteczka, więc jazda samochodem to głównie trasy do Białegostoku 50km albo na jakieś wioski. Praktycznie brak ruchu typowo miastowego, jakieś korki, itd. Tak na logikę Tce 130KM powinien być dobrym wyborem. Mam obiekcję czy TCe 100KM czy SCE 1.6 115KM to będzie dobry wybór. Robimy średnio 10-11 tys. km rocznie, więc bardzo mało.

Poczytałem forum, więc trochę już wiem, że Tce mogą, ale nie muszą brać olej. Problem ze złym spasowaniem tylnej klapy bagażnika. Sce 1.6 wolnossący jest głośny a chcę mieć w końcu ciszę w samochodzie.

Planowany zakup pod koniec 2017, początek 2018 lub w każdej chwili jak punto wyzionie ducha. Plan jest taki żeby do grudnia jeszcze pomęczyć się punciakiem i wziąć wersję Intense. Panowie jak to wygląda cenowo w Renault? Jest szansa, że pod koniec 2017 wersja Intens zjedzie z ceną do 60-65tys. złotych za nowy? Czy trzymają cenę jak japońce?

 

 

ps. to mój pierwszy post, więc witam na forum ;). Post chyba powinien być w dziale zakup, ale ten temat chyba nie jest zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie spadnie z ceny tak nisko a na pewno podrozeje.1.2 tce 130 KM spokojnie wystarczy dynamika jest bardzo dobra.Ale że to moja opinia to polecam jazdę próbną tym autem z tym silnikiem.Nie zrozumiałem o jakim sterowaniu klima piszesz.Masz LCD 8" i bez manualnych przycisków oraz LCD 7" z przyciskami co dla mnie jest lepszym rozwiązaniem ponieważ np.mozna sterować nawiewy temp w środku itd manualnie a nie dotykowy co może być niekomfortowe.Zobacz co mają teraz z wyprzedaży rocznika będzie trochę taniej.ale minus że jesteś skazany na to co jest już wyprodukowane.

Edytowane przez Prosto21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że jest opcja klimy dwustrefowej z fizycznymi przyciskami od nawiewu w IV. Cyfrowe/dotykowe są bez sensu. Najbardziej mi zależy na silniku. Bajery elektroniczne najmniej istotne, chociaż niektóre przydatne i fajnie mieć, ale nie za wszelką cenę. Nie wiem czy francuz to dobry pomysł, ale kto nie ryzykuje....

Co do ceny to zobaczymy, jaka będzie taka będzie. Mnie ciekawi czemu ludzie już po 20 tys. km pozbywają się IV? Bo już można takie kupić jako używane. W sumie powodów może być mnóstwo, od psucia się danego egzemplarza po nietrafiony zakup jako wybór.

 

W ogóle nigdzie nie można poczytać o silniku TCe 1.2 130KM od strony technicznej, budowy, technologii, itd. Nikt tego silnika nie opisał w szczegółach. Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu bardzo dobrze przemyślał zakup i pojeździł dla porównania jeszcze innymi markami. Szczególnie porównałbym megi IV z peugeotem 308.

Myślę, żę 1.2 tce jest doskonale znanym silnikiem i można o nim poczytać w różnych kontekstach także na tym forum. Generalnie silnik jest chwalony podobnie jak 1.2 z Peugeota ale tam są trzy cylindry a w Tce cztery.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi czemu ludzie już po 20 tys. km pozbywają się IV? Bo już można takie kupić jako używane.

To tylko demo od dealerów. Za 65 tyś powinieneś bez problemu wyszarpać Intens SCe 115, jednak nie polecam tego silnika. Dzisiaj mamy coraz więcej dróg szybkiego ruchu, warto zainwestować w cichy silnik powyżej 100 km/h. Tce 100 w wersji Intens dzisiaj kosztuje około 73 500 z lakierem, powinni oddać jak się dobrze pogada za ok 67-68 tyś zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mich64

Peugeot 308 niestety dla mnie jest brzydki. Citroeny to samo. Tyle w temacie. Odnośnie silnika nie chcę już czytać o wrażeniach tylko aspekty techniczne, inżynieryjne tego silnika. Nigdzie takich rzeczy nie ma. Silnik nie jest taki nowy, on był już montowany w Megane III.

 

@mayn

Wolnossącego na pewno już nie kupię. Jak wolnossący to jakieś V6 czy V8 a nie silnik od "kosiarki" 1.6. Jak już to wolę kosiarkowe turbo. Z punktu technicznego czym się różni tce 100 od 130? Większa turbina czy coś innego? Hmm, Tce 100 jakoś mnie nie przekonuje, wolałbym 130. To nie będzie zakup na 3-4 lata, tylko na 10-12 lat.

Grupą VW rzygam, japońskie drogie i dla malutkich ludzi, koreańskiego nie chcę, fiata nigdy więcej, volvo za drogie i podświadomie chińskie. Forda miałem kiedyś, więc też odpada. Pozostają żabojadowe samochody. Nowe są bardzo ładne jak Talisman czy Meganka IV. Mnie tylko HB interesuje, sedany ani kombi nie. Nie mam pojęcia nic o silnikach i elektryce. To co powie jakiś tam Zachar czy inny "jutuber" mało mnie interesuje. Bardziej mnie interesują subiektywne opinie zwykłych ludzi i najlepiej co ten samochód już mają. Takie forum jest bardzo cenne przy podejmowaniu decyzji.

Trochę poczytałem forum i tak cudownie nie jest, też się psują meganki, złe spasowania karoserii, itd. Ale tak jest w każdej marce. Nie ma cudów, w tej klasie i przedziale cenowym zawsze będą jakieś fuckup'y.

Hmm, Demo. Czym jest demo? To są rozumiem pierwsze egzemplarze już z produkcji masowej czy jeszcze egzemplarze przedprodukcyjne żeby pokazać taki samochód w salonie, że za chwilę będzie w sprzedaży? Sam samochód jest jeszcze z "bugami"? Słynny na całą Polskę Talisman Demo, który miał/ ma masakryczną ilość usterek i gościowi nie chcą tych usterek naprawić. Finalnie chyba dostanie nowego Talismana, coś tam słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, Demo. Czym jest demo? To są rozumiem pierwsze egzemplarze już z produkcji masowej czy jeszcze egzemplarze przedprodukcyjnie żeby pokazać taki samochód w salonie, że za chwilę będzie w sprzedaży?

Demo to samochody do jazdy próbnej które są dostępne w salonie dla klientów.

japońskie drogie i dla malutkich ludzi,

Japończycy w końcu się obudzili i wzięli do roboty. Wprowadzili jako ostatni silniki turbo doładowane. Teraz zaczynają wypuszczać ciekawe modele. Przykładowo nowy Civic którego miałem okazję oglądać w USA, robi naprawdę wrażenie. Dość duży kompakt, solidne wnętrze, materiały w końcu miękkie (nie jak dawniej nudny twardy plastik), podłokietnik mistrzostwo chyba w tej klasie. W Polsce pojawi się na przełomie marca/kwietnia. Podejrzewam że cena będzie zaporowa, co najmniej 85 tyś zł za wersję 1.5T 182 KM. Będzie też słabsza odmiana 1.0T 3 cylindrowa o mocy ok 120 KM. Obecna stara generacja Civica z badziewnym silnikiem 1.8 16V 140 KM (od dołu nic się nie dzieje, jedzie dopiero powyżej 4 tyś obr co jest okupione hałasem i spalaniem) kosztuje ok 79 tyś zł. Za tę cenę konkurencja oferuje o wiele bardziej komfortowe samochody zwłaszcza na autostradzie, więc nic dziwnego że Civic się prawie nie sprzedaje. Taki los podzielił właśnie Acord, został wycofany z Europy gdyż przegrał walkę z konkurencją. Brak silników benzynowych turbodoładowanych w dzisiejszych czasach, to spory cios dla producenta. Wracając do Civica, pozostaje mieć nadzieję że nowa generacja nieźle namiesza w klasie, pod warunkiem że cena nie będzie zaporowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż teraz zrezygnowałbym z lakieru metalik a dopłacił do Tce.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dla mnie może być wersja Life z silnikiem TCe 1.2 130KM, skórzana kierownica, klima dwustrefowa, lakier zwykły-czarny. Reszta mnie nie interesuje. Obawiam się, że tak nie da się złożyć. Trzeba wziąć Intens żeby mieć silnik TCe 130KM, tak? :/

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wracając do Civica, pozostaje mieć nadzieję że nowa generacja nieźle namiesza w klasie, pod warunkiem że cena nie będzie zaporowa...

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Hondy zawsze były drogie, części też drogie. Do tego jak to japońce, niby blachy słabe. Nie nadają się do naszego klimatu. BTW, jak z blachami we francuzach?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ponowię pytanie. Z punktu technicznego czym się różni tce 100 od 130? Większa turbina czy coś innego?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pewnie się nie da, w megi III jeszcze by się dało.

Z punktu technicznego moim zdaniem innym oprogramowaniem silnika. W Megane III były wersje 115 i 130 KM, różniły się oprogramowaniem podnoszącym moc stąd możliwość chiptuningu.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pewnie się nie da, w megi III jeszcze by się dało.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Szkoda. Megane III to też ładny samochód, wiadomo IV ładniejszy. Jak to jest z używanymi od prywatnych ludzi co sprzedają po przejechaniu 40-60k km. Z czymś to się już koreluje? Np. nadchodzi czas naprawy turbiny albo robienia rozrządu? Ludzie czasami sprzedają samochód przed jakimś kosztownymi naprawami. Nie wiem czy też nie będę rozważał kupna używanego Intens w grudniu jak nie dostanę z TCe 130KM za 70k albo poniżej.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Sam fabryczny soft podbija o 30 koni? Hmm, w sumie możliwe, ale spodziewałem, się, że to coś mechanicznego a nie chip-tuning fabryczny. Bez sensu :/

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emigrant-uwazam że powinieneś w pierwszej kolejności pójść do salonu zapytać o ofertę. W demo się nie pchaj a klapy nie obawiaj u mnie była zwykła regulacja nic nie było porysowane itd.Dokupilem ubezpieczenie 5lat lub 80 tys km i do tego bezpłatne przeglądy wymiany płynów i tego co zaleca producent.Takze mam spokój na długi czas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie może być wersja Life z silnikiem TCe 1.2 130KM

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Brak takiej wersji. Podstawowa to ZEN TCe 130.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

jak z blachami we francuzach?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jedne z najlepszych.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Np. nadchodzi czas naprawy turbiny albo robienia rozrządu?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przy prawidłowej eksploatacji turbinka powinna wytrzymać grubo ponad 200 tyś km, a nawet 300 tyś km. W tym silniku raczej jest łańcuch rozrządu, chyba że się coś zmieniło...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!